Youtube glömmer vilken video jag tittade på

Permalänk
Medlem

Youtube glömmer vilken video jag tittade på

Hej

Sitter numera nästan enbart med min iPad men det finns en sak som jag stör mig väldigt mycket på; när jag tittar på ett youtubeklipp och väljer att pausa den en stund för att göra te, surfa, skicka meddelanden och dyl. så hamnar jag alltid på startsidan när jag öppnar youtube nästa gång.

Är det normalt för youtube? Ingen annan app/spel beter sig på det viset. Jag testade t.ex. att öppna kotor (spel) som jag spelade för ett antal timmar sedan och därefter använd 5-6 appar efteråt. Spelet kom ihåg precis vart jag var så va fan kan inte youtube ens komma ihåg vilket klipp jag tittar på?

Finns det någon lösning? Finns det någon annan youtubespelare som är minst lika bra som deras egen?

Permalänk
Medlem

Är du inloggad på youtube?

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Trunk:

Hej

Sitter numera nästan enbart med min iPad men det finns en sak som jag stör mig väldigt mycket på; när jag tittar på ett youtubeklipp och väljer att pausa den en stund för att göra te, surfa, skicka meddelanden och dyl. så hamnar jag alltid på startsidan när jag öppnar youtube nästa gång.

Är det normalt för youtube? Ingen annan app/spel beter sig på det viset. Jag testade t.ex. att öppna kotor (spel) som jag spelade för ett antal timmar sedan och därefter använd 5-6 appar efteråt. Spelet kom ihåg precis vart jag var så va fan kan inte youtube ens komma ihåg vilket klipp jag tittar på?

Finns det någon lösning? Finns det någon annan youtubespelare som är minst lika bra som deras egen?

När appen läggs i bakgrunden (tombstonas?) så kommer den ihåg din position i klippet. När du sen öppnar appar eller använder plattan på annat vis frigöra minne som du behöver för den aktuella aktiviteten och youtube ”stängs” från minnet.

Lösningen på detta är att vara inloggad i youtube-appen och gå in på ”bibliotek” där du hittar senaste klipp samt senaste position

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

När appen läggs i bakgrunden (tombstonas?) så kommer den ihåg din position i klippet. När du sen öppnar appar eller använder plattan på annat vis frigöra minne som du behöver för den aktuella aktiviteten och youtube ”stängs” från minnet.

Lösningen på detta är att vara inloggad i youtube-appen och gå in på ”bibliotek” där du hittar senaste klipp samt senaste position

Så är det nog.
Är är nog en ny funktion, vet att youtube appen inte gjorde inte så här tidigare..
Kör betan och den här funktionen har kommit och gått..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

När appen läggs i bakgrunden (tombstonas?) så kommer den ihåg din position i klippet. När du sen öppnar appar eller använder plattan på annat vis frigöra minne som du behöver för den aktuella aktiviteten och youtube ”stängs” från minnet.

Lösningen på detta är att vara inloggad i youtube-appen och gå in på ”bibliotek” där du hittar senaste klipp samt senaste position

Misstänker att det är något liknande men jag tycker minnet frigörs lite väl snabbt för just youtube. Andra appqr och spel kan jag som sagt ha liggandes slumrande i bakgrunden längre. Men jag kanske inbillar mig.

Men tack för tipset om ”library”, en ganska bra lösning på problemet

Permalänk
Medlem

@Trunk: Har märkt detta också. Försvinner ett tag om man rensar cache och historik etc. i surfplattor och telefoner.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon