17tum 144hz för spel(CS, Apex) och jobb helst under 20k

Permalänk
Medlem

17tum 144hz för spel(CS, Apex) och jobb helst under 20k

Som rubriken, kommer mest att spela Cs, apex och lite andra spel men även ha den som jobbdator när man är ute på vift.
Har en gammal asus rog g73 från 2013 som har funkat riktigt bra till det mesta förutom spel, går inte att spela i 60hz imo.
Datorn jag har nu väger nästan 3kg och det har funkat så vikten har ingen betydelse på den nya.
Kraven är som sagt 17tum, 144hz och vill kunna lira Apex och Cs.
Pris så billigt som möjligt såklart men har väl räknat med 15-18k, finns det någon riktigt bra deal ute?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan du gå upp till 19k får du en HP Omen med 2070.

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=7NC18E...

Köpte en sån förra veckan, riktigt nöjd.

Den är tystare än många av de andra som bonus, klart värt att den är lite klumpigare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kikat mycket på den där Lenovon, verkar vara väldigt prisvärd.
Skillnaden mellan 2060 verkar inte vara värd 3k vad jag har läst?
Lutar starkt åt en Lenovo y540 i nuläget.
Tack för tipsen, den va billigare än webhallen där jag tänkte beställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vaajkan:

Kikat mycket på den där Lenovon, verkar vara väldigt prisvärd.
Skillnaden mellan 2060 verkar inte vara värd 3k vad jag har läst?
Lutar starkt åt en Lenovo y540 i nuläget.
Tack för tipsen, den va billigare än webhallen där jag tänkte beställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Skiljer strax runt 10-15% GPU prestanda.

Annars snäppet upp så är det som han ovan rekommenderade, 2070 är ett ganska stort hopp, men priset också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kan du gå upp till 19k får du en HP Omen med 2070.

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=7NC18E...

Köpte en sån förra veckan, riktigt nöjd.

Den är tystare än många av de andra som bonus, klart värt att den är lite klumpigare.

4k upp mot Lenovon, får fundera på den. Hur viktigt är gsync? Har aldrig haft gsync på mina andra 144hz skärmar men har hört att det är en stor fördel i laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

4k upp mot Lenovon, får fundera på den. Hur viktigt är gsync? Har aldrig haft gsync på mina andra 144hz skärmar men har hört att det är en stor fördel i laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

Just det, HP'n har g-sync även om de av någon anledning inte skriver ut det (syns om du går in på mobilsidan).
144Hz skulle jag säga är viktigare än g-sync men det är väldigt trevligt att ha.
Även med ett 2070 kommer t ex Apex droppa en del i fps, i CS spelar det mindre roll.

Hade hemma en Acer Predator med 1660ti innan jag beställde denna, skillnaden är ju inte dag och natt men 2070 är rätt mycket snabbare.
Jag tyckte helt klart det var värt lite extra pengar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vaajkan:

4k upp mot Lenovon, får fundera på den. Hur viktigt är gsync? Har aldrig haft gsync på mina andra 144hz skärmar men har hört att det är en stor fördel i laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

det är som rostad lök på en korv. ketchup och senap räcker gott och väl, men finns det rostad lök så tar man det med.

Inte nödvändigt men vissa tycker det är skönt när man når lägre FPS för att det blir jämnare.

Permalänk
Medlem

Idag så har jag en stationär med i7 4790k och 1070, går det att jämnföra med dagens laptops? T.ex. HP laptopen eller Lenovon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Idag så har jag en stationär med i7 4790k och 1070, går det att jämnföra med dagens laptops? T.ex. HP laptopen eller Lenovon?

Skickades från m.sweclockers.com

1660ti presterar rätt likt 1070, förmodligen aningen lägre eftersom det är laptop.
Nuförtiden är det samma kort som stationära motsvarigheten, men lägre klockade och det varierar mellan tillverkare hur mycket de dragit ned dem så svårt att säga exakt utan att testa den specifika datorn.

i7-9750h är snabbare än 4790k och två kärnor mer.

Jag gick från i7-4790k med geforce 980 till HP'n, det är ett skapligt lyft i prestanda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Som rubriken, kommer mest att spela Cs, apex och lite andra spel men även ha den som jobbdator när man är ute på vift.
Har en gammal asus rog g73 från 2013 som har funkat riktigt bra till det mesta förutom spel, går inte att spela i 60hz imo.
Datorn jag har nu väger nästan 3kg och det har funkat så vikten har ingen betydelse på den nya.
Kraven är som sagt 17tum, 144hz och vill kunna lira Apex och Cs.
Pris så billigt som möjligt såklart men har väl räknat med 15-18k, finns det någon riktigt bra deal ute?

17 tums skärm med 144hz finns inte från 24 tums och uppåt finns

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

17 tums skärm med 144hz finns inte från 24 tums och uppåt finns

Du vet att det är laptops vi pratar om?? Hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

1660ti presterar rätt likt 1070, förmodligen aningen lägre eftersom det är laptop.
Nuförtiden är det samma kort som stationära motsvarigheten, men lägre klockade och det varierar mellan tillverkare hur mycket de dragit ned dem så svårt att säga exakt utan att testa den specifika datorn.

i7-9750h är snabbare än 4790k och två kärnor mer.

Jag gick från i7-4790k med geforce 980 till HP'n, det är ett skapligt lyft i prestanda.

Då verkar det ändå bli ett lyft från min stationära även fast jag inte räknade med de. Kul att laptops börjar komma i samma nivå som stationära, man får betala bra mycket mer givetvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Då verkar det ändå bli ett lyft från min stationära även fast jag inte räknade med de. Kul att laptops börjar komma i samma nivå som stationära, man får betala bra mycket mer givetvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, verkligen.
Det är inte ens så mycket dyrare heller om man räknar in skärm till en stationär.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Du vet att det är laptops vi pratar om?? Hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

sorry my bad

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Från 15k till 22k känns inte värt för ett 2070. Jag spelar inte så hemskt mycket för att betala 7k extra för ett bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ni som har Y540 är skärmen kass?
https://www.notebookcheck.net/Lenovo-Legion-Y540-17IRH-in-Rev...

Läser man här verkar inte responstiden va något att hurra för eller?
18ms Grey to grey ?!? Kan det verkligen stämma? Det är väl helt katastrof?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaajkan:

Från 15k till 22k känns inte värt för ett 2070. Jag spelar inte så hemskt mycket för att betala 7k extra för ett bättre grafikkort.

Det hade varit värt det om det hade varit G-sync men det där var ju inte ens G-sync...

Skulle aldrig köpt nån laptop över 20k utan G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det hade varit värt det om det hade varit G-sync men det där var ju inte ens G-sync...

Skulle aldrig köpt nån laptop över 20k utan G-sync.

"Ljud & Video
NVIDIA GeForce GTX 2070 - 8 GB GDDR6 SDRAM
Intel® HD Graphics 630
Supports NVIDIA® Optimus™ Technology / Supports NVIDIA G-Sync Technology
Inbyggd webbkamera 1080p
Två högtalare, subwoofer, mikrofon
 Sound BlasterX® Pro-Gaming 360˚"