Command & Conquer Remastered får första gameplay-video

Permalänk
Melding Plague

Command & Conquer Remastered får första gameplay-video

Den klassiska strategititeln Command & Conquer uppdateras i ny skrud. Nu släpper EA en första videodemonstration av den finslipade klassikern.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är spelet som är nostalgi för mig. Första spelet till PC som jag fastnade för. Jag struntade till och med i min Hockeyträning för att få höra "Afööörmative".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inte pc när detta begav sig men spelade det på PS1 tror jag med handkontroll som inte var det optimala.
däremot älskar jag RA 1,2, tiberian sun och många andra klassiker som jag kör med polare(hemma lan). skulle vilja ha en remaster av Total annihilation med lite unit packs men det lär nog aldrig hända.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lirade C&C under större delen av sommaren -96, fantastiskt roligt spel
Blev en del savegames på "rambouppdragen"

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Ojojoj! Nostalgi på hög nivå, spelade både PS1 och pc versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fy fan vad nostalgisk jag blev nu! Undrar vad priset kommer vara

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag ska se fram emot något av det här så är det definitivt Red Alert. Det är fan nostalgi.

Frågan är hur de kommer göra med cutscenes?
Kommer de spela in dem igen med nya skådisar? Eller med de gamla skådisarna (fast uppenbarligen äldre?)
Eller blir det samma gamla cutscenes?

Episkt ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jag var så insnöad på racingspel att jag aldrig spelade C&C. Ser ut som att jag får en chans till nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Kungligt! Många timmar man har spenderat i C&C:s universum.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Dom ska inte tro att jag betalar för spelet en gång till för lite bättre grafik

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Lirar faktiskt än i dag Generals.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Vi har försökt spela Generals men varje multiplayer-spel slutar alltid out of sync. Någon lösning på det problemet?

Permalänk
Medlem

Minns att jag skolkade för att kunna sitta hemma och spela Red Alert 2 när det kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jahapp då är mitt sociala liv snart över...satan vad man har spelat detta spel.
Hoppas det uppdaterat online biten så det blir lättare att spela mot andra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Command & Conquer var det första datorspelet jag ägde. Episk nostalgi.

Kan möjligtvis bli ett köp om priset är rimligt. Man ska inte lura sig själv för mycket. Det finns bättre spel idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Sir_Manfred: jag har väldigt svårt att tro att Petroglyph väljer att spela in nya videos med samma eller nya skådespelare. Sannolikt blir det som med andra remaster-spel, det vill säga att de skalar upp och putsar till de äldre videofilerna. Det går att uppdatera gammal video hjälpligt, men det kan ju inte bli på nivå med den remastrade grafiken.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Föll aldrig för det första Red Alert. Men är nog inte spelets fel, var nog bara pga jag lirade Red Alert 2 först och sen skaffade ettan från ngn reaback ngn gång när man var liten

Men detta ska självklart införskaffas och liras ordentligt, samma med Red Alert remaster! Så håller jag tummarna för att de ger Red Alert 2 samma behandling också på sikt!

Hypen varje gång man startade tvåan och låten "Grinder" drar igång i menyn liksom...med extra hög volym på förstås. Ahh...:-D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har sneglat på WC3 Remastern med intresse, spelade mest Customs ändå.

Det här...speciellt med Red Alert (2?!) på kartan också...av "rätt" folk... Länge sen det pirrade till så hårt i byxan över ett spel

"Building... Unit ready, unable to comply building in process" <3

Har spelat Franks musik i alla möjliga situationer. Fantastiskt!

För den som kanske är oinvigd till denna serie rekommenderar jag en koll på. "The Rise and Fall of Command & Conquer [REDUX]"
Det finns även massor fantastiskt material på youtube för den som vill nörda ner sig i Loren.

Kortfattat, EA tog vad som var en fantastisk serie och gjorde vad EA brukar göra....

Act on Instinct:
<3 https://www.youtube.com/watch?v=n4AUY-v1nsE

Sen är ju den tidslösa Hell March inget man glömmer i första taget.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Taggad = 10

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Red Alert 2 Remastered står högt upp på vill ha-listan.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Red Alert 2 Remastered står högt upp på vill ha listan.

