Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorn hänger sig flera gånger om dagen

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig flera gånger om dagen

Jag har märkt av det här problemet sen jag installerade Wow Classic. Oftast så är det en eller två gånger om dagen att datorn hänger sig och jag kan inte göra något annat än att starta om den med den fysiska startknappen. Vet inte om det är min SSD som spökar då jag har Windows på den och de flesta program på den oxå. Jag köpte den på förra Black Friday på Komplett så känns ju som att det inte borde vara några problem med den. Vet inte om jag har missat att ta med något då min kunskap om datorer är ganska basic.

Mina specs: https://i.imgur.com/mh3TclP.jpg

Edit: Länkade specs för min gamla dator först...

Permalänk
Medlem

@kabbzter:
Prova med att titta i loggboken (startas enklast enligt min åsikt genom att skriva eventvwr.msc i kör) för att få en ledtråd till vad som hände innan frysning.

Där kontrollerar du i "Windows Logs -> System" samt "Windows Logs -> Application" efter fel & varningar som korrenspenderar till tiden då datorn hängde sig (alla med event:41 kan ignoreras då det bara talar om att Windows inte avslutas på korrekt sätt).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@kabbzter:
Prova med att titta i loggboken (startas enklast enligt min åsikt genom att skriva eventvwr.msc i kör) för att få en ledtråd till vad som hände innan frysning.

Där kontrollerar du i "Windows Logs -> System" samt "Windows Logs -> Application" efter fel & varningar som korrenspenderar till tiden då datorn hängde sig (alla med event:41 kan ignoreras då det bara talar om att Windows inte avslutas på korrekt sätt).

Jag fick några meddelanden som inte hade med att Windows avslutades fel.

Servern {4AA0A5C4-1B9B-4F2E-99D7-99C6AEC83474} registrerades inte med DCOM inom erforderlig timeout.

Behörighetsinställningarna programspecifik ger inte Lokal behörigheten Aktivering för COM-serverprogrammet med CLSID
{2593F8B9-4EAF-457C-B68A-50F6B8EA6B54}
och APPID
{15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7AFF07997402}
till användaren KASPERS-PC\kabbe SID (S-1-5-21-83410537-177193-2386514097-1002) från adress LocalHost (med LRPC) som körs i programbehållaren Inte tillgänglig SID (Inte tillgänglig). Det går att ändra säkerhetsbehörigheten med hjälp av administrationsverktyget Komponenttjänster.

Behörighetsinställningarna programspecifik ger inte Lokal behörigheten Starta för COM-serverprogrammet med CLSID
{7022A3B3-D004-4F52-AF11-E9E987FEE25F}
och APPID
{ADA41B3C-C6FD-4A08-8CC1-D6EFDE67BE7D}
till användaren KASPERS-PC\kabbe SID (S-1-5-21-83410537-177193-2386514097-1002) från adress LocalHost (med LRPC) som körs i programbehållaren Inte tillgänglig SID (Inte tillgänglig). Det går att ändra säkerhetsbehörigheten med hjälp av administrationsverktyget Komponenttjänster.

En timeout (30000 ms) inträffade vid väntan på transaktionssvar från tjänsten Razer Synapse Service.

Permalänk
Medlem

Ska nämna att jag fick mitt Nvidia Geforce att fungera, innan jag inte kunnat uppdatera den så vet inte ifall det kan spela någon roll.

Permalänk
Medlem

@kabbzter:
Första har jag ingen susning vad det är.

Andra & tredje är pga. dålig/slarvig programering från Microsoft... och har ingen betydelse egentligen.

Fjärde verkar vara relaterat till någon tjänst (Razer Synapse Service).
Har du mus/tangentbord (eller något annat) från Razer och programvara installerat från Razer?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@kabbzter:
Första har jag ingen susning vad det är.

Andra & tredje är pga. dålig/slarvig programering från Microsoft... och har ingen betydelse egentligen.

Fjärde verkar vara relaterat till någon tjänst (Razer Synapse Service).
Har du mus/tangentbord (eller något annat) från Razer och programvara installerat från Razer?

Jag har en mus som är från Razer.

Permalänk

Du borde kolla så du har senaste firmware på ssdn.
Ladda ner programmet och kolla efter: https://eu.crucial.com/eur/en/support-ssd-mx100

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Du borde kolla så du har senaste firmware på ssdn.
Ladda ner programmet och kolla efter: https://eu.crucial.com/eur/en/support-ssd-mx100

Hej, jag länkade fel specs... Har den här ssdn https://www.komplett.se/product/975819?noredirect=true

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad mitt problem kan vara? Trodde det löste sig efter att jag uppdaterade Nvidia Geforce men det gjorde det inte. Ska tillägga att det händer när jag surfar runt och använder Google Chrome.