Death Stranding kommer till PC

Permalänk
Melding Plague

Death Stranding kommer till PC

Konsolspelare har länge kunnat njuta av japanska spelskaparen Hideo Kojimas alster, men nästa sommar får även PC-publiken ta del av Kojima Productions senaste titel Death Stranding.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Till sommarrean på Steam då

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk

Kul! Jag diggar Kojimas berättarteknik så jag är absolut taggad att få möjlighet att lira det på PC.

Permalänk
Medlem

Hoppas att PC-versionen inte blir Epic exklusiv

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hoppas att PC-versionen inte blir Epic exklusiv

Jag hoppas den blir det därför saltet kring det smakar så gott

Jag är väldigt nyfiken på att se var gränsen går och folk ger upp på hatet mot Epic, är bara glad Steam äntligen fått seriös aggressiv konkurrens.

Permalänk
Medlem

Se där, en anledning att inte spela spelet borta. Kanske plockar upp det när det kommer ner under hundralappen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av unpronounceable:

Jag hoppas den blir det därför saltet kring det smakar så gott

Jag är väldigt nyfiken på att se var gränsen går och folk ger upp på hatet mot Epic, är bara glad Steam äntligen fått seriös konkurrens.

Seriös konkurrens på vilket sätt? För oss konsumenter är priset det samma och vi får inte välja vilken speldistributör vi vill köpa spelet på. Jag ser inget positivt alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog så enkelt som att det okända lockar. Jag är väldans nyfiken på det här.
För jag förstår inte riktigt ;).

Jag ser fram emot release på PC. Vi får väl se om mystikens skimmer har falnat 7 månader efter release på annan plattform.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tyckte mycket om Metal Gear Solid-spelen så kommer hålla ett öga på recensionerna för Death Stranding på fredag. Kan bli köp om de är bra, på PC isf.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Ni får det att låta som att hans spel aldrig kommit till PC tidigare. Några av MGS spelen har släppts på PC b la det senaste spelet MGS V, finns på Steam.

Men bra nyheter att Death Stranding också kommer!

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Seriös konkurrens på vilket sätt? För oss konsumenter är priset det samma och vi får inte välja vilken speldistributör vi vill köpa spelet på. Jag ser inget positivt alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara på Steam är inget val heller, och det finns inget annat ytterligare alternativ likt det.

Permalänk
Medlem

Som vanligt med Kojima så får man jävligt skumma trailers och ska man gå på MGSV så kommer spelet vara ännu skummare.

Vet inte ens varför jag gillar spela hans spel och efter att man har spelat igenom dem så är man bara mer förvirrad.

Får se om det blir något köp på detta, måste invänta lite video reviews.

Permalänk
Medlem

Grymt! Hoppas det blir Steam och inte endast exklusivt på en annan onämnd plattform!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Blir att skaffa spelet till PC även för mig. Skulle föredra Game Pass eller GOG men med tanke på att Sony är inblandade så får det väl bli på vilken annan tjänst det nu blir. Spelar hellre spelet på PC och väntar ett drygt halvår än att spela den sämsta utgåvan nästa vecka.

Skulle vara om någon butik har spelet till sjukt attraktivt pris då. Men kollar nog hellre en let's play då upplevelsen ändå är fördärvad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av unpronounceable:

Bara på Steam är inget val heller, och det finns inget annat ytterligare alternativ likt det.

Ja? Det är väl självklart, jag har aldrig påstått något annat. Folk är förbannade på Epic för dem betalar utvecklare för tidslås på deras plattform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hurra.. hurra? Ingemar Bergman invaderar pc!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Spelet publishers till PC av 505 games, de har redan haft sin hand nere i Epic exklusivitet. Dock med det sagt så är epic store ganska obefintligt i Japan så möjligt att det inte blir det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu blir till och med snåla jag sugen på att skaffa ett biffigare grafikkort.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Fenix:

Hurra.. hurra? Ingemar Bergman invaderar pc!

Den fick mig faktiskt att fnissa en god stund 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kul för alla som inte har en PS4, själv vill jag inte vänta, och hoppas min CE kommer i tid (var lite sen på bollen och känner mig inte helt säker på att man faktiskt får en).

Förstår inte riktigt hur att info om att det kommer till PC blir direkt en fråga om Epic mot alla andra butiker, men får väl lägga min tanke om det hela den situationen; Om priset till mig är detsamma väljer jag butiken som ger mest till tillverkaren, orsaken är enkel, det gör att oddsen ökar för att få nya spel i samma serie eller från samma team om ett lägre antal sålda spel genererar samma vinst till bolaget. Är spelet jag köpte bra kommer jag vilja ha fler, är spelet dåligt spelar det ingen roll för jag skaffar inte uppföljaren i vilket fall.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Ja? Det är väl självklart, jag har aldrig påstått något annat. Folk är förbannade på Epic för dem betalar utvecklare för tidslås på deras plattform.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det var nog lite förhastat av mig att ta upp Steam, det brukar vara så att de som kritiserar Epic gör det därför de vill ha alla sina spel i det ekosystem de redan har accepterat bara (och det är i princip alltid Steam).

Tidslås suger men det ger de en enorm fot i dörren för att etablera sig som en butik till. Ingen kommenterar såhär när något spel släpps enbart på Steam och inte Origin/Uplay/GoG/Humble. Det är som en massa reaktionism och hat för hatandets skull bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Hurra.. hurra? Ingemar Bergman invaderar pc!

Folk förstår inte vilket guld detta inlägget är! Ja jävlar alltså!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

"Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!"

Det citatet lät bättre i mitt huvud. Nåja, jag är glad att det kommer till PC i alla fall.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av unpronounceable:

Jag hoppas den blir det därför saltet kring det smakar så gott

Jag är väldigt nyfiken på att se var gränsen går och folk ger upp på hatet mot Epic, är bara glad Steam äntligen fått seriös konkurrens.

Det är inget fel med att Steam har en konkurrent. Men det blir inte mycket till konkurrens om spelet bara hamnar på Epic pga av exklusivitetsdeal. Finns spelet på båda plattformarna vid samma tidpunkt är det konkurrens på lika villkor, något de flesta välkomnar då det kanske leder till lägre priser och bättre features per plattform.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ser bra ut! Vill haaa!

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Äntligen kan vi ha en simulator för framtidens paketutdelning! Ska ha med detta spelet på mitt personliga brev innan jag söker tjänst hos UPS

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Då kan jag vänta, känner ingen köphets över denna titel.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med fostret???

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@tBiorrith: fostren i de där behållarna spelar en central roll i handlingen. Men som sagt, Kojimas berättarstil är ... speciell Death Stranding ser ut att bli mer filosofiskt och udda än hans tidigare titlar, men eftersom jag uppskattat hans tidigare verk enormt mycket ser jag med spänning fram emot vad det här blir för spelupplevelse!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas