Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Buddy Pass har skickats ut, gick lite fortare än vad de tidigare sagt. Jag har lagt ut mitt till försäljning i marknaden, då ingen av mina vänner är intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inte på marknad pma mig

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Hittar inte på marknad pma mig

Såldes direkt, 250 kr

Dyker säkert upp fler!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jaha ja. Jag köpte Tomb Raider 2013 Definitive Edition igår, eftersom det var länge sedan jag spelade igenom det och det ska vara bra på Stadia. Idag meddelar Google att just Tomb Raider DE och Farming Simulator 19 blir december månads spel 🙄

Nåväl, jag får ju möjligheten att agera virtuell bonde i december. Det är ju ... alltid något.

https://ysfdd67284.i.lithium.com/t5/image/serverpage/image-id/857iA9FCB429A4AB1520/image-size/large?v=1.0&px=999

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/New-Gam...

Se om du kan få refound. Vet att en del fick det även fast dom kört långt på Tomb raider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ericb: jo jag skickade in begäran om återbetalning idag, sannolikt kommer de bevilja det för alla som köpt något av spelen sedan lanseringen, eller åtminstone de senaste dagarna.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på Stadia så om någon har ett Buddy Pass invite till övers får ni gärna kontakta mig via pm.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått hem min Founders Edition! 😀

Det ska bli roligt att prova det sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu har jag äntligen fått hem min Founders Edition! 😀

Det ska bli roligt att prova det sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Testade min igår. Körde med kabel och är villig att säga att allt funkade perfekt till 100%. Hade inget som gjorde upplevelsen sämre än en konsol. Helt suveränt.

Permalänk
Medlem

Om man köper Buddy pass, går det att köpa read dead redemtion och ha kvar sitt konto efter 3 månader om man köper fullverision?

Någon med Buddy pass :D?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Badmondy: när du registrerar en Buddy Pass-kod du fått av en vän ska du registrera en betalmetod, alltså kontokort eller liknande, och när de tre månaderna passerat börjar du betala för Stadia Pro-kontot alá 99 kr/månad. Alla spel du köpt och fått som del av Pro-erbjudandet kommer med andra ord fortlöpa precis som tidigare.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet:

Ok låter bra, tack för snabb info. Nu får jag bara hålla tummarna någon har ett Buddy pass över, ingen i min krets tror detta kommer bli en hit. Så jag är ensam krigare för Stadia, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Testade min igår. Körde med kabel och är villig att säga att allt funkade perfekt till 100%. Hade inget som gjorde upplevelsen sämre än en konsol. Helt suveränt.

Nu har jag provat, fungerar grymt bra!

Kör Chromecasten trådat på en typ 2-3 år gammal 60" Samsung TV, som ändå har 4K och HDR. Riktigt snyggt och och flyter bra.

Hittills har jag endast kört Destiny 2. Planerar att köpa RDR2, men väntar till Black Friday och ser om det blir någon rea. Om det inte blir det så köper jag det ändå 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Badmondy: när du registrerar en Buddy Pass-kod du fått av en vän ska du registrera en betalmetod, alltså kontokort eller liknande, och när de tre månaderna passerat börjar du betala för Stadia Pro-kontot alá 99 kr/månad. Alla spel du köpt och fått som del av Pro-erbjudandet kommer med andra ord fortlöpa precis som tidigare.

Har hört lite rykten( inlägg snarare i facebookgrupper) Att om den som gett dig Buddy pass avslutar sin betalning stängs även Buddy pass kontot av.

Låter lite risky att köpa ett Buddy pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Har hört lite rykten( inlägg snarare i facebookgrupper) Att om den som gett dig Buddy pass avslutar sin betalning stängs även Buddy pass kontot av.

Låter lite risky att köpa ett Buddy pass

Det är om personen returnerar sitt Founders Edition, dvs skickar tillbaka hårdvaran, Google stänger ner kontot etc. Det kan hända, men det lär inte vara många som gör det, särskilt inte om de har sålt sitt Buddy Pass

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@twk:

Ok, även efter dessa 3 månader så är man beroende av den som gett Buddy pass?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Badmondy: nej det enda du är beroende av är att du måste använda Buddy Pass-koden inom tre månader, och om personen som gav dig koden returnerar sitt Founder's-paket eller avbryter sin prenumeration blir Buddy Pass-koden ogiltig. Om du registrerar koden på ditt konto har du tre månaders Pro-testperiod och om du väljer att registrera betalmetod för Stadia börjar du betala för prenumerationen efter testperioden löpt ut.

Skärmdump från när jag delade ut min Buddy Pass-kod:

Alltså: det är bara när personen som ger dig koden säger upp sitt abonnemang som koden slutar fungera. Har du registrerat koden med ditt konto påverkar det dig inte om personen avslutar sitt konto.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet:

Tack återigen, får se om det hamnar någon till salu. De försvinner fort dessa koder, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@loevet:

Tack återigen, får se om det hamnar någon till salu. De försvinner fort dessa koder, haha

Har stadia nu

Permalänk
Medlem

Laggar något oerhört, har 100/100 bredband 2 fiber. När jag testar på Speedtest eller bredbandsbolaget får jag 100+/100+ med en ping på 8 ungefär. Med ethernet kabel får jag samma fast något bättre ping.

Testar jag på projectstream.google.com/speedtest har jag endast 27 Mbits/s. Vad är det som är galet?

Inget annat är anslutet till internet, varken på datorn eller i hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Laggar något oerhört, har 100/100 bredband 2 fiber. När jag testar på Speedtest eller bredbandsbolaget får jag 100+/100+ med en ping på 8 ungefär. Med ethernet kabel får jag samma fast något bättre ping.

Testar jag på projectstream.google.com/speedtest har jag endast 27 Mbits/s. Vad är det som är galet?

Inget annat är anslutet till internet, varken på datorn eller i hemmet.

Finns lite olika tips. Kan inte så många. För mig löstes mina små frysningar av att uppdatera Chrome. Om du kör på dator? Du kan testa att stänga av hårdvaruacceleration i chrome och se om det blir bättre. Ska tydligen finnas en beta version av Chrome också som kan hjälpa.

Och stänga av HDR i Stadia appen säger en del.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ericb @loevet Tja tja, liten update. Skramlade fram en annan router i garderoben, nu får jag 70mbit - 80 mbit till googles servrar.

Är dock helt ospelbart i balanserat läge ( testat hdr på/av ), samma i högsta kvalitet.

Så ett problem är löst men det är lika ospelbart som när google tyckte jag hade 16 - 26 mbits uppkoppling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@ericb @loevet Tja tja, liten update. Skramlade fram en annan router i garderoben, nu får jag 70mbit - 80 mbit till googles servrar.

Är dock helt ospelbart i balanserat läge ( testat hdr på/av ), samma i högsta kvalitet.

Så ett problem är löst men det är lika ospelbart som när google tyckte jag hade 16 - 26 mbits uppkoppling

Jag hade också dåligt på Googles speedtest så tror inte det stämmer så bra.
Men kolla annars på Stadia reddit och se om dem har tips där. Har du testat Chrome tipsen jag skrev?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Jag hade också dåligt på Googles speedtest så tror inte det stämmer så bra.
Men kolla annars på Stadia reddit och se om dem har tips där. Har du testat Chrome tipsen jag skrev?

Skickades från m.sweclockers.com

#Jag ändrat i chrome://flags som de rekomenderar
#kollat portar i brandväggen i cmd så inget strular där.
#ringt bredband2 och frågat om de stängt några portar dhcp, udp.
#kört i inkognito
#pratat med google support och felsökt.

Funkar fortfarande inte men jag är optimistisk, haha med gråten i halsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

Laggar något oerhört, har 100/100 bredband 2 fiber. När jag testar på Speedtest eller bredbandsbolaget får jag 100+/100+ med en ping på 8 ungefär. Med ethernet kabel får jag samma fast något bättre ping.

Testar jag på projectstream.google.com/speedtest har jag endast 27 Mbits/s. Vad är det som är galet?

Inget annat är anslutet till internet, varken på datorn eller i hemmet.

Har 250 BBB och får ut 242/över 300 på bredbandskollen och TPTEST, sen kommer Google Test:

Your connection isn’t ready for Stadia yet.
Your download speed of 2.2341352348783388 Mbps is below the 10 Mbps we recommend to stream games on Stadia. Improve your internet connection and then check it again.

Heh Nej den är inte pålitlig men sjukt o-optimerad från deras sida
Edit:
Körde Edge:
Your connection is great.
Based on your current download speed of 227.904 Mbps, we expect you’ll have a high-performance gaming experience on Stadia. Go back to the Google Store.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

#Jag ändrat i chrome://flags som de rekomenderar
#kollat portar i brandväggen i cmd så inget strular där.
#ringt bredband2 och frågat om de stängt några portar dhcp, udp.
#kört i inkognito
#pratat med google support och felsökt.

Funkar fortfarande inte men jag är optimistisk, haha med gråten i halsen

Fan va märkligt. Hoppas det löser sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har stadia buddy pass kod över att dela med sig av? Har även koll på swec marknad men finns inget där just nu.

Permalänk
Medlem

@ericb:

Testade byta dator och använda alla tips jag fick av Reddit, härifrån, Google supporten. Då funkade det mycket bättre, från ospelbart(hoppande ljud, lagspikes, delay) Gick från att inte kunna föra mig framåt och skjuta till att kunna hanka mig fram.

Dock är det såpass mycket lagg att det stör en, hackar hela tiden lite smått konstant.

Finns det några andra tips jag kan motverka detta med?

Spelar med ethernet-kabel, och fixat de mesta tweaks som går att göra.

Maximalt läge och balanserat är samma bekymmer.

Vill inte köpa read dead redemtion för 600 kr och spela i begränsat läge (720 p ) har ju faktiskt bra uppkoppling mot Googles servrar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@ericb:

Testade byta dator och använda alla tips jag fick av Reddit, härifrån, Google supporten. Då funkade det mycket bättre, från ospelbart(hoppande ljud, lagspikes, delay) Gick från att inte kunna föra mig framåt och skjuta till att kunna hanka mig fram.

Dock är det såpass mycket lagg att det stör en, hackar hela tiden lite smått konstant.

Finns det några andra tips jag kan motverka detta med?

Spelar med ethernet-kabel, och fixat de mesta tweaks som går att göra.

Maximalt läge och balanserat är samma bekymmer.

Vill inte köpa read dead redemtion för 600 kr och spela i begränsat läge (720 p ) har ju faktiskt bra uppkoppling mot Googles servrar nu.

Märkligt att du har så mycket problem! Jag har inga problem att spela på dator med mus och tangentbord. Känns i stort sett som att spela lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@ericb:

Testade byta dator och använda alla tips jag fick av Reddit, härifrån, Google supporten. Då funkade det mycket bättre, från ospelbart(hoppande ljud, lagspikes, delay) Gick från att inte kunna föra mig framåt och skjuta till att kunna hanka mig fram.

Dock är det såpass mycket lagg att det stör en, hackar hela tiden lite smått konstant.

Finns det några andra tips jag kan motverka detta med?

Spelar med ethernet-kabel, och fixat de mesta tweaks som går att göra.

Maximalt läge och balanserat är samma bekymmer.

Vill inte köpa read dead redemtion för 600 kr och spela i begränsat läge (720 p ) har ju faktiskt bra uppkoppling mot Googles servrar nu.

Du borde testa på nån annans nätverk. Funkar detta så måste det ju vara något med router. Och funkar det inte så är det ju datorn. Jag såg en post om portar som skulle öppnas, har du sett den? Tror det gällde Grid först och främst men hjälpte någon väldigt mycket i alla spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Du borde testa på nån annans nätverk. Funkar detta så måste det ju vara något med router. Och funkar det inte så är det ju datorn. Jag såg en post om portar som skulle öppnas, har du sett den? Tror det gällde Grid först och främst men hjälpte någon väldigt mycket i alla spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp öppnat tcp/udp i firewallen, routern samt ringt bredband2 så dem inte stängt dem :p.

Börjar få slut på lösningar, får väll som nämnt ovan testa på någon annans internet och se om det blir är något hårdvarufel.

Permalänk
Medlem

Testat Stadia en del nu, funkar bra med vanlig comhem bredband 600/50, Testade trådlöst på tvn igenom chromecasten märkte inte av någon lagg eller delay när jag spelade "Gylt"