The Witcher 3 på Switch kompromissar med bildkvaliteten

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt varit kul att spela om de hade valt (eller haft möjlighet till att välja) att ha det så här:

Några fler bilder. Tydligen bara någon inställning i ini filen på PC, det hade kanske till och med hade rullat i 60 frames på switch.
https://imgur.com/a/rpb33#mM3L8Cu
Lite zelda känsla helt plötsligt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Switch-versionen ser ju faktiskt överlag intakt ut, att de tagit bort buskage här och var är inget man kommer märka om man inte nyligen spelat någon av de andra versionerna.

Permalänk
Medlem

Ja, lär väl ev skaffa en switch i framtiden men med tanke på att jag lirat igenom Witcher 3 iaf två ggr i på PC med allt maxat lär jag nog inte skaffa just detta till switch. Då finns annat att lira för jag kommer utan tvekan lida av både 30fps och grafiken.

Men! Har man inte tillgång till vare sig de andra konsolerna eller en PC som orkar med det så visst, super för dessa personer! Alt de som inte har tid att lira på de andra formaten trots att man äger spelet, det handhållna formatet låser upp fler timmar här och där då det kan liras tex

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

fy fan det där borde vara olagligt.
den där grafiken hör hemma år 2004 inte 2019, har man ingen annan konsol eller dator så får man helt enkelt vänta tills man sparat pengar till något bättre alternativ om man absolut måste spela det här spelet för switch versionen är inte acceptabel.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

fy fan det där borde vara olagligt.
den där grafiken hör hemma år 2004 inte 2019, har man ingen annan konsol eller dator så får man helt enkelt vänta tills man sparat pengar till något bättre alternativ om man absolut måste spela det här spelet för switch versionen är inte acceptabel.

Inte acceptabelt? Släpps ju flera spel idag med skit grafik.🙄
Blir i alla fall ett köp, skiter i grafiken bara spelet är kul och har en bra gameplay och jag har ju det på PC 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dunis90:

Switch-versionen ser ju faktiskt överlag intakt ut, att de tagit bort buskage här och var är inget man kommer märka om man inte nyligen spelat någon av de andra versionerna.

Jag tog och hoppade lite i klippet men inväntar experterna på Digital Foundrys utlåtande och jämförelser innan jag bildat mig en slutgiltig uppfattning. Men det ser ut som spelet bortsett från lägre maximal upplösning samt neddragna inställningar tycks vara mer likt iallafall PS4 och XO utgåvorna. Har man en rejäl PC ser förstås spelet bäst ut där men denna Switch får mer fart på spelet än min spelbara laptop någonsin fick vilket är imponerande.

Inväntar DF och en prissänkning då jag har spelet på PC sedan innan (med totalt tre genomspelningar) och jag är dessutom upptagen med DQ11 på Switchen men för att vara portabelt imponerar verkligen jobbet på denna utgåva. Relativt lättdrivna Doom 2016 och Wolf lämnar en del att önska efter denna release.

GTA V är ett spel jag under åren hoppats kunna dyka upp på Switch. Att ha spelet portabelt men också se hur hårdvaran klarar spelet är något jag skulle vilja se. Lättdrivet spel med, laptopen ovan som har problem med Witcher 3 hade inga direkta problem med GTA V så skapligt nyfiken över hur det skulle kunna gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Feedback uppskattas alltid, men om det formuleras dålig så får man troligen ett dåligt svar tillbaka.

Skrivet av anon34034:

Trist nyhet, hör inte hemma på sweclockers

Här är ett exempel på dålig feedback. Säger i stort sätt bara "dåligt" men inte varför det är dåligt. Hur ska vi kunna förbättra oss om vi inte vet vad vi gör för fel.

Skrivet av anon52343:

Undrar också varför Geeks AB inte separerar FZ och Sweclockers lika tydligt längre. Tycks vara någon sorts identitetskris, man vill skriva "lite grann" om spel på Swec samtidigt som man fortsätter satsa på FZ. De har lite problem med sin varumärkesprofilering, om det över huvud taget är något som de reflekterar över.

