[Hjälp] RTX 2060 coilwhine/ostabil clock/lagg

Permalänk
Medlem

[Hjälp] RTX 2060 coilwhine/ostabil clock/lagg

Hej,

Satte ihop en ny dator för ett par veckor sedan men började få coilwhile som jag först trodde kom från min GPU då jag köpte ett "demo" kort lite billigare så jag bytte min tidigare Gainward rtx 2060 phoenix mot ett helt nytt asus kort med lite större kylare. Efter att jag bytte kortet så märkte jag att datorn började bete sig konstigt, startar/stänger av sig långsammare (tror det är bildsignalen som inte ges vid direkt vid start) och det tar längre tid att väcka skärmarna från viloläge. Den ligger heller aldrig stabilt utan det skiftar mellan ca 1860-1980mhz i clocken när jag spelar, tempen ser dock normal ut och GPUn överskrider aldrig 66c, CPU på 60c. Oväsendet som jag försökte få bort genom att byta GPU är också kvar, så det måste vara från nätagget. Värt att tillägga att det endast uppstår när GPUn ligger under load. Spel är inte heller helt smooth utan det kan kännas lite ryckigt i både CS:GO och classic wow. Jag städade upp alla gamla drivrutiner innan jag satte i det nya kortet med DDU i safe mode.

Allt är helt nytt och inköpt för bara 2 veckor sedan, All hjälp uppskattas.

Specs:
Asus Prime Z370-A II
Intel Core i5 9600K
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
2x Corsair Vengeance LPX DDR4 3200Mhz
Asus GeForce RTX 2060 Dual OC
Kingston A400 240GB SSD
Phanteks Eclipse P300
Corsair TX650M Gold

Permalänk

Hur mycket disk har du använt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av atre:

Ok, då är det inte disk, installera hwinfo och kolla temps när det börjar krångla

Ett alternativ är att installera om Windows, det går rätt fort nu iof oftast snabbare än att felsöka Windows problem

Skickades från m.sweclockers.com