Nvidia Geforce GTX 1650 Super får rejält prestandalyft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leif Hagelsmak:

Fast mellanklass verkar gå från 2000-8000 kronor typ . Kanske inte finns någon klass under mellanklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av aholman:

Fast mellanklass verkar gå från 2000-8000 kronor typ . Kanske inte finns någon klass under mellanklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ingen mellanklass utan en över och en under

Mest sansade definitioner av de olika klasserna jag stött på än så länge är
https://www.youtube.com/watch?v=yisDF_eN5EA
även om jag inte är helt överens vart Entry Level borde vara idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leif Hagelsmak:

Mest sansade definitioner av de olika klasserna jag stött på än så länge är [YT-länk] även om jag inte är helt överens vart Entry Level borde vara idag.

Samma lista direkt på hemsidan.
Hans "Entry Level" är verkligen minsta acceptabla vid måttlig upplösning, men det ligger även i en prisklass som för de allra flesta är överkomlig. Så fort man går uppåt bör det läggas mer pengar inte bara på grafikkortet, utan även på CPU, bildskärm och eventuellt PSU. Då får ensamstående föräldrar med låg inkomst svårt att finansiera datorn...

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Samma lista direkt på hemsidan.
Hans "Entry Level" är verkligen minsta acceptabla vid måttlig upplösning, men det ligger även i en prisklass som för de allra flesta är överkomlig. Så fort man går uppåt bör det läggas mer pengar inte bara på grafikkortet, utan även på CPU, bildskärm och eventuellt PSU. Då får ensamstående föräldrar med låg inkomst svårt att finansiera datorn...

Sant, just det som är mitt problem med det hela. 2019 borde inte de korten klassas som det, speciellt inte om det främsta argumentet är på grund av att nästa nivå kostar för mycket. Jag kan knappast vara den enda som tycker att man i dagsläget betalar priset för en nivå över den prestandan man får...och menar minst en nivå.

Tycker NVidia och AMD borde fokusera sig på att fixa latensen på sina priser istället för latensen på korten, för priserna har ju typ 1-3 år i latens nu. Det är ju inte så att teknologin inte existerar.

Tack för linken till hemsidan, uppskattas.