Det här är Google Pixel 4 och Pixel 4 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Idag tänker jag aldrig mer ha en telefon med under 5000mAh.

Vad skönt, du har ett väldigt litet utbud att välja mellan då

Permalänk
Medlem

Klent batteri, 6GB ram och ingen WiFi 6 men ändå tokdyr.
Blir att stå över.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Lite trist telefon känns det som. Kanske för det mesta läckte ut? Jag var som inte överraskad av något.

Kul att de kör med 90Hz, hoppas det blir standard för alla snart. Lite orolig över batteriet i 2800mah varianten i kombination med 90Hz dock, men men.
6GB ram tror jag är en bra mängd. Har 4GB i min pixel 3a och märker aldrig av det, men sen går man in och kollar memory usage och ser att man snittar 3.5GB, så 6GB är bra så man har lite till godo.
Kameran kommer nog vara bäst som vanligt.

Som vanligt är det trist att den inte säljs officiellt i Sverige. Jag vet inte vad de har emot oss.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Blir säkert bra telefoner med troligtvis som tidigare modeller bäst flyt och kamera. MEN! Pixel 4 2800mAh??
Välkommen till ladda varje natt och jaga uttag/kånka powerbank konstant. Ingen trådlös laddning heller. Gamla Nexus 5 må ha haft litet batteri på 2350 men trådlös laddning gjorde det långt från lika illa som det kunde varit.

Idag tänker jag aldrig mer ha en telefon med under 5000mAh.

Missade du?

Citat:

Trådlös laddning via Qi-standarden stöds också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Missade du?

Det måste jag ha gjort! Läste igenom för snabbt och fokuserade för mycket på siffrorna.

Därför jag trodde så.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Ytterligare ännu en gång så sabbar Google det. (de verkar vara proffs på det vid den här tiden nu).
Att strunta i att lansera officiellt i Sverige ytterligare en gång. 4 generationer på 3 år.
Hjälpte visst inte att lansera Google Assistant, som många förespråkade om för ett bra tag sedan.
De är något annat och undra vad det kan vara, som gör att dom ratar/mobbar Sverige så pass mycket.

Efterfrågan verkar ju finnas. Jag skulle också vilja ha en Pixel.
Dock kör dom Apple-racet. Ta betalt så bara överklassen har råd med dom, och snåla på hårdvaran för att gå så mycket i vinst som möjligt.
Känner många(inkl. mig) som hellre köper en mobil kontant och kör antingen kontantkort eller abonnemang på resten. Och då är 10-12.000 för en mobil jäkligt överprisat.

Aja. Blir att behålla sin sketa Oneplus 5 ett tag till, tills den inte fungerar alls.

Besviken ännu en gång, men vad ska man förvänta sig från ett pengagirigt bolag från U.S.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Efter i hårdvara som vanligt. Har aldrig förstått Pixel crazen med cleant android osv.
Men iaf mkt bättre design än Pixel 3 XL. Känns som Pixel är som Androids iPhone. Tokdyra för vad man får men man lever på mjukvaran/operativsystemet. Sen borde Pixel 4 XL vara iaf 6.5 tum minst.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Ytterligare ännu en gång så sabbar Google det. (de verkar vara proffs på det vid den här tiden nu).
Att strunta i att lansera officiellt i Sverige ytterligare en gång. 4 generationer på 3 år.
Hjälpte visst inte att lansera Google Assistant, som många förespråkade om för ett bra tag sedan.
De är något annat och undra vad det kan vara, som gör att dom ratar/mobbar Sverige så pass mycket.

Efterfrågan verkar ju finnas. Jag skulle också vilja ha en Pixel.
Dock kör dom Apple-racet. Ta betalt så bara överklassen har råd med dom, och snåla på hårdvaran för att gå så mycket i vinst som möjligt.
Känner många(inkl. mig) som hellre köper en mobil kontant och kör antingen kontantkort eller abonnemang på resten. Och då är 10-12.000 för en mobil jäkligt överprisat.

Aja. Blir att behålla sin sketa Oneplus 5 ett tag till, tills den inte fungerar alls.

Besviken ännu en gång, men vad ska man förvänta sig från ett pengagirigt bolag från U.S.

Vad är överklassen för dig? Säger han som köper telefonen kontant! Hur ofta köper du ny telefon?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@LPG: tabellen är uppdaterat med förtydligande om att båda Pixel 4-modellerna har snabbladdning via USB-PD 2.0 och trådlös laddning via Qi-standarden.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Visste att nån jävla foliehatt skulle gå på den med högaffel.

Jag tror du skulle må bra utav att läsa på lite av vad Edward Snowden har att säga om övervakningssamhället.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Google åter igen inte släpper en av sina efterfrågade produkter i Sverige. Känns inte som det finns allt för många alternativ kvar att välja bland på marknaden om man inte vill ha Apple, Samsung eller något från Kina. Kommer bara på Sony eller Nokia men inget där känns jätte intressant i dagsläget.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Litet batteri och ingen fingeravtrycksupplåsning... nja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Fuck my life så ful telefon. Oneplus all the way

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den har verkligen en panna och inte så kul med bara 0.6 tum mellan XL och vanlig men gillar att se mer 90 HZ skärmar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Google lyfter fram personlig integritet ...

:lol

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen det ser ut som Google försöker göra en Apple-design The Google Way. Inte bara denna utan även tidigare Pixels. Okej att man tar intryck från konkurrenterna och har likheter, men jag tycker Google misslyckas helt. Det ser ut som en iPhone designad av någon med svår starr och defekt färgseende. Riktigt fult blir det.

