Nya brusreducerande Apple AirPods

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

År det bara jag som tycker det ser ut som folk går runt med tandborstar i öronen med apples lurar? (huvud till eltandborste)

Den har man aldrig hört förut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Den har man aldrig hört förut

Skickades från m.sweclockers.com

tolkar det svaret som det inte bara är jag som ser det med andra ord

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv

jag blir smått äcklad varje gång jag ser någon springa runt med 2.4ghz lurar stoppade in i öronen. Men alla gör vi våra egna val.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

tolkar det svaret som det inte bara är jag som ser det med andra ord

Du tolkar rätt Har hört den liknelsen några gånger sedan de först avtäckte AirPods, men du har verkligen inte fel.

Skrivet av anon56869:

jag blir smått äcklad varje gång jag ser någon springa runt med 2.4ghz lurar stoppade in i öronen. Men alla gör vi våra egna val.

Kan du utveckla på det? Förstår ej vad du syftar på här.

Permalänk
Medlem

Det var release på dom i Apple Store idag. Rullade in i Burlington Mall och högg ett par för 249$ plus 15$ sales tax. Uppe i Nashua, NH där dom inte har sales tax kommer dom nån gång nästa vecka, men då än man hemma i Sthlm igen. Blev 645:- billigare här norr om Boston. Supernöjd så långt!

Pengarna jag sparade går säkert åt på Black Friday.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Tycker de som följer med och de gamla airpodsen sitter sjukt dåligt i örat, man vill ju ha den där gummi/silikongrejjen med olika storlekar för att den ska sitta bra för just mitt öra.
Men 3 195,00 kr nej förfan xD

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

jag blir smått äcklad varje gång jag ser någon springa runt med 2.4ghz lurar stoppade in i öronen. Men alla gör vi våra egna val.

Kan du utveckla?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

3200kr för lurar som kanske bara har 1,5-2h batteritid

Skrivet av Quickeslayer:

men batteritiden till det priset gör nog att jag tyvärr avstår ändå.

Är det bara jag, eller står det inte 24h musik, eller 18 timmar tal. Är ju en stor förbättring?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Är det bara jag, eller står det inte 24h musik, eller 18 timmar tal. Är ju en stor förbättring?

Det är nog total batteritid för hörlur+case, dvs 4 laddningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Är det bara jag, eller står det inte 24h musik, eller 18 timmar tal. Är ju en stor förbättring?

Med laddetuiet utgår jag från att de menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Man kan inte byta batteriet har jag hört och det lär bara räcka några år sen får man köpa nya för 3 papp (?)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Såg en recension på dessa. Tydligen är anc´n inget att hänga i granen?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag var lite skeptisk till batteritiden innan då jag har mina lurar långa perioder pga ANC även om det inte alltid är musik/tal på. De laddas riktigt fort av fodralet så det är aldrig ens nära att ta slut då även jag tar pauser ibland och pratar med folk eller nått annat.

Däremot lär jag nöta ut batteriet fort, så valde att ta AppleCare +, då ska de garantera 80% batterihälsa annars byta de ut.

Skrivet av Segmonsson:

Såg en recension på dessa. Tydligen är anc´n inget att hänga i granen?

Skulle säga att ANCn är riktigt bra, däremot läcker de mer ljud rent passivt än mina over ears som Sony WH-1000XM3 eller fruns Bose QC35II så ljud som ANC är mindre effektiv på hör man något bättre. I det stora hela kommer de relativt nära faktiskt och jag är förvånad.

Permalänk
Medlem

Enda vettiga videorecensionen jag sett av dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=h-589fDMvB4

Han bryr sig faktiskt om ljudkvaliten och använder Tidal som streamingstjänst.

Permalänk
Medlem

Ser ju bättre ut en bomullspinnarna innan, men snygga är de inte.

Permalänk
Medlem

Köp bose istället

Jag måste bara lägga in att jag har aldrig haft några bättre hörlurar. Men då menar jag Bose (Quietcontrol 30)
https://www.bose.com/en_us/products/headphones/earphones/quie...
Haft de i snart 3 år, att batteritiden har försämrats från 10 till ca 8 timmar är ingen stor skilland.

Permalänk
Medlem

De så underligt att folk drar jämförelser om in ear mot over ear. Samt att in ear lurar från bose och sennheiser alltid kostat mycket, men då har de såklart inte varit ett problem.
Hittar sällan konstruktiv kritik mot Apple, bara edgy kommentarer.

