Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt detta såg bra ut, om än tidigt i utvecklingen att döma från gameplay.
Har spelat sedan originalet Diablo, där 2an var det jag spelade absolut mest, 3an fann jag aldrig riktigt roligt, visst det var kul att spela igenom men det saknades en del, känslan var aldrig riktigt där tacke vare grafiken, skill systemet eller late game, det var svårt att känna sig unik då alla spelade samma skills och samma equipment.

Det enda jag kan säga nu om Diablo IV är att jag anser grafiken verkar vara på rätt spår igen, det kändes mörkare vilket jag uppskattar iaf till skillnad från barnvänliga grafiken i D3.
Sedan så gillar jag skill systemet mer från 2an och det är tillbaka.

Ser fram emot att få se mer av D4 i alla fall, av det jag såg på Blizzcon så dömer jag inte ut spelet än

Permalänk
Medlem

Man vågar ju inte vara för hypad, men visst hoppas man att detta blir bra!

Permalänk

Jag hoppas jag innerligt att det blir ett mana system som i D2 med inga cooldowns på abilities.

Kollade när Kripp körde och han hade ofta alla sina abilities på cooldown passar verkligen inte ett hack N slash spel...

Permalänk
Medlem

Folk älskar verkligen å hata allt nytt 2019.. vad händer med världen. Finns den något som är bra längre? Tyckte trailern var grym å stilen känns som D2 i modern tappning. Men efter 4 sidor swecklockers forum vill man bra sluta spela allt xD.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Verkar som dom flesta vill ha ett nytt D2 men gör dom ett likadant spel som det så kommer inte folk vilja spela det då dom redan har D2.
Har spelat alla Diablo spelen med Expansion även första med expansionen som inte blizzard gjorde.
Tycker alla spelen är kul men på olika sätt att göra exakt likadant hela tiden då kan man spela COD som släpps varje år på samma grafikmotor för då vill man inte ha några förändringar utan man vill spela samma sak hela tiden.

Folk kanske skulle spela Tetris istället så vet dom vad dom får, finns ju varianter av det med men exakt samma spel.

Kommer garanterat köpa spelet men tror inte jag kommer förboka det.
Hoppas verkligen man kommer kunna byta saker med varandra som i D2.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir betydligt svårare än D3 var. Jo HC finns, men likväl.

Fanns det något värre än 50talet souls nere hos Baal? Om man inte hade infy som wiz då.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Som alltid så gör de sjukt bra trailers!!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Tagit ideer från grim dawn med autokastade spells/förmågor.
långsammare spelstil.
blir säkert bra 2021 eller när det nu kommer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Här är skärmdumpar på alla skills och talents i nuvarande build.
https://imgur.com/a/YFiX8Cc

Permalänk
Avstängd

Mäktig filmsnutt.

Lilith ser väldigt skräckinjagande ut.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem

Grymt med samma namn på runorna.

Permalänk
Medlem

Wow fan va fett det verkar! Cinematic trailern var det sjukaste jag sett, och även gameplay tycker jag verkar riktigt nice.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Förra året: "De kunde inte ens visa eller nämna Diablo 4 wääää"
I år: "De skulle väntat med att visa det wääää"

Måste bara älska hur det aldrig är bra någon gång 😂

Tyckte det såg helt amazing ut. Tagit det bästa från D2 och D3 för att skapa en värdig uppföljare. Sen är det självklart inte "polerat" när spelet är långt ifrån klart, inte ens soon™ enligt blizzard - och då är det illa!

Så kan man naturligtvis spinna det. Personligen är jag av den åsikten att man aldrig bör presentera gameplay om man inte ens har nåt alpha-stadiet. Visst, en cut-scene eller två, något behöver de ju för att vända trenden och skapa buzz. Men om det vi såg igår skall lägga grunden för vad som planerar att släppas om 2-3 år, och det redan nu ser daterat ut, hur kommer det då bli när det väl släpps?

Jag anser att man kan avkräva mer från en AAA-studio med den budget och storlek som Blizzard har. Bara det faktum att det fanns en så stor efterfrågan för Grim Dawn och PoE och att de har kunnat stjäla så pass stora marknadsandelar säger en del om det bombastiska misslyckandet med D3. Min subjektiva åsikt är att D4 såg ut som en uppföljare till D3. Din åsikt är att det såg amazing ut. Vilket tyder på precis det jag skrev i tidigare inlägg; spelet kommer sälja som smör oavsett vad en stofil som jag tycker (om än på gamla meriter)

Drivkraften att kräma ut mer vinst är högre än drivkraften att skapa ett riktigt, riktigt bra spel. I slutändan tror jag det lönar sig mer i längden att vara nytänkande och inte dumma ner uppföljare till framgångsrika IP. Men risken för ett misslyckande är för stor och marknadskrafterna vill annorlunda. Som tur är finns det så många utvecklare att man alltid kan välja att lägga sin tid på ett annat spel istället.

