Electronic Arts påväg börja sälja spel på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Gällande samlat på en tjänst, Gog Galaxy 2.0, men det kräver fortfarande resp launcher den kopplar bara ihop dom olika kontona så att man kan starta allt via gog

Ja, den ser väldigt lovande ut. Väntar fortfarande på att få beta access

Permalänk
Medlem

Den vore ju lustigt om EA, som röstats fram till att vara det mest hatade företaget år efter år, helt plötsligt skulle börja erbjuda sina spel på andra plattformar igen. Det vore ju nästan som att de... gör någoting rätt?

Nåväl, skulle inte förvåna mig om spelen istället dyker upp, tidsexklusiva hos EGS innan detta slår igenom, annars måste ju EA verkligen jobba på sin elakhet om de skall kunna fortsätta sin nish!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Kommer man att kunna launcha sina EA spel på Origin igenom Steam? Jag tänker att man samlar ihop alla spel på Steam klienten och har det på samma plats där

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av razze14:

Märkligt hur folk föredrar Epic Launchern över Steam. Steams app är MYCKET mer anpassningsbar än Epic Launchern. Epic använder sig av extremt fula taktiker gällande deras Epic exklusivitet m.m för att locka developers och tbh, lura dem i längden. Epic Launchern saknar ju basala funktioner som att begränsa nedladdningshastighet m.m, tycker det är rakt av skamligt och visar bara på att Epic fick hybris efter Fortnites succé.

Vill inte minnas särskilt mycket fulspel från Steam om jag ska vara ärlig. Är öppet för detta. Konkurrens må vara viktigt, men det ska ske pga överlägsen kvalité och inte genom fulspel som Epic ägnar sig åt. Steam är fortfarande den bästa appen för spelhantering och det finns nog fog för att kalla det en objektiv sanning också.

Större massan bryr sig inte om etiska eller vad som är rätt utan vill bara spela.
Jag menar hur många här bryr sig att spel använder exklusiva APIer (Direct3d), Denuvo DRM, eller middleware som gör det omöjligt för att kunna köra spelet på andra OS ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Trevligt

Skickades från m.sweclockers.com