Räknar med att minst 5 tillverkare har kopia på dessa pluggar inom ett år. Då kommer alla androidpojkar springa till diskarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

jag blir smått äcklad varje gång jag ser någon springa runt med 2.4ghz lurar stoppade in i öronen. Men alla gör vi våra egna val.

vilken frekvens föredrar du?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr_Lazy:

vilken frekvens föredrar du?

jag föredrar sladdade hörlurar.

Föreställ dig att sitta med en wifi router tejpad på var sin sida om öronen i flera timmar i sträck varje gång du vill lyssna på musik. För vadå, att slippa en sladd?? Nu har de säkert minimerat styrkan på lurarna för att spara energi men ändå inget jag skulle vilja stoppa i mina öron. Använder själv sladdat headset när jag gör längre telefonsamtal än någon minut just för att slippa EMR dosen

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med mina AirPods som jag köpte för snart två år sedan, men märks att batteritiden blivit betydligt sämre, iaf på vänster mot höger. Dock somnar jag med dem så har väl mig själv att skylla att de laddas ur hela tiden...

Men ett par AirPods Pro kommer det bli, ingen snack om saken. Var så himla nöjd med AirPodsen så för mig är detta en no brainer. Alltid gillat in-ear bättre så att de gjort det plus ANC är dubbelplus för mig.

Dock får jag vänta lite på dem då jag får lite rabatt av en polare som jobbar för Apple, men de kan ännu inte beställa dem själva. Men var nästan upp mot 20% billigare så värt att vänta. Plus att prisbilden känns lite mer OK för vette fan om jag skulle tagit dem för 3200...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

jag föredrar sladdade hörlurar.

Föreställ dig att sitta med en wifi router tejpad på var sin sida om öronen i flera timmar i sträck varje gång du vill lyssna på musik. För vadå, att slippa en sladd?? Nu har de säkert minimerat styrkan på lurarna för att spara energi men ändå inget jag skulle vilja stoppa i mina öron. Använder själv sladdat headset när jag gör längre telefonsamtal än någon minut just för att slippa EMR dosen

Sladd, det är något man gör med bilen

Ja du, den där parallellen kan du ju dra för dem som tyckte det var sjuuuukt smidigt när det kom fjärrkontroller med sladd till VHS-spelaren så man slapp gå fram till enheten för trycka Play. Eller varför inte koppla in telefonen med en ethernetkabel när du ändå är igång

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Enda vettiga videorecensionen jag sett av dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=h-589fDMvB4

Han bryr sig faktiskt om ljudkvaliten och använder Tidal som streamingstjänst.

Via bluetooth har du begränsad bitrate. Så tapp av kvalité blir det.

https://www.soundguys.com/the-ultimate-guide-to-bluetooth-hea...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@JonasT: Asså ditt ansiktsuttryck på bilden hahahahahahahh JAG DOG AV GARV 😂😂😂😂😂

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyra o sen Apple usch på den.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

@iller:

Allt graferna visar är AAC, vilket är helt odugligt för Android.

Jag hör definitivt skillnad om jag kör LDAC via Tidal jämfört med Spotify AAC på min Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=IOknuGBNG6o

Mina dök upp idag. Första intryck är: sitter verkligen som gjutna i mina öron, brusreduceringen är bättre än väntat (behöver dock eldprovas i tunnelbanan först) och fullt godkänt ljud. Behöver använda dem ett tag nu innan jag lämnar den ultimata domen.

Gillar hur Laxpudding sitter o tar en wirre där i bakgrunden 😂

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd

Har ett par Shure se535 som även finns som trådlösa och förstår verkligen inte varför man skulle behöva brusreducering

Känns mer som att man försöker sälja billigt skräp till applefans som inte bryr sig om ljudkvalité.

Låter ändå som en intressant produkt dock osäker på om den skulle passa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

@iller:

Allt graferna visar är AAC, vilket är helt odugligt för Android.

Jag hör definitivt skillnad om jag kör LDAC via Tidal jämfört med Spotify AAC på min Android.

AirPods stödjer inte LDAC utan bara AAC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Ser ju bättre ut en bomullspinnarna innan, men snygga är de inte.

Ja verkligen, bland det fulast man kan ha i öron trycker jag. Att denna designtyp har blivit en trend är obegripligt för mig.
Men nu blev det lite bättre med Pro som du sa.

Permalänk

"Brusreducerande?" Det är inget brus i digitalt ljud. De introducerar alltså brus i ljud, och anger brusreducering som en produktfördel?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.