Googles artificiella intelligens är stormästare i Starcraft II

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag alltid miljoner matcher med ett team som pekar ut alla misstag jag gör innan jag sätter mig ner och spelar mot andra människor, på vilken planet är detta samma förutsättningar som Kalle Kula som precis köpt Starcraft och kanske spelat kampanjen, några skirmish och sen sätter sig och spelar sin första online match.

Låt ain spela kampanjen en gång, ge den max 2-5h skirmish och sen släpp loss den i multiplayer det är det resultatet jag vill se.

Permalänk
Medlem

Så... när denna AI börjar spela CS:GO och folk säger att det är en bot som spelar... kommer de ha rätt

Blir AIn bannad då? Var går gränsen mellan en människa med "hjälpmedel" och en "AI"?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Paddanx:

Så... när denna AI börjar spela CS:GO och folk säger att det är en bot som spelar... kommer de ha rätt

Blir AIn bannad då? Var går gränsen mellan en människa med "hjälpmedel" och en "AI"?

Den är om du har mekaniska inmatningsdon på bordet eller om du ansluter dig direkt på kabeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Själv spelar jag alltid miljoner matcher med ett team som pekar ut alla misstag jag gör innan jag sätter mig ner och spelar mot andra människor, på vilken planet är detta samma förutsättningar som Kalle Kula som precis köpt Starcraft och kanske spelat kampanjen, några skirmish och sen sätter sig och spelar sin första online match.

Låt ain spela kampanjen en gång, ge den max 2-5h skirmish och sen släpp loss den i multiplayer det är det resultatet jag vill se.

Att få agenter, eller nätverk generellt, att lära sig snabbare är ett forskningsfält som undersöks flitigt. Däremot är det inte det de har fokuserat på här, det här är ju en demonstration av vårt nuvarande max, vilket är väl imponerande och ett nödvändigt steg för att senare kunna gå till någonting som lär sig under kortare tid. Nu har jag inte läst originalartikeln men jag misstänker att alphastar krävt månader av beräkningar på många tusen GPUer.

Permalänk
Medlem

I krig finns inga vinnare

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Har de stora drakarna mötts i något spel nångång, eller väljer de medvetet olika spel för att inte behöva jämföra sig med varandra? Typ OpenAI vs AlphaX i något bra valt spel.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/starcraft/comments/dri3lr/alphastar_...
Här finns det lite ny information om Alphastar.

Protoss:
The agent played only 3 games above opponents with >6000 MMR and lost all of them. The highest opponent MMR below 6000 was 5973 which was also a loss.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

I krig finns inga vinnare

I spel då? Datorspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den är om du har mekaniska inmatningsdon på bordet eller om du ansluter dig direkt på kabeln.

Så, om jag programmerar en AI att använda ett tangentbord... är det okej?

Och om jag då skulle ha tex eye-tracking mjukvara på en människa, är det inte okej?