Permalänk

Made in (where?)

Hej,

Av politiska skäl bojkottar jag Kina så gott de går med tanke på de koncentrationslägerna som de bedriver just nu.

Därför vill jag veta var i världen Be Quiet Silent Wings 3 produceras. Jag är ute efter både 120mm och 140mm

Tack på förhand

Mvh
Maher

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det mesta är ju Kina men du kanske kan hitta alternativ från Singapore, Korea, Japan eller kanske Taiwan (Kina?)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det blir tyvärr svårt. Datorkomponenter är gjorda i kina i de allra flesta fall, särskilt fläktar osv.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Tack för snabb respons!

Vet ni möjligtvis några kvalité fläktar som inte är producerade i Kina?

Detta är en mening som skulle vara omvänd för några år sen... Det skulle snarare se ut som ”finns det några kvalité fläktar från Kina” hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lyfter den här tråden för att den känns aktuell igen.

Är på jakt efter ett möss, och samtliga modeller (30+) som jag kollade på idag är gjorda i Kina. Ryktet säger att vissa Razer och Thermaltake skulle vara gjorda i Taiwan, men alla Razer jag fann var gjorda i Kina.

Permalänk

Noctua görs också I Kina? Eller tillverkas grejerna i Österrike?

Permalänk
Medlem

https://noctua.at/en/i-can-see-slight-variations-between-several-units-of-the-same-noctua-fan-originating-from-taiwan-and-china-is-this-a-problem

Skrivet av StuntmanMike:

Noctua görs också I Kina? Eller tillverkas grejerna i Österrike?

https://noctua.at/en/i-can-see-slight-variations-between-seve...

Om du vill läsa hela svaret, hurvida detta gäller kylarna i sig vet jag inte.
Noctua has production sites in both Taiwan and China, all of which operate to the same strict quality standards

Some fan models are produced exclusively at one of the production sites whereas others are being produced at multiple locations in order to meet varying demands and to ensure best availability for our customers. In this case, minute details of the injection moulding tools are optimised to work best with the machinery being used at the individual production facilites in order to guarantee best quality consistency. Due to these optimisations, there may be slight visual variations (e.g. slightly different shapes of frame reinforcements, Inner Surface Microstructures, etc.) between fans originating from different production sites, but these variations have no measurable influence on performance. All Noctua fans are manufactured to the same specifications and quality standards. In addition to minute structural variations due to different injection moulding tools, slight variations in colours can occur both between fans originating from different production sites and fans that have been producted at the same site at different points of time.
Do you have a question concerning one of our products? Please use this form to pose a question!

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X