Permalänk
Medlem

Grafikkort i MacBooks

Hej! Jag letar just nu efter en MacBook Pro 15” som är först och främst lämplig för bildredigering och vet vad jag ska leta efter. Det kan även vara äldre modeller. Däremot vore det också kul om det gick att spela lite på den, antingen på OS X eller Windows via Boot Camp. Vad jag förstår är grafikkortet det jag ska titta på men när det kommer till MacBooks vet jag inte hur kraftfulla de respektive grafikkorten är. På PC-fronten har jag bättre koll och om det går att jämföra Apples grafikkort med PC-kort skulle det underlätta. Hur kan jag ta reda på det?

Permalänk
Expertgissare

Det är samma hårdvara i pc som mac, Intel, Nvidia, AND osv, bara kolla vad det sitter i för hårdvara och jämföra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Apples grafikkort är samma som pc. Värt att tänka på dock är att Apple är rätt mycket mer effektiv i sina appar så en seg gpu på en pc kan kännas relativt kvick på mac.

Redigerar själv i adobe lightroom med en 13" 2019 macbook pro och det funkar helt ok utan en dedikerad gpu

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida som visar speltester på olika MacBooks? Det är svårt för mig att tyda hur effektiv en Intel Iris Plus 640 eller Radeon Pro 555 är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Finns det någon sida som visar speltester på olika MacBooks? Det är svårt för mig att tyda hur effektiv en Intel Iris Plus 640 eller Radeon Pro 555 är.

Skickades från m.sweclockers.com

notebookcheck

Permalänk
Medlem

Om du vill köpa äldre billig 15" MacBook Pro så akta dig för 2011-modellen utan ta 2012. 2012 har också USB3. Retina så rekommenderar Rossmann upp till 2014 för 2015 har något problem med kabeln till trackpad som kan sluta fungera.

Akta dig för alla med touchbar. Om du är tvungen att ta en med touchbar så ta en 2018 eller senare för den har inte designmissen med för korta kabeln till skärmen (Kabelm går med tiden av om du öppnar skärmen mer än 90 grader) men har fortfarande samma problem med tangnetbordet, avsknade av portar och har saknar också den speciella porten på moderkortet som gör det omöjligt att komma åt datan på disken om datorn slutar fungera. Backup backup med alla Macbooks med T2-chipet! Spiler du vätska så är du körd.

Permalänk
Medlem

Tack för inläggen. Passar på att ställa en till fråga: stämmer det att man inte själv kan byta minnen och hårddisk på de senaste modellerna?

Skickades från m.sweclockers.com