Permalänk

Väldigt låg FPS

Har då väldigt låg fps i cs och kan inte riktigt lista ut varför. Har ca 100 fps på nya Cache med frekventa drops till 50-60. Och runt 100-150 på andra maps. Men då också med stutters även om fpsen ligger okej.
Då bör jag nämna att jag har ett 980ti, i5 4670k på 4.5ghz och 16gb ram. Spelar förövrigt 1280x960, men är ingen skillnad i 1080p eller att ändra grafiska inställningar.
Har stängt av xbox game bar och sånt. Provat olika startup commands. Kollat energialternativ i windows, och prestanda alternativ i nvidias panel. Inget överhettas.
Jag kan alltså inte riktigt förstå varför jag har så pass låg fps i spelet, någon som har någon tanke skulle det uppskattas väldigt mycket.
Inget problem med några andra spel heller.

Permalänk
Viking

@Namedwharf: Kanske för att kortet börjar bli gammalt?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

@Donnerstal: Det är ju inte splittrans nytt direkt nej. Men har absolut inga problem i några andra spel, eller applikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namedwharf:

Har då väldigt låg fps i cs och kan inte riktigt lista ut varför. Har ca 100 fps på nya Cache med frekventa drops till 50-60. Och runt 100-150 på andra maps. Men då också med stutters även om fpsen ligger okej.
Då bör jag nämna att jag har ett 980ti, i5 4670k på 4.5ghz och 16gb ram. Spelar förövrigt 1280x960, men är ingen skillnad i 1080p eller att ändra grafiska inställningar.
Har stängt av xbox game bar och sånt. Provat olika startup commands. Kollat energialternativ i windows, och prestanda alternativ i nvidias panel. Inget överhettas.
Jag kan alltså inte riktigt förstå varför jag har så pass låg fps i spelet, någon som har någon tanke skulle det uppskattas väldigt mycket.
Inget problem med några andra spel heller.

Kolla så du har aktiverat mat_queue_mode 2 i konsollen (multicore aktivering).
Läste även på reddit där en hade intsallerat en smokemap som påverkade hans fps även på andra banor. Filerna som laddas hem via workshop är ganska dåligt kontrollerade.

Permalänk

Hittade problemet nu. "Advanced 3D Audio Processing" var på och totalt förstörde.
Nu när jag stängt av det, får jag mellan 250-350 fps. Och ca 200 på nya Cache