Call of Duty: Modern Warfare får systemkrav för lagring och ray tracing

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Modern Warfare får systemkrav för lagring och ray tracing

När nästa Call of Duty får officiella systemkrav anges astronomiska krav på lagring och rekommenderad hårdvara för ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Oväntad låga rek-krav. För första gången på länge når mitt gamla härke rek krav på nytt spel.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Jubileumsmästare

175GB, spännande!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

175GB som krav, inte bara rekommenderat? o.O Alltså det känns som att utvecklarna droppar dessa rekommendationer nu med fel och extrema värden på kommande spel så de slipper optimera för äldre hårdvara och pressar folk att uppgradera :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

175GB som krav, inte bara rekommenderat? o.O Alltså det känns som att utvecklarna droppar dessa rekommendationer nu med fel och extrema värden på kommande spel så de slipper optimera för äldre hårdvara och pressar folk att uppgradera :/

Äldre hårdvara? Tyckte det funkade fint med min gamla i7 920 under betan så jag känner inget behov av att uppgradera
Väntar bara på att grejerna ska gå sönder men spelen lär väl sluta supportas innan den dagen känns det som XD

Permalänk
Medlem

Varför gör inte fler som WB (och Ubisoft?), och lägger ultratexturer som en frivillig nerladdning? De flesta bryr sig inte och många har antingen inte plats eller hårdvara för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På vilket sätt lyckas de kvotera in fruntimmer i detta spel då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Äldre hårdvara? Tyckte det funkade fint med min gamla i7 920 under betan så jag känner inget behov av att uppgradera
Väntar bara på att grejerna ska gå sönder men spelen lär väl sluta supportas innan den dagen känns det som XD

Hahaha den kommer ALDRIG att dö. År 2034 sitter du och förbannar den och spelar i 480p 🤣

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Varför gör inte fler som WB (och Ubisoft?), och lägger ultratexturer som en frivillig nerladdning? De flesta bryr sig inte och många har antingen inte plats eller hårdvara för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är alltid en god idé. Jag kör alltid med dessa texturer om jag så måste dra ned på annat.
Men jag håller helt med i vad du säger.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Äldre hårdvara? Tyckte det funkade fint med min gamla i7 920 under betan så jag känner inget behov av att uppgradera
Väntar bara på att grejerna ska gå sönder men spelen lär väl sluta supportas innan den dagen känns det som XD

Nej det jag menar, under flera generationer har skillnaderna varit minimala och optimeringar för äldre hårdvara har varit bra men känns som att de nu börjar titta på det snarare på sättet att folk måste uppdatera.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ferrat: Utvecklarna har dock uttalat sig om att dessa 175 GB tar extra svängrum för det nedladdningsbara material (DLC och annat) som kommer göras tillgängligt efter lanseringen. Själva installationen kommer med andra ord sannolikt vara betydligt mindre, men de vill säkerställa att spelarna har det utrymmet som spelet inom en icke-definierad period kommer kräva.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hahaha den kommer ALDRIG att dö. År 2034 sitter du och förbannar den och spelar i 480p 🤣

Haha det känns lite så, har tappat räkningen på hur många år den har körts med 1.42V nu pga att den är fortfarande stabil i 4.3Ghz 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nej det jag menar, under flera generationer har skillnaderna varit minimala och optimeringar för äldre hårdvara har varit bra men känns som att de nu börjar titta på det snarare på sättet att folk måste uppdatera.

Så är det men det är väl gamla Dual Cores och i5or med 4 kärnor och 4 trådar som åker först.
Men ingen vet ju hur eller när i7orna med 4 kärnor blir kassa i spel så njuter av tiden som är kvar haha
“Difficult to see. Always in motion is the future..”
– Yoda

Permalänk
Medlem

@loevet: Ja men det jag menar, de håller inte längre nere kraven utan fläskar på. Det har ju varit ett par nu på kort tid med extremt stora hopp upp som sedan reviderats men ändå. Det är ju mindre jobb för utvecklingshusen om de inte måste optimera lika mycket och det ändå flyter på bra? Sedan har hårdvaruförsäljningen minskat kraftigt senaste åren, mycket för att folk inte känner något behov att uppgradera och det kostar ju aktörer som Intel, nVIDIA etc
De i sin tur stödjer ju spelföretagen, kanske bara jag som tänker så?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

ARK Survival på min dator tar upp 235 GB. Smått absurt, men det är väl dit vi är på väg.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad det är som tar så himla mycket plats.
Så jeddra dåliga kan de väl ändå inte vara på att optimera?

