Permalänk
Medlem

Automatiskt login på webbsida?

Hej gänget!

Ber om ursäkt om dålig topic, men har svårt att beskriva vad jag är ute efter.
Därav mina fails på att googla fram en lösning också.

Vi har nyligen fått en digital lösning för att registrera när man ska använda gästparkeringen. Då mina norska svärföräldrar är lite bakom på teknikfronten kommer detta bli problem.

Lösningen är att gå in på en hemsida, logga in, knappa in sitt reg. nummer och hur länge man ska stå.
https://ostlandske-permit.giantleap.no/visitor.html#/login

Hade varit smooth att skapa nåt litet script eller liknande för att automatisera detta. Så de endast behöver trycka på en länk så är allt klart.

Nån som har nån idé hur man kan lösa detta eller vad jag ska googla på?
Kan lite om det mesta i programmeringsväg så det mesta ska gå att lösas.

Mvh Herman

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Gör ett userscript som kan köras med grease-/tamper-/violentmonkey. Det blir inte många rader för att lösa en automatisk inloggning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Gör ett userscript som kan köras med grease-/tamper-/violentmonkey. Det blir inte många rader för att lösa en automatisk inloggning.

Tack för svaret. Måste man ordna massa extensions etc på deras telefoner?

Det är en del andra saker som skall fyllas i efteråt i flera steg och knapptryck. Går det också att lösa med userscript?

Annars kunde man kanske löst det med en Arduino eller liknande här hemma, tryck på en knapp så ordnar den allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Tack för svaret. Måste man ordna massa extensions etc på deras telefoner?

Ja

Citat:

Det är en del andra saker som skall fyllas i efteråt i flera steg och knapptryck. Går det också att lösa med userscript?

Ja

Citat:

Annars kunde man kanske löst det med en Arduino eller liknande här hemma, tryck på en knapp så ordnar den allt.

Du kan sätta upp en raspberry pi zero w som vid knapptryckning skickar de requests som behövs för inloggning. Biblioteket "requests" till Python är rätt trevligt för sådana tillämpningar. Med webbläsarens utvecklarverktyg kan du se vilka requests som skickas med vilken data och på så vis lista ut hur du kan emulera processen utan webbläsare. Det är nog bra att ha någon indikator på om parkeringen är igång också, typ att status pollas var n:te sekund och tänder en LED när systemet rapporterar att man registrerat användning av gästparkeringen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

En chansning är att maila de och fråga om de har APIer för dina use cases.

Permalänk
Medlem

Man kan ange id och lösenord före adressen. Jag kommer inte ihåg exakt syntax. Kanske: userid:password@ipadress

Skickades från m.sweclockers.com