Google Stadia stödjer inte mobil uppkoppling

Permalänk
Medlem

Tror inte heller på det här konceptet, för dom som inte har testat och vill känna på hur det skulle kännas går det att "streama" sina spel på steam.

Var lite nyfiken på hela streaming grejen så jag testade att köra ett spel via steam på den stationära som är kopplad med CAT6 kabel och kan kräma ur så mycket routern kan erbjuda till telefonen som går via 5ghz wifi.
Kortfattat så även fast jag har en anslutning däremellan långt över 100mbit så är de fortfarande ett fruktansvärt lag i mina mått mätt. Men det är väl kanske lite en smaksak också, hur kräsen man är.

Jag är medveten att det inte är så relevant till just Stadia men vill ge lite perspektiv.

PlayStation kör väl en egen streaming tjänst nu? Någon som har erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:

Jo, det klart att det är tekniskt möjligt att lösa. Dock skulle det innebära ett stort projekt att lyckas synka din nyckel mellan olika leverantörers tjänster och fortfarande ha kontroll över att det bara är du som nyttjar licensen. Speciellt om du inte vill ha någon autentisering som kräver att du ständigt är online. Sen är ju det ekonomiska initiativet noll här från leverantörerna eftersom att det är lönsamt att ha dig "fast" i ett ekosystem.

Microsoft har ju i alla fall börjat dela deras egna spel mellan Windows och Xbox, kanske kommer ett tredjepart där det går snart också. Dock är man låst till Microsofts tjänst fortfarande.

Att man ska kunna sälja vidare sina spelnycklar på Steam vet i fasen vad jag tycker egentligen. Intuitivt så kommer ju ingen att handla spel i första hand efter den första veckan längre om det går lika enkelt att köpa ett "begagnat" spel av någon random billigare. Finns en risk med att affärsmodellerna för spel då kommer att behöva arbetas om och att vi kan få micro transaction hell.

Permalänk

Inga problem kommer ändå köra över 4g som under betan lätt fixat med 3g router eller vpn

Skickades från m.sweclockers.com