Men dom brukar bli defensiva när man kritisterar deras bolag, var ju det där med att kunna utvecklas och ta feedback...

Det här är bättre! Här får man en uppfattning av användarens upplevelser på SweClockers och förklarar vad den inte gillar.

Men som en annan skrev här så har vi skrivit om spel långt innan FZ satte sig i samma lokaler, och med tanke på kommentarerna så är det något som uppskattas av majoriteten om det är intressanta spel eller någon hårdvarukoppling.Vi ska självklart inte gå full-FZ, då har vi failat men många har ett spelintresse och vore dumt att ignorera det.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid funderat över vilka som köper dessa portade titlar med sämre kvalitet (och dyrare), när det redan finns för andra plattformar med bättre prestanda? Jag utgår ifrån att folk inte enbart har Switch som enda spelkonsol eller bara för att det går att spela bärbart.

Jag undrar tex hur Doom 2016 sålt för Switch vs övriga plattformar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av Xverminator:

Jag har alltid funderat över vilka som köper dessa portade titlar med sämre kvalitet (och dyrare), när det redan finns för andra plattformar med bättre prestanda? Jag utgår ifrån att folk inte enbart har Switch som enda spelkonsol eller bara för att det går att spela bärbart.

Jag undrar tex hur Doom 2016 sålt för Switch vs övriga plattformar?

Jag skall exempelvis till Japan snart. Redan varvat de spel jag vill på Switchen så Witcher 3 blir ypperligt mellan flygturer och eventuella tråkigare kvällar på vandrarhem (reser själv).

Har det på PC men kom aldrig riktigt igång. Grafiken kvittar mig fullständigt då mina favoritspel finns på Playstaytion 2 och N64/Gamecube.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag skall exempelvis till Japan snart. Redan varvat de spel jag vill på Switchen så Witcher 3 blir ypperligt mellan flygturer och eventuella tråkigare kvällar på vandrarhem (reser själv).

Har det på PC men kom aldrig riktigt igång. Grafiken kvittar mig fullständigt då mina favoritspel finns på Playstaytion 2 och N64/Gamecube.

I ditt fall har jag full förståelse (jag har själv Switchen mest för resor där den kommer till sin rätt tex till kompisars landställen och liknande).

Däremot är jag fundersam om det finns folk som inte har en PC som huvudplattform och Switchen som ett komplement att spela specifika Nintendo titlar.

Något helt annat nu som jag funderar över framtiden
Snart kommer en ny Xbox och Playstation 5 båda med Ray Tracing och enorma prestanda som dagens gaming PC.

Om jag vore chef på Nintendo så skulle jag se till att släppa en stationär Nintendo i samma klass som kommande Xbox/PS5 och där nuvarande Switchen ersätter 3DS, men att det finns en stationär version av Switch med mycket högre prestanda.

Det kommer inte bli kul att se portade titlar från kommande PS5 till Switch om ca två år samt när mobiltelefonerna typ har samma prestanda som Switch. Något måste hända snart från Nintendo. Switchen klarar ju knappt porta äldre titlar från dagens Xbox One och PS4.

Jag hoppas verkligen Nintendo släpper en uppdaterad Switch Pro när PS5 och kommande Xbox lanserats.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Inte acceptabelt? Släpps ju flera spel idag med skit grafik.🙄
Blir i alla fall ett köp, skiter i grafiken bara spelet är kul och har en bra gameplay och jag har ju det på PC 😂

visst det finns spel med sämre grafik men poängen är att spelet är mycket snyggare om man kör på pc och blir okej på ps4/xbone,
att nedgradera grafiken så där mycket är det jag tycker är hemskt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

visst det finns spel med sämre grafik men poängen är att spelet är mycket snyggare om man kör på pc och blir okej på ps4/xbone,
att nedgradera grafiken så där mycket är det jag tycker är hemskt.

