Liten skärm. CrowVi. Problem.

Permalänk

Liten skärm. CrowVi. Problem.

Behövde en skärm till RP4 och beställde en CrowVi från samma leverantör som jag köpt pajarna.

Snabb leverans. Men redan när jag anslöt matningen (ingen HDMI inkopplad) så blev det problem, en knappt läsbar logga med så mycket flaxande att det inte gick att göra nånting.

Aha! Kanske dom skickat med för klen väggvårta? Men det står 2 A DC på den, så den borde räcka. Bytte till 3 A matning. Samma sak.

Aha!! Kanske inte vill utan HDMI. Så jag pluggade in RP4. Samma sak.

Aha!!! Kanske inte fått till pajen riktigt? Så jag provade mot laptops av några olika slag. Samma sak. Ett jäkla flaxande. Man kunde se att det inte var splashen utan den faktiska bilden. Men alldeles onavigabel eller läsbar.

Skrev till leverantören och frågade efter tips. Dom svarade att jag skulle skicka tillbaka skräpet så skulle dom se om det var något fel. Att jag redan testat så mycket det rimligtvis går att testa hade ingen betydelse. Dom ville se med egna ögon . I botten låg misstanken att jag inte klarar av sånt här. Dom hade tillgång till mitt personnummer och jag kan förstå att kidsen skrattar åt vandrande lik.

Jag svarade att de kanske skulle kolla de skärmar de har i lager så att jag skulle slippa hämta, packa upp och testa ytterligare ett mongo. Inget svar (jag uttryckte mig inte riktigt så rått) efter snart två veckor.

1. Är det nån här på sajten som har råkat ut för nåt liknande? Skärmens egen meny går inte att använda eftersom den flaxar omkring så förb.
2. Finns det hopp om CrowVI - eller "kråka 6" som vi numera kallar den?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av skogsgurra:

Skärmens egen meny går inte att använda eftersom den flaxar omkring så förb.

Just detta med att skärmens egna menyer drabbas av samma problem som inkommande bildsignal betyder att panelen/elektroniken är trasig i skärmen. Steg 1A i felsökning av skärmar. Drabbar det egna menyn eller inte?

Hade skärmens egna menyn fungerat medan bilden du skickade varit fladdrig hade misstankarna kunnat riktas mot källan eller hur signalen är utformad. Nu pekar allt på en trasig produkt.