Är det kanske dags att kräva installationsrutiner som är skräddarsydda för den HW man har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag förstår inte vad det är som tar så himla mycket plats.
Så jeddra dåliga kan de väl ändå inte vara på att optimera?

Är det kanske dags att kräva installationsrutiner som är skräddarsydda för den HW man har?

Rent historiskt så är det ju oftast högupplösta texturer som tagit upp en hörrejösses mängd lagring,
ju mer detaljer desto mer data.

Vi kanske ser ett uppsving av fysiska kopior av spel snart, där de säljer spelet färdigt på en 500GB SSD
(Hello spelkasetter ala spelkonsoler )

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Har 250 GB ledigt dock 130/120 per disk . Har dock 3 TB på 7200 varvarna men känns så där att lägga spelet på vanlig HD nog dags o inhandla större SSD

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mel:

På vilket sätt lyckas de kvotera in fruntimmer i detta spel då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är lite osäker på hur du menar med din kommentar. Spelet utspelar sig 2011 om jag inte misstar mig. Svaret är alltså: Ja, det kommer att finnas kvinnor i spelet.

Besvarar det din fråga? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Något att notera är att i Battle.net är inte DLCs frivilligt nedladdningsbara, vare sig du äger DLCn eller inte.
Detta betyder att ett spel som var ~60gb vid launch till slut blir 130gb efter ett år av DLC pack. Detta är fallet för Black Ops 4 och jag antar att det blir det samma för Modern Warfare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Lite underligt att de väljer att inte lista ett Radeon alternativ för "High Competitive, 1080p 144hz".
Som om AMD inte har något som presterar i nivå med 1080/2070 Super, eller kan driva ett spel i upp till 144 fps, oavsett inställningar med en i7 8700K / R7 1800X...

nVidia finansierat marknadsföring...

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Lite underligt att de väljer att inte lista ett Radeon alternativ för "High Competitive, 1080p 144hz".
Som om AMD inte har något som presterar i nivå med 1080/2070 Super, eller kan driva ett spel i upp till 144 fps, oavsett inställningar med en i7 8700K / R7 1800X...

nVidia finansierat marknadsföring...

Den bilden är väl direkt från Nvidia?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Den enda bilden är väl direkt från Nvidia?

Whops... My bad.
Trodde det var från COD-utvecklaren.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Whops... My bad.
Trodde det var från COD-utvecklaren.

Det står så i artikeln men den är uppenbart gjord av Nvidia. Svart och grönt är "deras" färger.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det står så i artikeln men den är uppenbart gjord av Nvidia. Svart och grönt är "deras" färger.

Jo, det var ju rätt så mycket som är tydligt nu, som att alla andra kolumner listar också endast nVidia kort.

Är på jobbet, kollade lite snabbt och såg just den kolumnen sen reagerade jag bara på det.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

spelade betan och inte alls imponerad av grafiken så systemkraven behöver nog inte vara så höga hoppas på bättre optimerat än COD4 ... Blackout e ju laggfest... eller svårt att få bra FPS iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan inte vara mycket till raytracing om man kan få 4K/60fps på ett 2080 Super.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

spelade betan och inte alls imponerad av grafiken så systemkraven behöver nog inte vara så höga hoppas på bättre optimerat än COD4 ... Blackout e ju laggfest... eller svårt att få bra FPS iaf.

Cod4, Menar du inte BO4 då Cod4 hade aldrig en Battleroyal. 😉

Permalänk
Medlem

Blir att installera på en mekanisk HD då, borde iofs inte påverka prestandan men dock laddtiderna.

Skål i hatten!

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Så... Snart behöver man addera SSD kostnad/inköpt spel då!? 🤔
Spelkostnad: 550:-.
Lagringskostnad 300-600:-/250GB beroende på SSD storlek.
Totalt 850-1150:-/spel. Galet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB