Populära Nvidia Shield TV får ersättare – Shield TV Pro

Permalänk
Melding Plague

Populära Nvidia Shield TV får ersättare – Shield TV Pro

Den kommande uppgraderingen av Nvidias mediacenter-enhet bestyckas med snabbare systemkrets på 16 nanometer och stöd för Dolby Vision HDR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

kommer även en mindre variant om man skulle föredra den istället.

https://www.xda-developers.com/nvidia-shield-tv-4k-streaming-...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ser riktigt lovande ut, mkt kompabilitet här. Enda nackdelen jag kan se är väl endast 3 gig ram och 16 gig lagring. Undrar hur man tänkte där egentligen. Ngn aning om ifall det kommer till svenska butiker i samma veva?

Permalänk
Medlem

Har gått och väntat på ny revision. Får bli en sån till vardagsrummet och Mi Box S flyttar in till sovrummet och ersätter gamla Nexus Player som bara med nöd och näppe klarar re-muxade Blu-Rays (1080p).

Permalänk
Medlem

Har en shield 2017 modellen. har aldrig spelat på den med det är tamifan den bästa mediaspelaren i denna prisklass. har gått igenom flera

Dolby vision supporten är välkommen och bara den fungerar med alla appar (t.ex. kodi och plex) och inte bara netflix så kommer det bli ett köp direkt

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

synd dom inte gör en ny shield pro surfplatta.. hade varit så najs.

men jag gillar min shield tv den första versionen, duger jättebra som mediaspelare osv...

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen, gillar inte min Appel tv

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Hoppas de bytt ut de absolut värdelösa nätaggregaten. Totalt oacceptabelt för mediaspelare i denna prisklass att flera utbyten av enheten kan förväntas.

Att de ser ut att behålla det proprietära strömintaget gör inte mina förhoppningar bättre. Märkligt att ta ett sådant beslut när den nya mindre modellen ser ut att gå över till standard?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vad sjutton är det där?

Permalänk
Medlem

Fortfarande en X1 i grunden bara krympt. Skulle vara mer häftigt med något helt nytt. Borde kunna gå att göra en Androidkonsol idag som slår en Ps4 slim i prestanda utan större problem. Men sedan behövs bra stöd från Androidspelen. Switch är sämre än gamla Shield för den ör nerklockad men då den har bättre spel är den ändå mycket mer intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Hoppas de säljer dosan separat. Ser 100ggr bättre ut än den just nu, hatar touch volymen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hoppas de bytt ut de absolut värdelösa nätaggregaten. Totalt oacceptabelt för mediaspelare i denna prisklass att flera utbyten av enheten kan förväntas.

Att de ser ut att behålla det proprietära strömintaget gör inte mina förhoppningar bättre. Märkligt att ta ett sådant beslut när den nya mindre modellen ser ut att gå över till standard?
https://www.xda-developers.com/files/2019/10/NVIDIA_SHIELD_TV_Stick_4-e1571338087850.jpg

nä tittar man på bilderna så kör de på samma kontakt, blev själv sugen på den mindre varianten fast jag har V2, streamar bara genom MrMc/Plex på den så 8GB räcker nog men 16GB hade väl varit önskvärt, USB osv klarar jag mig utan.

Skrivet av Zipparn:

Vad sjutton är det där?

Shield TV.
https://www.xda-developers.com/nvidia-shield-tv-4k-streaming-...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Snusfri

Funderade länge på en Shield som mediaspelare men det blev aldrig någon då bildkvalitén var undermålig jämnfört med andra, betydligt billigare enheter.

"Jack of all trades, master of none" passar bra in på Shielden.

Blev istället en Odroid N2 för mig som mediaspelare vilken fungerar utmärkt med CoreELEC.

Men det skall bli intressant att se reviews på denna sedan, hoppas bara de förbättrat de saker folk klagat på.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Funderade länge på en Shield som mediaspelare men det blev aldrig någon då bildkvalitén var undermålig jämnfört med andra, betydligt billigare enheter.

"Jack of all trades, master of none" passar bra in på Shielden.

Blev istället en Odroid N2 för mig som mediaspelare vilken fungerar utmärkt med CoreELEC.

Men det skall bli intressant att se reviews på denna sedan, hoppas bara de förbättrat de saker folk klagat på.

Håller med.

Märkligt att den aldrig slagit ut så väl som spelkonsol som Nvidia först hoppats på (var ju tydligt fokus på det i början, och att just kunna vara en kombo av spelkonsol och mediaspelare)?

Trots att den har samma kapacitet som Switch, så verkar den inte ens komma i närheten av Switchen i försäljning, eller i spelutbud (och då är det inte heller alltid lysande på AAA-titlar på Switchsidan). Mycket märkligt.

Är det bara en tidsfråga tills även Apple TV går förbi Shield som spelkonsol (känns som Apple börjar så smått försöka ge sig in där)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hoppas kontrollen går att köpa löst till den tidigare generationen som jag har. Men någon som vet när dom släpper Google Assistant på svenska till shielden?
Inte dykt fram ännu. Men på engelska finns den :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Jag har haft två st, inte alls imponerad. Den första fick jag fabriksåterställa (efter rekommendation från Nvidia support) för att få igång YouTube appen som bara magiskt slutade fungera. Den andra gick ej att starta efter 2 år. Pass på detta!

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så speciellt med Shield som mediaspelare? Är det inte lättare att ha det direkt i TVn istället för en separat enhet?
Samsung Tizen kan ju ha Plex, Kodi, Apple TV och alla streaming tjänster man kan tänka sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är det som är så speciellt med Shield som mediaspelare? Är det inte lättare att ha det direkt i TVn istället för en separat enhet?
Samsung Tizen kan ju ha Plex, Kodi, Apple TV och alla streaming tjänster man kan tänka sig.

Alla har inte samsung-tv. Vissa är fast med skit-smart-tv-apparater där appstöd inte längre finns. Och även när det finns så är de dåligt uppdaterade och/eller långsamma och laggiga.

Permalänk
Medlem

Härligt!!!
Jag har en v.1 så detta blir ett givet köp för mig!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är det som är så speciellt med Shield som mediaspelare? Är det inte lättare att ha det direkt i TVn istället för en separat enhet?
Samsung Tizen kan ju ha Plex, Kodi, Apple TV och alla streaming tjänster man kan tänka sig.

CPU'n i TV'n går inte att jämföra med den i Shield och hur den hanterar gränssnittet.
Jag har en TV som kostade 40k förra året och den laggar även i Webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är det som är så speciellt med Shield som mediaspelare? Är det inte lättare att ha det direkt i TVn istället för en separat enhet?
Samsung Tizen kan ju ha Plex, Kodi, Apple TV och alla streaming tjänster man kan tänka sig.

HD ljud spelas upp komprimerat bland annat till en soundbar som har stöd för tex ATMOS/DTS-X, iaf om man bara har vanlig ARC, förhoppningsvis löser e-ARC det, jag körde själv Plex på min TV tidigare och Atmos ljud spelades upp komprimerat, jämfört med nu, stor skillnad.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

Trevligt! Vet inte om jag gillar min Apple TV nog för att enbart ha den som mediacenter, helt ärligt.

Hoppas bara dom fixat fjärrkontrollen på denna, den är urusel på v2 - speciellt volym touchbaren. V1 fjärren som man laddade fungerade hästlängder bättre.

Skrivet av LeVvE:

Hoppas de säljer dosan separat. Ser 100ggr bättre ut än den just nu, hatar touch volymen.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med fullständigt. Jag fick beställa en fjärrkontroll från amazon för att kunna använda boxen tillslut. Gick på ca 180kr, bästa investeringen jag gjort i mitt liv.

Ser iaf ut att bli en bättre om man tittar på bilden, dock är jag inte förtjust i en stor fet Netflix knapp, men använder förvisso tjänsten ibland...

Permalänk
Medlem

Sugen. Har en Sony Android TV från 2016 som börjar bli riktigt trött och den får inga uppdateringar längre. Vore nog bättre att koppla bort TVn från nätverket helt och köra Kodi på en Shield istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Det är synd att den inte går att använda precis som en steam link om en vill det.
Då vore ett köp aktuellt och motiverat för mig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ett givet köp när det finns möjlighet att spela upp dolby vision lokalt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Blir nog uppgradering för mig. Orginal shield tv är en av de bättre teknikinvesteringar jag har gjort. Nvidia står ju otroligt nog för ett av de bättre mjukvarustödet på androidsidan, bara Google själva och eventuellt One plus som uppdaterar till senaste androidversion snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det är synd att den inte går att använda precis som en steam link om en vill det.
Då vore ett köp aktuellt och motiverat för mig.

Borde väl fungera fint att lägga in steam link Android appen.
Hur bra den fungerar i jämförelse med en riktig steam link vet jag dock inte

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.valvesoftwa...

Permalänk
Medlem

Dolby vision!?? Fett!
Finns det många filmer med det nu dock?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Netflix-knapp på fjärren? Bara en sådan sak gör att man avstår ifrån att köpa.

Dessutom så har jag första versionen av Nvidia Shield... och ser ingen anledning att byta ut den ännu.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SCORPIUS:

Det är synd att den inte går att använda precis som en steam link om en vill det.
Då vore ett köp aktuellt och motiverat för mig.

Har du ett Nvidia-grafikkort (vilket du verkar ha) kan du köra Nvidias gamestream från datorn, går att starta spel och Steam big picture direkt från Shielden då. Jag har inte använt det så många gånger men fungerade bra då iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]