Permalänk
Medlem

Portabel speldator tips?

Jag sitter och lurar lite på att bygga en ordentlig speldator. Budgeten är inte av största vikt, men jag tänker mig att resultatet ska vara en riktigt maxad speldator, men som ändå är relativt tyst (säskilt vid icke-spelande) och framförallt vill jag att den ska vara så liten som möjligt (inom rimliga gränser så klart). Så lite bling-bling som möjligt - rent, snyggt och stilrent.

Blir antagligen Intel CPU och ett RTX2080 Ti eller Super om möjligt.

Några tips?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

@Muyfa666: Jag kör en Dan Case med Ryzen och RX Vega 64, tyst i desktop, lätt att bygga i, nackdel = dyr , spelar sällan kan inte kommentera på det mer än att grafikkort låter ju, kan inte tänka mig att det är någon jätteskillnad i ett lite större chassi såvidare det inte är ljudisolerat.
https://www.dan-cases.com/dana4.php

Under accessories har dom en rekommenderad väska för chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Jag sitter och lurar lite på att bygga en ordentlig speldator. Budgeten är inte av största vikt, men jag tänker mig att resultatet ska vara en riktigt maxad speldator, men som ändå är relativt tyst (säskilt vid icke-spelande) och framförallt vill jag att den ska vara så liten som möjligt (inom rimliga gränser så klart). Så lite bling-bling som möjligt - rent, snyggt och stilrent.

Blir antagligen Intel CPU och ett RTX2080 Ti eller Super om möjligt.

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sifri: Ja... typ så. Tack som fan!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Förutom Dan har du även Ncase och Loque (skandinaviskt) som tillverkar små chassin, Dan ligger på 2.3k på inet alla har plats för high-end komponenter dom 3första kanske du behöver göra lite mer efterforskning innan du bygger, jämförelse volym/liter nedan. Lycka till med bygget alltid kul att maxa i en liten formfaktor

Volym (liter)
Dan case ~7l
Loque Ghost S1 MK2 ~8l , swecs förhandstitt på loque https://www.sweclockers.com/test/24780-forhandstitt-louqe-gho...
Ncase M1 ~13l
Lian Li TU150 ~24l

Permalänk
Medlem

Jag suger åt mig från alla svar. Jag gillade att Lian Li hade bärhandtag. Absolut ingen nackdel.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC