Dator + Skärm (2080 Ti + Dell 8K-monitor)

Permalänk
Medlem

Dator + Skärm (2080 Ti + Dell 8K-monitor)

Hej!

Säljer nu min arbetsdator (som även fått tjänstgöra för sporadiskt spelande). Ska byta jobb och bostad vilket är anledningen till försäljningen, denna dator är overkill för mig i mitt nya jobb och jag spelar inte så mycket längre.

Kort om datorn: Jag bestämde mig för att bygga en knäpptyst dator med hög prestanda i ett mITX-chassi. Det var lättare sagt en gjort men efter mycket research så föll valet på nedanstående komponenter och det fungerar helt perfekt. Datorn är helt knäpptyst i idle och vid tung belastning hör man bara ett tyst ljud av luft i rörelse.

Här får du alltså en superkompakt dator, hög prestanda samt knäpptyst ljud.

Datorns spec
Chassi: Streacom DA2 (MiniITX) (Premiumchassi, googla gärna om du inte känner till det)
GPU: MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio
PSU: Corsair SF750 V2 750W
Fläktar: Genomgående Noctua (+ en BeQuiet)
Proc: Intel Core i5 8400
Moderkort: MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC (inbyggt wifi)
HD: Kingston SSDNow A1000 M.2 480GB
RAM: 16GB DDR4 3000Mhz
Kylare: Grafikkortet är vattenkylt med NZXT Kraken G12 + Corsair Hydro H75. Processorn har en BeQuiet Pure Rock Slim.
Windows 10-licens ingår

Allt är inköpt som nytt i början på året (skärmen i Mars). Kvitto finns på det mesta (komponenterna är från Webhallen, NetOnNet, Komplett och Elgiganten).

Säljer också en Dell UP3218K monitor. Det är marknadens enda 8K-skärm (fyra ggr så många pixlar som 4K). Datorn ovan klarar flertalet spel i 8K men riktigt tunga spel kör jag i 4K, bilden blir superbra även i den upplösningen. Skärmen i köpt direkt från Amazon.de med svensk Dell-garanti, kvitto finns såklart. Detta är ett väldigt bra exemplar med extremt jämn bakgrundsbelysning, inga döda pixlar och i nyskick.

Pris
Kom med bud på hela paketet eller på dator/monitor separat, säljs som paket eller separat. Bildskärmen kostar 37 000 kr ny och grafikkortet i datorn ligger på 14 000 kr enligt Prisjakt. Självklart förväntar jag mig inga nypriser men undvik gärna att lägga skambud.

Leverans
Skickar ogärna med post med tanke på värdet. Upphämtning/testning kan ske i Enköping, ca 45 min från Stockholm. Jag arbetar i Stockholm city så överlämning kan också ske i Stockholmsområdet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du något riktpris för endast GPU?
Jag har även ett asus gtx 1080ti OC om du skulle vela byta ner dig lite samt få pemgar för endast gpu?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Digiboy: Vill helst sälja hela datorn så jag avvaktar lite innan jag säljer allt i delar. Det är som helhet denna dator kommer till sin rätt tycker jag, mycket kraft i liten och tyst förpackning.

Permalänk
Medlem

Jag förstår, följer tråden men du får gärna säga till om du är intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte SC är ett litet för smalt forum för att du ska kunna få ett vettig bud på din UP3218K. Hur många här är beredd att lägga ut 20K eller mer på en skärm? Kanske enklare om du försöker sälja den via eBay? Betydligt större kundkrets menar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Frågan är om inte SC är ett litet för smalt forum för att du ska kunna få ett vettig bud på din UP3218K. Hur många här är beredd att lägga ut 20K eller mer på en skärm? Kanske enklare om du försöker sälja den via eBay? Betydligt större kundkrets menar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med, men jag vill ju inte skicka den. La ut den på Blocket också för att öka synligheten. Satte 19 000 kr, d.v.s. halva nypriset. Kanske någon som känner sig manad? WoW i 8K är inte helt fel kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av datorn utan skärm. Riktpris?

Bor i Uppsala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digiboy:

Jag förstår, följer tråden men du får gärna säga till om du är intresserad

Skickades från m.sweclockers.com

Om ni inte gjort affär och inte tänkt de, är ditt 1080 ti till salu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Om ni inte gjort affär och inte tänkt de, är ditt 1080 ti till salu?

Skicka pm med bud så vi respekterar TS annons

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns datorn kvar?

Permalänk
Skrivet av psicotec:

Jag håller med, men jag vill ju inte skicka den. La ut den på Blocket också för att öka synligheten. Satte 19 000 kr, d.v.s. halva nypriset. Kanske någon som känner sig manad? WoW i 8K är inte helt fel kan jag säga.

Fotosajter med köp o sälj skulle ev oxå kunna vara ett riktigt bra ställe för sådan skärm.
Då kommer du i kontakt med folk som är vana att lägga tiotusentals kronor på kamerautrustning, o såna skärmar brukar vara eftertraktade.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!