Permalänk
Medlem

Uppgraderingstips

Hej!
Det har börjat värka lite i PC tarmen och jag är sugen på att spela igen. Problemet är dock att min PC är något gammal och jag skulle behöva lite råd om vad jag bör uppgradera först.
Just nu har jag:
- Intel core i7 870, 2.93 ghz quad core.
- Amd radeon hd 7970 x2 i crossfire.
- 16gb ram 1600 mhz (tror det är ddr3)

Har nyss satt i en ssd som systemdisk och lagt in det spel jag vill spela (Destiny 2) men det är i princip ospelbart. Allt på low och får ut knappa 20-25 fps.

Jag misstänker att jag behöver byta ut allt i slutänden pga ålder. Processorn är ju väldigt gammal.

Alla tips uppskattas dock!
Mvh

Permalänk
Medlem

Eftersom du kör Crossfire, kan du prova att avaktivera det och se om det påverkar någonting?

Kolla upp hur mycket processorn och grafikkortet belastas också för att se vad det är som flaskhalsar.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucien:

Hej!
Det har börjat värka lite i PC tarmen och jag är sugen på att spela igen. Problemet är dock att min PC är något gammal och jag skulle behöva lite råd om vad jag bör uppgradera först.
Just nu har jag:
- Intel core i7 870, 2.93 ghz quad core.
- Amd radeon hd 7970 x2 i crossfire.
- 16gb ram 1600 mhz (tror det är ddr3)

Har nyss satt i en ssd som systemdisk och lagt in det spel jag vill spela (Destiny 2) men det är i princip ospelbart. Allt på low och får ut knappa 20-25 fps.

Jag misstänker att jag behöver byta ut allt i slutänden pga ålder. Processorn är ju väldigt gammal.

Alla tips uppskattas dock!
Mvh

Skulle byta grafikkort CPU moderkort och ram i princip allt du sitter på typ 10 år gammal hårdvara.

Va har du för budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Eftersom du kör Crossfire, kan du prova att avaktivera det och se om det påverkar någonting?

Kolla upp hur mycket processorn och grafikkortet belastas också för att se vad det är som flaskhalsar.

Tack för tipset! Gjorde som du sa och avaktiverade CF och det gjorde enorm skillnad. Nu kan jag köra på medium och det laggar väldigt lite. 👍

Skickades från m.sweclockers.com