Då har ändå Google en hel del kompetens vad gäller design. Deras material-design är ändå unikt och utmärkande. Tycka vad man vill om det men det är ändå ett fullbordat designspråk som fungerar. Inte min favorit men det är bra design.

Pixel? Kanske sämsta designen på marknaden. Eller, näst efter Sony (hur kan man tycka ultrs-widescreen telefoner är en bra idé - funktionen är ju helt värdelös?).

Permalänk
Medlem

Trista mobiler, inte som Google vill etablera sig i Sverige heller så
Rätt meh.

Permalänk
Medlem

Förutom skärmen var ju allt annat Meh.
Svindyr, Kasst batteri, Wifi 5, 6GB Ram är ju inget att hurra för heller för det priset.
Pass........

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Om de kom med förinstallerat LineageOS med valfria GApps, hade ett enkelt utbytbart batteri och kostade hälften så mycket, så skulle de vara lite mer intressanta.

Radarn skulle jag för övrigt stänga av direkt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Totalt ointressant, speciellt för det priset, som resten av Pixel telefonerna. Nexus serien var ju ändå vettig, intressant och prisvärd.

Nåja, blir ju trevlig att det kommer en uppdaterad kameraapp, väntar på OnePlus porten nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Ytterligare ännu en gång så sabbar Google det. (de verkar vara proffs på det vid den här tiden nu).
Att strunta i att lansera officiellt i Sverige ytterligare en gång. 4 generationer på 3 år.
Hjälpte visst inte att lansera Google Assistant, som många förespråkade om för ett bra tag sedan.
De är något annat och undra vad det kan vara, som gör att dom ratar/mobbar Sverige så pass mycket.

Efterfrågan verkar ju finnas. Jag skulle också vilja ha en Pixel.
Dock kör dom Apple-racet. Ta betalt så bara överklassen har råd med dom, och snåla på hårdvaran för att gå så mycket i vinst som möjligt.
Känner många(inkl. mig) som hellre köper en mobil kontant och kör antingen kontantkort eller abonnemang på resten. Och då är 10-12.000 för en mobil jäkligt överprisat.

Aja. Blir att behålla sin sketa Oneplus 5 ett tag till, tills den inte fungerar alls.

Besviken ännu en gång, men vad ska man förvänta sig från ett pengagirigt bolag från U.S.

Vill du ha en pixel som inte kostar 10-12, vänta tills de kommer på rea. För någon månad sedan var de nersatta med någon tusen lapp om jag inte mins fel. Alternativt köper du en pixel 3a, den är ju anpassad för sådana som dig som vill ha en pixel men inte vill att det ska kosta skjortan.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

En Samsung S10 fast ett år senare?

Permalänk
Avstängd

Den där Recorder-appen vill jag verkligen ha. Undrar dock hur den kommer att hantera svensk norrländsk dialekt som talar engelska. Finns en risk att man måste ha perfekt engelsk dialekt och prata i ett akustiskt perfekt rum för optimal transkribering.

Hade varit fantastiskt om jag kunde använda den för att skapa textbaserad content i form av att bara prata spontant för att sedan transkribera den del som var fantastisk istället för att behöva lyssna igenom allt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Jag har hittat Google Recorder appen här: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-recorder/goog... dock kräver den 9.0+ och jag har 7.0 T_T

Vilken billigaste Android-telefon idag stödjer minst 9.0 version? Detta skulle jag se som en vettig investering till min enskilda firma för om jag kan spela in "text med rösten" så kan det revolutionera mitt content skapande.

Jag har hittat smartphones här nu med 9.0: https://www.webhallen.com/se/category/2-Mobiltelefon?page=2&f... frågan är nu: HUR billigt kan man gå innan telefonen ifråga inte ens orkar köra appen? För voice recognition är väl rätt processorkrävande?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Old news, Linus Tech Tips använde telefonen under deras senaste WAN-show. Lite NDA-förbrytelse sisådär.

Permalänk
Medlem

Tur att man kan köpa dessa överprisade telefoner i Finland på Verkkokauppa.com
wiie.....

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jhonekri:

Tur att man kan köpa dessa överprisade telefoner i Finland på Verkkokauppa.com
wiie.....

Haha wtf, den där sidan ser ut som finska versionen av Inet!
Eller vänta! Är det egentligen svenska versionen av Verkkokauppa?;)

https://www.verkkokauppa.com/
https://www.inet.se/

Starta båda sidor och jämför flikarna, ser ut som syskon! :'D

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AplAy: laddade ner och testade den på Oneplus 7T, som har Android 10-baserat system. Den läser tyvärr inte in svenska, och det verkar inte som att den sparar översättningen den gör på engelska (på den här telefonen i alla fall). Översättning i realtid på engelska fungerar i alla fall bra utifrån mina korta tester.

Jag utmanar dig för övrigt att gissa vilken mening på svenska jag försökte översätta här

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Vänta nu är det grundversionen som startar på 9K? O.o

Finns det nån anledning att köpa denna istället för en betydligt billigare grund 7T (såg att den var 6790kr på webhallen)?

Yes.. man får vanilla android med 0day updates och slipper ett söndrigt UI från 3e-part

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Efter i hårdvara som vanligt. Har aldrig förstått Pixel crazen med cleant android osv.
Men iaf mkt bättre design än Pixel 3 XL. Känns som Pixel är som Androids iPhone. Tokdyra för vad man får men man lever på mjukvaran/operativsystemet. Sen borde Pixel 4 XL vara iaf 6.5 tum minst.

När man har kört Nexus/Pixel ett gäng år så vill man öht inte använda något annat

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb