Nocta D-15 vs. CPU-block på alpha-cool loop

Permalänk
Medlem

Nocta D-15 vs. CPU-block på alpha-cool loop

Har idag ett Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro Nvidia Geforce RTX 2080/2080Ti (2070/2080 Super) - Black M02

https://www.alphacool.com/shop/neue-produkte/24112/alphacool-...

på grafikkortet. På CPU:n har jag en Noctua D-15. Då jag fått problem med moderkortet har jag tänkt mig uppgradera till ett 3700X.

Skulle det vara värt att byta ut min D15 till ett cpu-block och koppla på Alphacool loopen? Pallar pumpen/radiatorn det? Har ett litet iTX chassi så har inte plats till en radiatorr till, kanske en 120mm i toppen. Om det vore så; vilka saker hade jag behövt köpa för att få loopen komplett?

Tack förr svar och tips!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag hade kört D15 på processorn, du har bättre kylförmåga än vad du hade kunnat få in i chassit med vattenkylning. Misstänker att loopen använder en DC-LT och den är inte speciellt stark och 240mm för pocessor och grafikkort blir lite väl lite imo. Vad har du för chassi?

Bilden fungerar inte.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Jag hade kört D15 på processorn, du har bättre kylförmåga än vad du hade kunnat få in i chassit med vattenkylning. Misstänker att loopen använder en DC-LT och den är inte speciellt stark och 240mm för pocessor och grafikkort blir lite väl lite imo. Vad har du för chassi?

Bilden fungerar inte.

Nzxt h200i har jag

Skickades från m.sweclockers.com