Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips för köp av soundbar

Permalänk
Medlem

Tips för köp av soundbar

Hej alla! Jag hade tänkt att köpa en soundbar för att uppgradera ljudet från min tv , Philips 55PUS6704. Jag bor i en lägenhet kikar mest på Netflix och HBO, hade nog helst velat att det går på under 3000kr. Om det är möjligt att få något dugligt för de pengarna.

Hade varit utmärkt om det går att köra musik via bluetooth med mobilen med!

Permalänk
Medlem

Köpte en Canton dm55 för några år sen. Den har fått ersätta stereon i vardagsrummet. Ljudet är överraskande bra. Om jag skulle köpa nytt så skulle jag försöka hitta en som var bättre på dialog (kan vara svårt att höra vad som sägs ibland om man inte har hög volym) och hade lite fler ingångar. Jag tror det finns en fysisk begränsning i att stereoljudet kommer från ett ställe även om det finns mjukvara som flyttar ut effekter längre bort från enheten, och den effekten funkar även på musik.På tal om musik så kör vi musik via chromecast audio - men jag hade inga problem när vi använde blåtand tidigare.

Utan att ha koll på dagens utbud så skulle jag ändå säga att kompromissen funkar och har inga problem att rekommendera den.

Permalänk
Snusfri

JBL Bar 3.1 har fått bra betyg men ligger något över din budget.

Om det inte är jättebråttom så skulle jag vänta till Black Friday, det läre dyka upp en del trevliga erbjudanden då.

Har själv en LG SK9Y som jag köpte tidigare i somras när den gick för 4290:- och gillar den riktigt mycket.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kanske denna?
Q Acoustics M2
https://www.hembiobutiken.se/produkter/soundbars/soundbar/263...
2900kr och bra betyg från what hifi.

Såg att den jag hade och rekommenderade var lite dyrare nu för tiden.