Permalänk
Lego Master

@Särimner:
Tror inte mods är tillåtna, åtminstone inte utanför eventuell in-game modshop.
Nexus kommer ju definitivt inte vara möjligt. Du behöver tillgång till spelfilerna, och det har du ju inte med Stadia.
Also, de behöver nog köra en standardiserad installation tvärs alla konton, så det inte spelar nån roll vilken server du hamnar på, det enda som följer med är dina sparfiler.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är också riktigt intresserad av att provspela för att testa prestanda på olika maskiner och uppkopplingar över julledigheten.
Har någon ett buddy pass över till rimlig kostnad så får ni gärna skicka ett pm.

Permalänk
Medlem

Jag har förmodligen 1 buddy pass köpte pro versionen, kan väl tänka mig att bli av med den.

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt intresserad av att prova på tjänsten och se hur det fungerar på tvn! Har de fixat så att gamla chromecast ultra fungerar nu med tjänsten? Har någon ett extra buddy pass att dela med sig av i dessa juletider så får ni gärna skicka ett meddelande! En liten swish tillbaka kan vara på sin plats också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig ett buddy pass om någon har ett till övers. Kan tänka mig en mindre swish också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Medlem

Rdr2 online?

Skrivet av twk:

Jag har köpt och väntar med spänning!

För mig som är småbarnsförälder, med lite tid, hårdvara som börjar bli gammal samt riktigt snabbt bredband verkar det perfekt!

RDR2 blir första köpet!

Samma sak här, köpte premium edition lagomt till pappaledigheten 😉 första köpet blev rdr2 vilket jag har spelat ganska mycket efter läggning om kvällarna och har inte upplevt något lagg alls. Även köpt endel spel på pro erbjudande och allt verkar flyta riktigt bra på min 100/100 uppkoppling med en trådlös uppkoppling. Då spelar jag på balanced mode då jag ändå inte har någon 4k tv.

Om någon vill spela lite online kan ni lägga till mig, min gamer tag är HetaKorven på Stadia 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej

Jag tar tacksamt emot e invite om någon har. Min gamla dator behöver uppgraderas så Stadia skulle sitta fint tills dess

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Går det att använda andra kontroller till Chromecast ultra?

Jag har en del spel över i Humble Bundle/steam om någon vill byta buddypass mot spel.

Permalänk
Medlem

Hade även jag mer än gärna provat är så omotiverade att köpa nya spel/hårdvara när tiden är så knapp mellan familj och jobb så man inte kan lägga ner den tid man vill på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Går det att använda andra kontroller till Chromecast ultra?

Jag har en del spel över i Humble Bundle/steam om någon vill byta buddypass mot spel.

Det släpps stöd i framtiden är allt jag hört från Google. Det finns en lista här på vilka kontroller som antagligen kommer att få stöd: https://support.google.com/stadia/answer/9578631?hl=sv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testar gärna, erbjuder pizza och någon att lira med 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Tar gärna ett buddy pass om någon har ett över! Fattig student med bra uppkoppling som gärna testar Stadia då det verkar som gjort för mig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som har ett buddypass och som kan tänkas ge bort det? Jag hade gärna tagit emot det iom att en sådan här lösning hade funkat grymt bra utifrån familjesituation etc.

Permalänk
Medlem

Intressant! Kan tänka mig att betala en slant om det är någon som har en inbjudan över

Permalänk
Medlem

Jag har en inbjudan över om någon vill slänga en slant på mig, PM vid intresse 😁

EDIT: Sålt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Särimner:
Tror inte mods är tillåtna, åtminstone inte utanför eventuell in-game modshop.
Nexus kommer ju definitivt inte vara möjligt. Du behöver tillgång till spelfilerna, och det har du ju inte med Stadia.
Also, de behöver nog köra en standardiserad installation tvärs alla konton, så det inte spelar nån roll vilken server du hamnar på, det enda som följer med är dina sparfiler.

Tror det varit lite info som dom hittat om att det finns någon flik i store som kommer heta add-ons. Så mods eller Addons kan vara aktuellt framöver. Dock inget jag kommer ihåg vart jag såg så ta det med en nypa salt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Går det att använda andra kontroller till Chromecast ultra?

Jag har en del spel över i Humble Bundle/steam om någon vill byta buddypass mot spel.

Bara Stadia controll till CC. Dock till Chrome går det bra med de flesta vanliga kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Hm. Spelat min första timme med Stadia nu. Lite gnällig på strömkvaliteten. Deras egen speed test gav mig runt 200mbit/s, men jag får konstant varningar om att min uppkoppling är svajig medan jag spelar. Strömma 4K från Plex-server remote är inget problem, så jag är lite förvirrad över varför Stadia skulle tramsa. I övrigt är väl upplevelsen enligt förväntan; det går att spela utan några konstigheter. Men jag behöver försöka klura ut hur jag fixar uppkopplingen så den inte sabbar kvaliteten hela tiden, annars kan jag lika gärna spela lokalt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hm. Spelat min första timme med Stadia nu. Lite gnällig på strömkvaliteten. Deras egen speed test gav mig runt 200mbit/s, men jag får konstant varningar om att min uppkoppling är svajig medan jag spelar. Strömma 4K från Plex-server remote är inget problem, så jag är lite förvirrad över varför Stadia skulle tramsa. I övrigt är väl upplevelsen enligt förväntan; det går att spela utan några konstigheter. Men jag behöver försöka klura ut hur jag fixar uppkopplingen så den inte sabbar kvaliteten hela tiden, annars kan jag lika gärna spela lokalt.

Spelar du på PC eller Chromecast? Wifi eller trådat?

För mig fungerar Chromecast trådat bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av twk:

Spelar du på PC eller Chromecast? Wifi eller trådat?

För mig fungerar Chromecast trådat bäst

PC, Chrome. Fick tillgång via ett Buddy Pass och har inte skaffat en lös kontroll än, så enda alternativet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Testar gärna buddy pass om någon har. Skicka gärna pm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

PC, Chrome. Fick tillgång via ett Buddy Pass och har inte skaffat en lös kontroll än, så enda alternativet.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns rätt mång saker man kan fix om det inte funkar perfekt. Kolla på Stadia reddit. Det enklast och en grej som löste mina små frysningar var att uppdatera chrome.

Permalänk

Vill gärna prova Buddy Pass om någon vill dela med sig.
Mvh

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem

Ställer mig i kön om att få ett buddypass jag med Så har man något att smita iväg och pyssla med på julafton när alla kolla Kalle Anka

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Nu kan man kolla achievements. För tillfället går det bara att göra via Chrome och sen sin profil. Kul att se att dom släpper saker rakt av istället för att hypa i veckor innan. Känns positivt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag följde ett råd på reddit och köpte en laddningsdocka till handkontrollen. Den är egentligen för Nintendo Switch Pro Controller, men passar bra till Stadiakontrollen. Inte perfekt som personen på reddit skrev, men den passar bra och fungerar. Inte min bild:

Diskussionen på reddit: https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/e9t4y7/the_amazonbas...
Där jag köpte ifrån, blev ca 5€ i frakt: https://www.amazon.de/dp/B078N42KF3/ref=mp_s_a_1_3?keywords=a...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan byta en 1080p HDMI switch mot ett buddypass. En ingång fyra utgångar + Toslink och Coaxial.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Lego Master

Sparkade precis igång en session Tomb Raider på min Galaxy S9 med Xbox Elite 2 ansluten via Bluetooth. Krävdes lite mekk, och en del lagg i både input och ljud (mot video) men ändå. Klart spelbart och definitivt värt att bygga en claw i Lego för att kunna spela smidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Tillagd!

Då jag är inne på min fjärde omgång av storyn så kan jag verkligen rekommendera den. Det kan vara långsamt emellanåt men RDR2 är att spel som verkligen förtjänar att upplevas i den takt det är tänkt, även om man kan skynda sig igenom storyn. Det är dock inget jag rekommenderar då det händer så pass mycket i världen och det finns challanges etc att fokusera på också.

Kört klart Storyn i RDR2 nu. Herregud vad bra spel och Story. Quest upplägg och handlingen är utan tvekan absolut bästa story jag kört. Nu är det bara hoppa in i Online och köra på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2XWLD6M8YLA3L2H(Y) Ta bort parateser