Webbhallen påstår att dom inte mottagit retur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoAim:

Är det verkligen att ha självrespekt att bara ta att man blir blåst på pengar och kallad lögnare om man vet att man har gjort rätt för sig? Om du som kund lägger en beställning, får hem paketet och sen hävdar att någon del fattas, tror du företaget hade sagt "ok du behöver du inte betala för den delen" om dom vet att den är skickad och din förklaring till varför den fattas är att du nog har misstagit den för emballage då och kastat den?

Man får försöka sätta sig in i den andra partens situation också. Om jag varit så dum att jag packat något på det sättet som sägs här (vilket jag ju självklart inte skulle göra) så skulle jag i efterhand inse att jag faktiskt gjort fel. Att då inte acceptera det utan ge mig ut och gnälla på nätet för att få någon annan att ta ansvar för mitt felaktiga handlande; ja, det skulle jag säga vore en brist på självrespekt/-insikt.

Det är rent pinsamt vad folk hittar på för att slippa ta ett eget ansvar. Nu med sociala medier har det blivit allt lättare för dessa personer då folk okritiskt köper vilka berättelser som helst och alltid tar "den svagare partens" parti. Självklart kommer detta att utnyttjas av folk som inte vill stå för vad de gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Jag skulle diskuterat det med företaget i fråga. Om det är så att det inte gick att lösa så skulle jag nog antagligen inte handla mer därifrån. Men inte skulle jag skapa trådar i sociala media och "bitcha", gnälla, över det hela för att försöka påverka företaget. Någon slags självrespekt får man allt ha. Anser jag.

Ännu bättre vore att kanske lägga ner konsumenträttforumet helt på Sweclockers? Och censurera alla som har problem med butiker, så att butiker kan behandla sina kunder exakt hur dom vill.

Tycker att människor borde tänka till en extra gång innan dom kommenterar..Den här delen av forumet har funnits i 10-15 år, och om man inte tycker om att folk skapar trådar om olika företag som dom har problemet med, så kanske det är bättre att inte läsa den här delen av forumet överhuvudtaget..

Till TS, bra att du stod på dig, helt rätt!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Man får försöka sätta sig in i den andra partens situation också. Om jag varit så dum att jag packat något på det sättet som sägs här (vilket jag ju självklart inte skulle göra) så skulle jag i efterhand inse att jag faktiskt gjort fel. Att då inte acceptera det utan ge mig ut och gnälla på nätet för att få någon annan att ta ansvar för mitt felaktiga handlande; ja, det skulle jag säga vore en brist på självrespekt/-insikt.

Det är rent pinsamt vad folk hittar på för att slippa ta ett eget ansvar. Nu med sociala medier har det blivit allt lättare för dessa personer då folk okritiskt köper vilka berättelser som helst och alltid tar "den svagare partens" parti. Självklart kommer detta att utnyttjas av folk som inte vill stå för vad de gjort.

Men webhallen VET ju vad som ska vara i paketet. Om något fattas, som dessutom är väldigt litet, så måste det väl ändå falla på deras ansvar att kolla igenom allt innehåll och inte bara slänga allt och anta att det är emballage? Företaget har väl också ansvar att faktiskt kolla igenom inskickade paket ordentligt?

Jag håller med om att det finns exempel på att det gnälls om skitsaker i sociala medier, där kunden gjort fel men inte vill ta ansvar för det, men detta är ju inte ett sådant fall (då utgår jag från att det som sagts stämmer).

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Ännu bättre vore att kanske lägga ner konsumenträttforumet helt på Sweclockers? Och censurera alla som har problem med butiker, så att butiker kan behandla sina kunder exakt hur dom vill.

Tycker att människor borde tänka till en extra gång innan dom kommenterar..Den här delen av forumet har funnits i 10-15 år, och om man inte tycker om att folk skapar trådar om olika företag som dom har problemet med, så kanske det är bättre att inte läsa den här delen av forumet överhuvudtaget..

Till TS, bra att du stod på dig, helt rätt!

Jamen oj då, förlåt att jag har en åsikt då.

Man kan ventilera sina problem utan att driva häxjakt mot företag, men det är väl inte så "produktivt".