Ja själv klart blir grafiken snyggare på ps4/xbox one och PC men jag tycker inte att man ska ha så höga förväntningar av en handhållen console att den ska kunna ge t.e.x PS4 grafik.
Jag tycker dock att det är riktigt kul att de släpper det till switchen och jag tror många blir glada att det ens släpps på den oavsett grafik kvalitet. Det är inte alla som har en PC,PS4/Xbox one eller inte alla som vill ha en utan kan nöja sig med en enklare Laptop och Switch.
Blir ett köp för min del även om grafiken är sämre ^^

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Youtube-kanalen Picelacos Gameplays har genomfört ett enklare prestandatest av Switcher 3 ... jag menar Witcher 3 på Switch, och slutsatsen är att det faktiskt flyter på riktigt bra med några få undantag. Prestandamätningarna görs i White Orchard där spelet rullar på bra, men vissa områden som Nilfgaard-basen får bilduppdateringen att dippa till.

Som andra varit inne på i den här tråden är det ruskigt kul att kunna avnjuta Witcher 3 på resande fot, och att kunna göra det med vettig bilduppdatering är ju förträffligt trevligt. Då gör det mig inte mycket att upplösningen och effekterna inte är på topp.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lite svårt att förstå varför detta är värt en nyhet på framsidan. Inte direkt oväntat att switch med sämre hårdvara får nedbantade spel. Men aja, glad för dom med switch är man ju!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Feedback uppskattas alltid, men om det formuleras dålig så får man troligen ett dåligt svar tillbaka.

Här är ett exempel på dålig feedback. Säger i stort sätt bara "dåligt" men inte varför det är dåligt. Hur ska vi kunna förbättra oss om vi inte vet vad vi gör för fel.

Det här är bättre! Här får man en uppfattning av användarens upplevelser på SweClockers och förklarar vad den inte gillar.

Men som en annan skrev här så har vi skrivit om spel långt innan FZ satte sig i samma lokaler, och med tanke på kommentarerna så är det något som uppskattas av majoriteten om det är intressanta spel eller någon hårdvarukoppling.Vi ska självklart inte gå full-FZ, då har vi failat men många har ett spelintresse och vore dumt att ignorera det.

Börja läsa kommentarerna, inte första gången jag yttrar mig om min skitupplevelse här på swec / #swebladet.
Men det är kul att ni äntligen börjar läsa - och svara!
Nyligen
Vomit
Krävdes kanske en isbrytare för att väcka klickvärde hos redaktionen? Hade jag skrivit ett bättre inlägg, då hade det bara passerat

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundrys video är live med:

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av anon34034:

Börja läsa kommentarerna, inte första gången jag yttrar mig om min skitupplevelse här på swec / #swebladet.
Men det är kul att ni äntligen börjar läsa - och svara!
Nyligen
Vomit
Krävdes kanske en isbrytare för att väcka klickvärde hos redaktionen? Hade jag skrivit ett bättre inlägg, då hade det bara passerat

Du nämner fortfarande inget konkret med vad du upplever som dåligt med nyheten? Är det ämnet i sig? Rubriksättning? Brödtexten? Som Kenneth redan nämnt kan vi inte svara på kritik som inte innehåller konkret kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ändå positivt att DF verkar tycka att det funkar rätt bra i handhållet läge, det var ju där det ändå känns som att man kommer undan med den nedskalade grafiken.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

fy fan det där borde vara olagligt.
den där grafiken hör hemma år 2004 inte 2019, har man ingen annan konsol eller dator så får man helt enkelt vänta tills man sparat pengar till något bättre alternativ om man absolut måste spela det här spelet för switch versionen är inte acceptabel.

Haha vafan är du för elitist?

Kolla in reddit/r/Gatekeeping

Permalänk
Medlem

Witcher 3, spelet som fick min RPG hatande vän att ändra uppfattning och älska spelet.

