Delat ritbord för utbildning

Permalänk
Avstängd

Delat ritbord för utbildning

Brukar sitta och spela med min syster medans vi pratar på discord.

Eftersom det kan vara lite monotont att levla på wow ibland så funderade jag på att slänga in lite mattelektioner i löprundorna mellan questgivare, så jag funderar om det finns något ritbord som kan vara delat mellan två datorer. Vi har ändå minst två skärmar var.
Nånting identiskt med paint duger, men det skulle vara uppskattat om det är gjort just för lärare/elevkommunikation med inriktning matte, eller liknande.

Det gör inte så mycket om det är någon engångskostnad på någon hundring, om det är bra nog för distanskurser för andra.

Kravet är att hon ska kunna se det jag ritar, och även kunna interagera med ritbordet med samma, eller en vald mängd, verktyg.
Gärna med gott om formverktyg, så det går smidigare med geometri och linjär algebra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av sarlucic:

Otroligt smidigt och enkelt.
Duger till det enklaste, men skulle gärna ha lite mer formgivningsverktyg till hands.

Hittade Google Teckningar nu också, och den verkar som en skarp deltagare här. Verktygsmenyerna hade dock kunnat vara en aning smidigare, om de gått att ställa in efter behag.

Permalänk
Medlem

@Ricerunner:

https://www.quora.com/What-online-whiteboard-is-the-best-for-...

Flera av recommendation här verkar vara ganska smidiga, kanske inte bästa verktygen för att skapa avancerad geometry och formler, men man kan samtidigt copy and pasta in bilder.

Permalänk
Avstängd

@sarlucic: Bitpaper var ännu smidigare, just vinkelverktyget och lite enklare färdiga former var något välbehövligt.

Tror dessa duger tills vidare, tack för länken