Oneplus 7T och 7T Pro gör 90 Hz till standard

Permalänk
Medlem

Kör en 7 Pro i dagsläget och var också orolig för 3.5mm uttaget först men gick i samband över till att använda bluetooth lurar och jäklar vad bekvämt det är att slippa sladd i huvudtaget.. Vilket då leder till att avsaknanden av utgången inte gör mig något

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om nån av OP7 modellerna klarar av att skicka ut en videosignal på USB ? typ USB-HMDI

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag e inte pensionär. Snabbhet är inte det viktigaste för alla.

Sjukt onödig kommentar från din sida.

Berätta varför 90hz är viktigt på en mobil? Tävlar du i esport på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis samma anledning högre hz är bra på alla enheter, allt blir betydligt mer följsamt, och det märks ännu mer på en touch enhet.
HZ handlar inte om spel bara om du nu trodde det.

Precis samma anledning Ipad pro är överlägset bästa paddan, 120hz är betydligt bättre än allt annat.

Sen att vissa säger att batteritiden blir skräp osv, det är rent bullshit.
Fortfarande bättre batteritid på många utav dessa enheter än motsvarande high end med 60hz skärmar. Eller gör man som Asus och slänger in 6000mAh med 120hz OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Köpte själv 1`an när den kom. Tror det var för 2800 drygt. Varför kunde de inte lägga 7`an i prisklassen runt 4-4500kr? Nu koster den ju typ lika mycket som Galaxy S10. Tror inte deras slogan gäller längre.

7T kostar 6800kr. Galaxy S10 kostar 10000kr. Typ lika mycket??
Tycker 7T har ett lågt pris jämfört med sina huvudkonkurrenten. Pro-modellen är däremot inte prisvärd imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Lite tråkigt att Oneplus har blivit "en i mängden". One och Two var ju riktigt prisvärda telefoner, även om Two (som jag ägde) hade en hel del problem.

Däremot är McLaren edition riktigt snygg, men jag är också McLaren-fanboy så kanske inte helt oväntat. Kommer det en McLaren: Lando Norris edition så måste jag köpa den direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

7T kostar 6800kr. Galaxy S10 kostar 10000kr. Typ lika mycket??
Tycker 7T har ett lågt pris jämfört med sina huvudkonkurrenten. Pro-modellen är däremot inte prisvärd imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung har ofta kampanjer som gör det ganska lätt att faktiskt få en S10 eller S10+ för runt 5-7 tusen kronor vid köp av abonnemang.

Därav skulle jag icke jämföra Apple/OnePlus och Samsung i pris, Apple/OnePlus har aldrig kampanj medans Samsung sätter högt pris men har i princip kampanj året runt.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Riktigt Nice telefoner!, synd bara att man bör vara medlem i Marthaföreningen och bära handväska för att "släpa" runt dessa tegelstenar
Normala jeans fickor är ju bara att glömma.

smärtgräns 150mm på höjden. Redan det är jobbigt.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

90hz är inte värt den sämre batteritiden... överskattat..

Hur mycket mer batteri drar 90Hz då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Samsung har ofta kampanjer som gör det ganska lätt att faktiskt få en S10 eller S10+ för runt 5-7 tusen kronor vid köp av abonnemang.

Därav skulle jag icke jämföra Apple/OnePlus och Samsung i pris, Apple/OnePlus har aldrig kampanj medans Samsung sätter högt pris men har i princip kampanj året runt.

Enligt prisjakts barometer så har OP6t rippat upponer i pris så rea har de allt haft. Är betydligt fler återförsäljare idag än när de introducerades. Kanske påverkar? Men håller med angående apple o Samsung. Bra analys

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Skulle föredra Kenny Bräck Edition istället för McLaren Edition.

Men hoppas att andra hoppar på 90Hz-tåget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Precis samma anledning högre hz är bra på alla enheter, allt blir betydligt mer följsamt, och det märks ännu mer på en touch enhet.
HZ handlar inte om spel bara om du nu trodde det.