Permalänk
Medlem

@gabriel15: D2 va ju precis lika obalanserad.
Jag hatade pvp i D2 för att jag föredrog att köra melee. Men som melee va man död innan man såg spelare som hade maxat pilbåge

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Tror det vi fick se idag är hur ps4 versionen och xbox one versionen kommer se ut och till ps5 och xbox two kommer det se mycket bättre ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser precis ut som Diablo 3 tyvärr, har inga förhoppningar alls på detta.

Ser inte ett dugg ut som diablo 3?

Skrivet av serdyllon:

Så kan man naturligtvis spinna det. Personligen är jag av den åsikten att man aldrig bör presentera gameplay om man inte ens har nåt alpha-stadiet. Visst, en cut-scene eller två, något behöver de ju för att vända trenden och skapa buzz. Men om det vi såg igår skall lägga grunden för vad som planerar att släppas om 2-3 år, och det redan nu ser daterat ut, hur kommer det då bli när det väl släpps?

Jag anser att man kan avkräva mer från en AAA-studio med den budget och storlek som Blizzard har. Bara det faktum att det fanns en så stor efterfrågan för Grim Dawn och PoE och att de har kunnat stjäla så pass stora marknadsandelar säger en del om det bombastiska misslyckandet med D3. Min subjektiva åsikt är att D4 såg ut som en uppföljare till D3. Din åsikt är att det såg amazing ut. Vilket tyder på precis det jag skrev i tidigare inlägg; spelet kommer sälja som smör oavsett vad en stofil som jag tycker (om än på gamla meriter)

Drivkraften att kräma ut mer vinst är högre än drivkraften att skapa ett riktigt, riktigt bra spel. I slutändan tror jag det lönar sig mer i längden att vara nytänkande och inte dumma ner uppföljare till framgångsrika IP. Men risken för ett misslyckande är för stor och marknadskrafterna vill annorlunda. Som tur är finns det så många utvecklare att man alltid kan välja att lägga sin tid på ett annat spel istället.

Jag vet inte vad du förväntar dig av ett alpha? Men av de timmar jag satt och kolla på gameplay från demot så var det mer än vad jag hade förväntat mig att dom skulle visa. Du kanske bara missat att kolla på streamers från blizzcon?
Vet inte vad du förväntade dig eller varför du tycker att det liknar diablo 3 då det ganska märkbart är mörkare och mer likt diablo 2 i stilen, kanske kan vi få några exempel?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Folk älskar verkligen å hata allt nytt 2019.. vad händer med världen. Finns den något som är bra längre? Tyckte trailern var grym å stilen känns som D2 i modern tappning. Men efter 4 sidor swecklockers forum vill man bra sluta spela allt xD.

Folk har höga krav. De vill tillbaka till känslan som de hade när det spelade spelet första gången och var typ 13år gamla. Det är dock sjukt svårt att återskapa detta eftersom allt var nytt i den åldern. Om man sänker sina förväntningar istället så kan man istället bli positivt överraskad. Tex förväntade jag mig inte att den nya terminator filmen skulle vara bra men det visade sig att den var det. Skulle jag jämföra den med terminator 1 och 2 så hade mina förväntningar blivit för höga och risken för att bli besviken skulle då ha ökat. På samma sätt nu med diablo 4, folk bör inte förvänta sig att spelet skall vara bättre än 1an och 2an, då kan de istället ge utrymme för att bli positivt överraskade istället. Nog om detta, vet inte ifall jag fick fram någon poäng eller ifall det blev mest random text.

Vad jag har sett utav diablo 4 gameplay hitills så tycker jag att det ser ut att bli sämre än vad wolcen var. Iaf så såg gameplay från wolcen intressantare ut. Dock lär jag garanterat köpa diablo ändå, väldigt få spel har jag lirat lika mycket som diablo genren. Egentligen finns det bara ett spel som jag har lirat mer än diablo genren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

@gabriel15: D2 va ju precis lika obalanserad.
Jag hatade pvp i D2 för att jag föredrog att köra melee. Men som melee va man död innan man såg spelare som hade maxat pilbåge

Blizzards åsikt brukar vara att deras kunder är idioter och vad de tycker är rätt gäller.

Därför kommer jag köra ranged i början av diablo4 och inte göra om samma misstag som i 3an och köra barb från start.

Permalänk
Medlem

Bara tre karaktärer? Betyder det att det blir en expansion som fyller på med två extra senare som i Diablo 2?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

@gabriel15: D2 va ju precis lika obalanserad.
Jag hatade pvp i D2 för att jag föredrog att köra melee. Men som melee va man död innan man såg spelare som hade maxat pilbåge

Hehe, båge och pil är alltid OP i nästan alla spel..

Enda spel som pilbåge är nåt realistiskt är spelet Chivalry.

Visa signatur

Ryzen 3600, Navi 5700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Bara tre karaktärer? Betyder det att det blir en expansion som fyller på med två extra senare som i Diablo 2?

Nej, D4 ska ha 5 karaktärer till release, så det kommer visas två till längre fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Bara tre karaktärer? Betyder det att det blir en expansion som fyller på med två extra senare som i Diablo 2?

alpha i dagsläget så blir fler innan spelet släpps
sen kanske de mjölkar folk med att betala för en ny klass gubbe

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Angående utvecklingen av D4
https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/diablo-iv-and-ongoing-...

"Beginning next year, we will be providing quarterly updates regarding the progress of Diablo IV’s development. This might take the form of a blog or a developer post here, which we’ll sticky and leave open for ongoing discussion until the next update is available."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Angående utvecklingen av D4
https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/diablo-iv-and-ongoing-...

"Beginning next year, we will be providing quarterly updates regarding the progress of Diablo IV’s development. This might take the form of a blog or a developer post here, which we’ll sticky and leave open for ongoing discussion until the next update is available."

2022 verkar rimligt lanseringsår

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Folk älskar verkligen å hata allt nytt 2019.. vad händer med världen. Finns den något som är bra längre? Tyckte trailern var grym å stilen känns som D2 i modern tappning. Men efter 4 sidor swecklockers forum vill man bra sluta spela allt xD.

Folk hatar när man ändrar något medan folk även hatar när man inte gör det. Välkommen till Internet.. där folk aldrig blir nöjda och allt ska visa det dag in och dag ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Video från det spelbara demot på Blizzcon: https://www.youtube.com/watch?v=XKzD1NZwUmw

Visar även interface, skilltree, etc.

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör det lika svårt som d3 var vid release (på svåraste, förutom exploit buildsen för sorc o dh lol).

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Grafiken var rent ut sagt skräp. Blod fastnar på karaktären är inte särskilt imponerande 2019.

Vad tycker du var skräp? Har du något att jämföra med att dela med dig av?
Visserligen är blod som fastnar på karaktären inte något nytt men från ett Diablo perspektiv så är det en ny och välkomnande detalj.

Sedan det självklara är att det är en pre-alpha build så vad som helst kan hända. Vi fick även se en liten liten del av Dry Steppes området. I färdiga spelet kommer vi kunna vandra över hela Sanctuary (såvida det inte ändras i planerna).

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Meh, utseendet ser faktiskt bra ut. Men eftersom det är gjort för konsoler i grunden så bryr jag mig ärligt talat inte så mycket. Diablo 3 var ett helt okej spel men så otroligt tråkigt att spela i längden, ingen komplexitet överhuvudtaget. Ungefär som filmer av Michael Bay, för den stora massan. Sista AAA spelet jag köpte vid release är Diablo 3, Dark Souls 3 och Code Vein, köper mer eller mindre enbart indie spel nu för tiden, så mycket bättre.

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Vad tycker du var skräp? Har du något att jämföra med att dela med dig av?
Visserligen är blod som fastnar på karaktären inte något nytt men från ett Diablo perspektiv så är det en ny och välkomnande detalj.

Sedan det självklara är att det är en pre-alpha build så vad som helst kan hända. Vi fick även se en liten liten del av Dry Steppes området. I färdiga spelet kommer vi kunna vandra över hela Sanctuary (såvida det inte ändras i planerna).

Jag har besvarat detta i ett tidigare inlägg, kolla tex Wolcen och Lost Ark. To.m Vikings ser bättre ut. Det ser ut som Diablo 3 (med mycket små grafiska förbättringar) helt enkelt som är ett 8 år gammalt spel och var ganska fult när det släpptes då. Tror du på fullaste allvar att vi kommer få se en större grafisk uppgradering från nuvarande "pre-alpha" till release? Senast när blev ett spel snyggare från tidig uppvisning till release, snarare det omvända som brukar ske. Men visst hoppas kan vi ju alltid