Har köpt det på pc och PS4, funderar starkt att köpa det på Switch bara för att jag älskar spelet. Kommer det en C64 port så tar jag den också 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som ett spel jag gärna skulle velat testa innan köp.
Skyrim är fantastiskt kul på Switchen och ser riktigt bra ut på den lilla skärmen, trots att det egentligen inte har mycket att komma med grafiskt jämfört med PC-versionen av SE med en massa moddar.

I jämförelse med det ser Witcher 3 klart suddigare ut med sämre FPS. Det märks att det är ett tyngre spel med mer detaljer som kanske ligger lite väl mycket på gränsen av vad switch klarar.

Det är dock svårt att få en bra uppfattning av spelkänslan via youtube.

Skrivet av anon5930:

Imponerande att Switch-utgåvan verkligen kämpat med att få med hela spelupplevelsen inkl massvis med NPCs på torgen. Dock gjorde inte videon mig helt övertygad. Handhållet ser del lite hackigt ut med texturer och upplösning som hoppar lite väl mycket. Samtidigt ser det troligtvis mycket bättre ut på switch-skärmen än via youtube på en 32" datorskärm.

Trots min tveksamhet så blir det troligtvis köp vid något tillfälle. Skyrim kändes så pass rätt att spela handhållet i soffan att jag inte kommer att kunna motstå Witcher 3 i samma format när/om min backlogg av ospelade inhandlade spel minskat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Ånej lite sämre grafik det måste vara totalt ospelbart.
Många verkar väldigt bortskämda med att bildkvaliteten alltid måste vara perfekt, hellre spelkvalitet än bildkvalitet.
De spel jag spelade som ung hade riktigt dålig grafik men det var roliga att spela ändå, jag hade gärna sett detta även på PC om spelet fungerat med en iGPU/APU i en modern laptop.

Handlar mer om fps för min del iaf. Går det under 30 så är det märkbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Haha vafan är du för elitist?

Kolla in reddit/r/Gatekeeping

du tycker att jag är elitist för att jag inte vill att man kör grafiken ned i botten bara för att tjäna lite mer pengar?
det här blir ju som en kines kopia av orginalet, visst det går att spela men upplevelsen blir inte densamma.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Uppmaning!

Har raderat ett par inlägg då personangrepp och dylikt inte är okej.
Försök att diskutera utan påhopp m.m

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Feedback uppskattas alltid, men om det formuleras dålig så får man troligen ett dåligt svar tillbaka.

Här är ett exempel på dålig feedback. Säger i stort sätt bara "dåligt" men inte varför det är dåligt. Hur ska vi kunna förbättra oss om vi inte vet vad vi gör för fel.

Det här är bättre! Här får man en uppfattning av användarens upplevelser på SweClockers och förklarar vad den inte gillar.

Men som en annan skrev här så har vi skrivit om spel långt innan FZ satte sig i samma lokaler, och med tanke på kommentarerna så är det något som uppskattas av majoriteten om det är intressanta spel eller någon hårdvarukoppling.Vi ska självklart inte gå full-FZ, då har vi failat men många har ett spelintresse och vore dumt att ignorera det.

Ja, jag är en av dem som gillar både hårdvara och spel och uppskattar därför nyheter som denna. Jag är inte tillräckligt spelintresserad längre för att kolla FZ, så era spelnyheter blir en trevlig liten avstickare från hårdvara.

Kul att de lyckas få till hyfsade portningar av äldre AAA-spel till så "klen" hårdvara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Ändå positivt att DF verkar tycka att det funkar rätt bra i handhållet läge, det var ju där det ändå känns som att man kommer undan med den nedskalade grafiken.

Jo, spelet är inte vackert dockat men i handhållet läge är nog spelet att räkna som en rejäl milstolpe i portabelt spelande. Det är inget lättdrivet spel direkt, den har sina brister men sett till vad det är och gör? Imponerande.

Men samtidigt hoppas jag än mer på en Super Switch. Jag har lanseringsmodellen och hade gärna sett något vassare att uppgradera till. Både för högre prestanda men även bättre batteritid. Den uppdaterade modellen har en riktigt fin drifttid men på många vis lockar Lite modellen mig med, jag använder min Switch nästan bara dockat.

Blir ett köp av Witcher 3 för mig men blir att försöka invänta prissänkning. Fingrar redan på köpknappen men vill inte störa mitt DQ11 spelande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Känns som ett spel jag gärna skulle velat testa innan köp.
Skyrim är fantastiskt kul på Switchen och ser riktigt bra ut på den lilla skärmen, trots att det egentligen inte har mycket att komma med grafiskt jämfört med PC-versionen av SE med en massa moddar.

I jämförelse med det ser Witcher 3 klart suddigare ut med sämre FPS. Det märks att det är ett tyngre spel med mer detaljer som kanske ligger lite väl mycket på gränsen av vad switch klarar.

Det är dock svårt att få en bra uppfattning av spelkänslan via youtube.

Imponerande att Switch-utgåvan verkligen kämpat med att få med hela spelupplevelsen inkl massvis med NPCs på torgen. Dock gjorde inte videon mig helt övertygad. Handhållet ser del lite hackigt ut med texturer och upplösning som hoppar lite väl mycket. Samtidigt ser det troligtvis mycket bättre ut på switch-skärmen än via youtube på en 32" datorskärm.

Trots min tveksamhet så blir det troligtvis köp vid något tillfälle. Skyrim kändes så pass rätt att spela handhållet i soffan att jag inte kommer att kunna motstå Witcher 3 i samma format när/om min backlogg av ospelade inhandlade spel minskat.

Jo precis, spelet imponerar ju inte grafiskt dockat men portabelt sett till att det är samma spel så betydligt mer så. Jag hoppas dock spelet filas på mer, och gärna lite fler grafikinställningar läggs till. Och kompatibilitet med sparfiler med PC, likt DOS2 exemplet i videon.

Var ju bara i förra generationen, 3DS och Vita, där spel som kom portabelt och stationärt ofta var helt olika spel där de portabla spelen designades om rejält för att fungera portabelt. Med Switch är det ofta samma spel med optimeringar som körs vilket är rätt stort. Och får mig att se fram emot nästa generation. Vem vet, vi kanske till och med får Switch 2 med raytracingstöd.

Blir svårt att motstå även här, har spel jag håller på med redan och vill ogärna avbryta dessa nu. Speciellt då DQ11.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grafiken känns ju lite som ett skämt 2019. Ser typ ut att kunna vara ett spel till mobilen. Ju mindre skärm desto mer förlåtande för pixligheten

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Grafiken känns ju lite som ett skämt 2019. Ser typ ut att kunna vara ett spel till mobilen. Ju mindre skärm desto mer förlåtande för pixligheten

Lustigt nog lyckades du här rätt bra med att lyfta fram poängen med det här spelet.

Att det var omedvetet kan vi lämna därhän...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Coolt att dom får det att fungera på hårdvara som Switchen, men vetefan om det är en bra upplevelse att spela spel som the Witcher 3 med så dålig prestanda och tråkig grafik.

Ska själv köpa det till switchen och hoppas på en minst lika bra upplevelse som jag hade när jag spelade Witcher 1 EE på min bärbara med en gammal i3 processor och den inbyggda grafiken (fps 15-30).

Har möjlighet att spela spelet på datorn i sign. men föredrar att spela på Switch. Enda sättet att fortsätta spelet om någon annan i hushållet vill ha TVn.

Skrivet av Xverminator:

Däremot är jag fundersam om det finns folk som inte har en PC som huvudplattform och Switchen som ett komplement att spela specifika Nintendo titlar.

Min PC är ett komplement till min Switch. PCn används bara till de titlar som inte finns på Switch.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!