Precis samma anledning Ipad pro är överlägset bästa paddan, 120hz är betydligt bättre än allt annat.

Sen att vissa säger att batteritiden blir skräp osv, det är rent bullshit.
Fortfarande bättre batteritid på många utav dessa enheter än motsvarande high end med 60hz skärmar. Eller gör man som Asus och slänger in 6000mAh med 120hz OLED.

Jo men klart att om man får välja mellan 60 och 90 så tar man det snabbaste. Men jag är lite förvånad då jag nog aldrig tänkt på hz när det gäller mobiler. Tycker cpu och annat har begränsat upplevelsen långt före skärmens uppdateringsfrekvens.

Jag sätter nog alla andra parametrar som cpu minne utrymme och färgåtergivning/ljusstyrka före hz.

Men alla har vi våra preferenser.

Men jag är fortfarande ingen pensionär. Hehe. Blev irriterad över den kommentaren i morse vilket va sjukt känsligt av mig. Sorry

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Har någon av dom 3.5 mm anslutning?
Dealbreaker för mig personligen, rätt trist att det inte nämns i tabellen men det kanske inte är relevant för skribenten...

Permalänk
Medlem

@RocketLasse: Ingen av dem har det, och adapter medföljer inte.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Åååh om 7T ändå haft 3.5mmingång!

Jag har tinnitus, och har svårt när det är helt tyst omkring mig. Jag använder helst studiohörlurar med synnerligen bra ljudkvalitet och komfort för att sitta på huvudet hela dagen: Det är inte något som jag kompromissar med.
Jag vill inte behöva välja mellan att lyssna på musik och att ladda mobilen.

Det ska finnas donglar med uttag för både laddare och 3.5mm, 1) men var hittar man dem?, och 2) stödjer telefonen såna?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag gillar väldigt mycket med Oneplus senaste telefoner. Oxygen OS är utan konkurrens den bäst optimerande Android-implementationen jag testat och jag gillar även konstruktion och design i allmänhet. Kameran må inte vara bäst i klassen, men den duger alldeles utmärkt så länge som man inte försöker fotografera i besvärlig belysning (här har @emilakered åsikter). OP7T förbättrar detta ytterligare.

Den ökande prisnivån är så klart trist, men det är samtidigt inget som skulle avskräcka mig från ett visst märke. Om jag gillar en telefon har jag inga problem med att investera i den. Storleken är däremot något av ett bekymmer. Jag hade gärna sett en uppdaterad Galaxy S10e som antyds i ryktet nedan:

https://www.sammobile.com/news/samsung-galaxy-s10-lite-sm-g77...

Det ryktet anger dock att skärmen skulle ta ett steg upp till 6,7 tum, vilket är motsatt vad jag skulle vilja ha ut av telefonen. Galaxy S10e med dess 5,8-tumsskärm är perfekt storleksmässigt, och överlag gillade jag den telefonen under min korta tid med den under Galaxy Unpacked i våras. En något billigare version av den med uppdaterad systemkrets på insidan hade suttit som en smäck.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Sitter folk o lanar och spelar viktiga pcw matcher på sin 90 hz telefon eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

90hz är inte värt den sämre batteritiden... överskattat..

Jag kan inte påstå att jag märker särskilt stor skillnad på datorskärm, 60 Hz kontra 100.

På mobilen är dock 90 Hz den bästa nyheten på många år. Otrolig skillnad i flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag gillar Oneplus. Min 5T lider av laddningsproblem pga sönderanvänd USB-port, så en 7T nu innan de börjar ge alla modellerna edge display skulle passa bra. Synd bara att priset gått upp så rejält de senaste åren.

Skrivet av HazZarD:

90hz är inte värt den sämre batteritiden... överskattat..

Vilken tur att man kan välja då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305