Red Alert 2 är min favorit med råge!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Har spelat allt ;).
Och skaffat deras tidigare samlingspaket av spelen.

Red alert 2 hade ju sjukt roliga exploits i början. Kirov air ships kunde man gömma genom att transportera dem högst upp längs banan. Luftburen enheten som hamnade utanför skärmen när man använde den rutten hehe. Inte användbart så ofta, men att kunna sneaka in 3 kirovs i fiendebasen på en långsmal karta. Sjukt kul!

Och chrono legioneers i I.F.V.-s var riktiga monster.
8 sådana kunde plocka ner vad som helst. Allt de attackerade blev ju fruset och kunde inte skjuta tillbaka. Och med maxuppgradering så teleporterade de bort fiendeenheten på enstaka sekunder så det var svårt att kontra. Det där platchades senare så att de inte blev lika bra. Men i början alltså. Så galet OP ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det jag kommer ihåg av dom tidiga spelen var att när vi lanade så var multi-kartorna alldeles för små , "varför skördar du i min bas" fick man höra fast man hade skördaren på samma skärm som basen.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

@FredrikMH: Jag har länge letat ett liknande spel i ny uppdaterad tappning.
Vad ska jag spela?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av Rådström:

@Knotvillage: Vi har försökt spela Generals men varje multiplayer-spel slutar alltid out of sync. Någon lösning på det problemet?

Kör SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ja detta spelet fick mitt Playstation 1 att gå varmt under senare delen av 90-talet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

@FredrikMH: Jag har länge letat ett liknande spel i ny uppdaterad tappning.
Vad ska jag spela?

Menar mest att spelmekaniken jämfört med t.ex. StarCraft 2 är riktigt dåligt. Men jag är nog också av åsikten att nyare spel i serien är bättre som Red Alert 2, C&C Generals etc.

Även om man klistrar på nya texturer på C&C så förblir det ett gammalt spel.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av goga_fett:

@FredrikMH: Jag har länge letat ett liknande spel i ny uppdaterad tappning.
Vad ska jag spela?

Grey goo kanske är ett alternativ? Det är väl en del personer från gamla westwood som gjort det spelet om jag inte minns fel.

Det jag tror FredikMH var inne på var väl kanske att hela genren har utvecklats och att spel som exempelvis Company of Heroes kanske är bättre. Även om det inte är likadant?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Jag minns hur jag trots rules.ini-filen till RA1 ändå inte kunde klara näst sista uppdraget i Allies när man var inomhus med bara infanteri. Trots att jag till och med ändrade vad man fann i Crates så kunde jag först förbaskat inte klara av uppdraget för tiden rann ut och ingenjörerna hann aldrig fram. Var väl runt 10 år gammal så inte så att man var någon höjdare på spelet.

Jag minns oxå hur jag trodde att ingenjörerna var affärsmän med blont hår som sprang in i byggnader och köpte upp dem när det uppenbart var deras hjälmar. Dock har jag aldrig fattat varför de måste förstöra byggnaden först för att ta över den och därför är det bättre om den redan är förstörd. Jag är ingen mäklare, men men!

Personligen ser jag framemot spelet främst för att kunna få återuppleva nostalgin för så länge grafiken är uppdaterad, ljudet samma men uppdaterat och spelfysiken är lika (AIn struntar jag rätt i om den är bättre eller sämre, det är en del av charmen) så kommer det att bli fantastiskt bra. Får det oxå simpelt LAN (Hamachi, people!) och/eller nätstöd så blir det guld^diamant!

Spelet ska vara långsamt. Det är lite som dåtidens Company of Heroes.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Likt många andra här har jag varma minne från första C&C, men det är Red Alert 2 som ligger mig närmast om hjärtat. Allt från grafiken till musiken och de fantastiska kommentarerna när man delar ut kommandon. "Yes, comrade!" "Acknowledged, affirmative!!" ❤

Hoppas innerligt att de följer upp RA Remastered med ett RA2 Remastered, jisses vad många speltimmar det skulle bli enkom för den översvallande vågen av nostalgi som skulle infinna sig. Men även första Red Alert har en del sköna kommentarer som ska bli härliga att uppleva igen

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas