Ert dyraste ” datormisstag”?

Permalänk
Medlem

Köpte alla komponenter till en dator löst för några år sedan för att göra monteringen själv. Det var innan kompabilitetscheck fanns på Komplett, och jag köpte inkompatibla RAM-minnen. Fick inte igång datorn förstås och konstaterade i efterhand att jag köpt fel minnen. Fick helt riktigt inte byta redan monterade minnen, så det var bara att se glad ut och köpa nya av kompatibel modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Köpte ett extra 2080Ti och glömma bort att sända tillbaka det första som var planen. Lite väl dyrt "streamingkort"

Episkt!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Kaffe vid datorn + datorn placerad under någon av skrivbordets kanter + fläktar i taket på datorn = tidsfråga.

Fast det luktade gott. Kom undan med ett nytt moderkort.

Kanske chassit som LTT testade vore något för dig. Länken finns högre upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Jag är ganska säker på att @jacob har en historia om en viss bärbar dator och en lätt översvämning på vårat förra kontor

Var det orsakat av olycka eller någon som klantade till sig lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Har faktiskt aldrig pajat någonting själv som kostat speciellt mycket, men varit sjukt nära på att bli utan min gamla dator.
Fick skjuts av en polares farsa till ett LAN, datorn låg i bagageluckan tillsammans med skärmen och övrig utrustning.
Vi parkerar i en uppförsbacke, och när vi väl öppnar bagageluckan så välter datorn ut ur den, som tur var så lyckades vi stoppa det värsta av fallet med våra smalben istället.
Blev rätt sköna jack i smalbenen efter att en 18kg tung dator med vassa kanter landar på en
Datorn överlevde, och ingen komponent tog skada!

Annars har jag nog bara pajjat ett par hörlurar efter bråk med lillebrorsan, kastade dom i nyllet på han så ena kåpan av lurarna lossnade från headsetet... Lite skämskudde på den i efterhand.

Permalänk
Medlem

Litade på dokumentationen och sänkte backend för en apotekskedjas alla kassaterminaler. Inte jag personligen som betalade kostnaden för det dock.

Permalänk
Medlem

Tappat eller glömt kvar/bort alla mina mobiltelefoner inom ett år senaste 10 åren. Dyrt!

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Tappat eller glömt kvar/bort alla mina mobiltelefoner inom ett år senaste 10 åren. Dyrt!

Find my phone kanske vore något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Inte direkt datorrelaterat men troligen dyraste missen är att jag skulle kalibrera en sensor på en större industri och miss i kommunikationen gjorde att den inte sattes i provläge - hela huvudlinan stannade. Visserligen igång igen på någon kvart, men ändå.

Datorprylar - för många för att minnas någon som verkligen har haft betydelse nu. Man lär sig med tiden.

Permalänk
Medlem

Skulle hjälpa till att uppgradera en kompis farsas dator någon gång i mitten av 90-talet med nytt nätagg, moderkort, minnen och en AMD 5x86. Datorchassit kom från något företag som hette MiTAC, och innehöll till synes ett normalt AT-moderkort som hölls fast med lika många skruvar. Monterade i de nya prylarna och startade datorn som hann visa BIOS innan nätaggregatet stängde av. Försökte igen, men nu stängde nätaggregatet av ännu tidigare och man hörde ett litet sprak någonstans inifrån det öppna chassit, därefter svart och omöjligt att starta.

Lämnade hela datorn till lokale datorkrängaren som levererat komponenterna, som hittade den extra distansen bakom moderkortet som inte stämde överens med hålbilden på ett AT-moderkort.

Om jag minns rätt så var det bara moderkortet som gick åt Hälsingland, och kompisens farsa tog den ekonomiska smällen snäll som han var. Sparade den distansen i åratal som ett minne, och blev som ett resultat av det oerhört mycket mer noggrann vid montering av datorkomponenter överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Inte direkt datorrelaterat men troligen dyraste missen är att jag skulle kalibrera en sensor på en större industri och miss i kommunikationen gjorde att den inte sattes i provläge - hela huvudlinan stannade. Visserligen igång igen på någon kvart, men ändå.

Datorprylar - för många för att minnas någon som verkligen har haft betydelse nu. Man lär sig med tiden.

Surt. Påminner om när jag jobbade som skitkonsult på Volvo för många år sedan, man gjorde en hel del småmisstag som kunde ställa till det ordentligt. Ett jobb vi hade ett tag var att stå och dra en skruv på en modell som kom väldigt sällan. Jag tror det var när S80 kom med V8 och de hade missat att få ett tryckluftsverktyg och därför fick en från mitt företag stå och dra en liten skruv med en momentnyckel. Första gången jag skulle stå där visade personen på skiftet innan hur man gjorde på en skruv, sen stod jag och väntade i typ fem timmar tills första bilen (eller det var inte en bil utan en subframe med motor på) jag skulle skruva på kom. Jag drog skruven väldigt försiktigt men huvudet på den gick av ändå. Stoppade produktionen i typ en halvtimme medan de borrade ut den. Skrotade också en XC90 en gång genom att backa på den med en annan typ första månaden jag jobbade där. Tur att de hade försäkringar.

Permalänk
Medlem

Skulle byta pasta på min 1600x.
Fick då den briljanta ideen att torka av bladen på fläkten. Tog lite vatten på bladen också som såg ut att funka bra.
Såg till att få bort allt vatten som hamnat på bladen.

Satte ihop allt. Startade datorn och fläktarna var det som startade. Allt annat var dött.

Såg lite senare att en droppe vatten hade hamnat på moderkortet.
Märkte också att det låg en vit hinna på några ställen på moderkortet. Liknar som att när ett batteri har läckt. Typ korrision.

Antar att vattendroppen och dessa vita korrisions områdena gjorde sitt tillsammans. men vattendroppen var spiken i kistan.

Nytt moderkort och en 3600x för att vara säker

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Tappat eller glömt kvar/bort alla mina mobiltelefoner inom ett år senaste 10 åren. Dyrt!

Min lillebror som är bortskämd och skiter i allt brukar göra sånt.

Trodde dock att 10år av fail borde räcka... Men tydligen inte hahahaha (förlåt )

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Find my phone kanske vore något.

Skickades från m.sweclockers.com

Har jag testat var gång, men hur skulle det hjälpa menar du? Ingen av telefonerna har varit aktiv när jag kommit på de varit borta. Jag ser senaste plats, men det hjälper föga.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Har jag testat var gång, men hur skulle det hjälpa menar du? Ingen av telefonerna har varit aktiv när jag kommit på de varit borta. Jag ser senaste plats, men det hjälper föga.

Ok. tänkte om dom varit igång. Men som sagt, att man bara ser senaste platsen hjälper inte.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Mitt dyraste har flera delar, och är egentligen så simpelt som att jag snålade på komponenter när jag byggde nya datorn i höstas. Dålig research och dålig behovsinventering. Så från den ursprungliga konfigurationen har jag bytt till bättre grafikkort två gånger, bytt till större chassi en gång, och pga idiotiskt dumsnålt val av moderkort och processor sitter jag nu med ett "tvång" på att byta både moderkort och processor för att alls kunna uppgradera. Hade jag valt allt rätt från början hade jag sparat kanske 6000 kr eller så.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Något för dig kanske?

https://youtu.be/1Af6bhAkZF0

Skickades från m.sweclockers.com

Nja chassit kommer han inte åt! Men inte långt efter jag skaffade tangentbordet jag har nu så kom det ut en som va vattentålig...
Det är ju stora hål rakt ned på tex Space tangenten ned till vad som jag antar är kretskortet, tycker att det iaf borde va något sorts skydd
även på vanliga.

Men men, dum som jag va lyckades förstöra två innan det blev strikt no Dexter(katten) allowed där drickan står nu för tiden.

Bild nedan på den mycket söta Terroristen

Permalänk
Medlem

Glömde sätta spänningen på en k6-2 en gång. Brände processorn. Spelade dum i buriken och fick en ny. Inte stolt över detta men jag va ung och fattig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Ok. tänkte om dom varit igång. Men som sagt, att man bara ser senaste platsen hjälper inte.

Sant, tro mig. Samsung S7, S8, S9, S9+, Note 8, Note 9 bara senaste 2 åren. Tar inte det på hemförsäkringen heller då premien troligtvis skjuts i höjden.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Nja chassit kommer han inte åt! Men inte långt efter jag skaffade tangentbordet jag har nu så kom det ut en som va vattentålig...
Det är ju stora hål rakt ned på tex Space tangenten ned till vad som jag antar är kretskortet, tycker att det iaf borde va något sorts skydd
även på vanliga.

Men men, dum som jag va lyckades förstöra två innan det blev strikt no Dexter(katten) allowed där drickan står nu för tiden.

Bild nedan på den mycket söta Terroristen
https://cdn.discordapp.com/attachments/540852770656354305/632502934558474240/72163239_2487534548147028_3871626925277446144_n.png

Mysbyxor på...😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Surt. Påminner om när jag jobbade som skitkonsult på Volvo för många år sedan, man gjorde en hel del småmisstag som kunde ställa till det ordentligt. Ett jobb vi hade ett tag var att stå och dra en skruv på en modell som kom väldigt sällan. Jag tror det var när S80 kom med V8 och de hade missat att få ett tryckluftsverktyg och därför fick en från mitt företag stå och dra en liten skruv med en momentnyckel. Första gången jag skulle stå där visade personen på skiftet innan hur man gjorde på en skruv, sen stod jag och väntade i typ fem timmar tills första bilen (eller det var inte en bil utan en subframe med motor på) jag skulle skruva på kom. Jag drog skruven väldigt försiktigt men huvudet på den gick av ändå. Stoppade produktionen i typ en halvtimme medan de borrade ut den. Skrotade också en XC90 en gång genom att backa på den med en annan typ första månaden jag jobbade där. Tur att de hade försäkringar.

Var detta med skruvarna samtidigt som det kom skruvar där man ansträngt sig för att avlägsna sexvärt krom ur metallen? Just de nya skruvarna där kunde tydligen slumpvis gå av trots rätt moment.

Ibland känns det som om detta med momentnyckel är överskattat. Erfarna mekaniker brukar hala fram momentnyckeln när det är fråga om topplocket och en del andra kritiska skruvar men för andra skruvar så är det mera "fingertoppskänsla".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Ibland känns det som om detta med momentnyckel är överskattat. Erfarna mekaniker brukar hala fram momentnyckeln när det är fråga om topplocket och en del andra kritiska skruvar men för andra skruvar så är det mera "fingertoppskänsla".

Jag vill påstå att momentnyckel inte ersätter all fingertoppskänsla, och att det finns många situationer där man tjänar på att dra åt med momentnyckel i vardagen (t.ex. hjulbultar på bilen) men där konventionell visdom är hindret för folk att använda ett bättre verktyg.

De mest inbitna motståndarna mot momentnyckel har alltid en personlig anekdot om någon som misslyckades med att dra något någon gång med momentnyckel, och därför är alla momentnycklar för evigt oanvändbara.

Permalänk
Kontot avslutas

Mitt dyraste misstag?

Köpte 2006 en Dell XPS monster-PC med Core 2 Quad CPU, 1000W nätdel, vattenkylning med inbyggt peltierelement, RAID0 hårddisksetup och dubbla Geforce 8800GTX. Helvetet kom i svart pianolackat jättechassit Arne av 3mm aluminium i BTX-format och allt vägde väl en 25 kilo eller kanske mer ändå. Till detta handlade jag en 24" 1080P IPS LCD-skärm och en färg-laserskrivare. Allt kostade 60 papp typ.

Detta var på den tiden man trodde att stora och högljudda fläktar var superbra, så den hade 2x 120mm*38mm fläktar, en i fronten och en inne i CPU-kylaren, just bakom radiatorn. De bråkade på som fan vid maxvarv, och i klassisk Dell-stil hade de special kontaktdon också så de gick inte att byta ut hursomhelst heller.

Satte en 120mm Arctic Cooling fläkt med fräcka gummibussningar i bakkanten på lådan som skottade ut värme ur chassit (vilket den producerade kopiösa mängder av), och med ens gick fläktoväsendet ner enormt mycket.

Moderkortet använde Nvidia chipset som windows update inte begrep sig på, så första gången jag installerade om windows i den hämtade den en tokig chipsetdriver som blåskärmade datorn totalt. Var bara att riva ut hela windows igen och börja om på ny kula igen, fast utan nätverkskabel inkopplad tills jag hunnit stänga av funktionen att automatiskt hämta hårdvarudrivrutiner. Exakt samma sak hände sedan något år senare igen. Helt fantastiskt att de inte kunnat fixa drivrutinen på ett helt år!

Datorn var inget annat än problem från dag 1 i princip. Den blåskärmade eller hängde sig slumpartat lite hursomhelst och ville aldrig funka ordentligt. Hade Dell-tekniker hemma hos mig flera gånger som bytte grejer i den, moderkort, CPU, grafikkort osv. Inget hjälpte. (Hjälpte ju heller inte att hela datorn var som ett jäkla pussel som man fick demontera i en specifik ordning för att nå vissa komponenter. Man fick typ följa en checklista likt när man ska reparera en satellit i omloppsbana... Helt sinnessjukt. )

Tossigt nog visade det sig långt långt senare att det inte var datorn det var fel på. Det var skärmen. (!) Troligtvis skickade skärmen någe skit över DDC, korrupt data eller spänningsspikar eller något sånt, vilket fick burken att balla ur. Detta uppenbarade sig när jag fick skärmen också bytt på garanti för att den fylldes av grönt pixelflimmer varje gång den gick ur viloläge, och till slut tröttnade jag på att manuellt stänga av/på den hela tiden.

Fick för övrigt först en refurbish-skärm med ett väl synligt tuschmärke på LCD-panelen... Tackar Dell för den kvalitetskontrollen... lol

Iallafall, hade det systemet funkat felfritt hade jag kunnat haft den i många år till, men till slut hade den ju tagit stopp, i och med att allt i chassit var special. Först BTX chassi som det inte blev något av, och sedan körde den med clips och inte skruv för att fästa moderkortet, nätdelen var högre än standard med 92mm fläkt i bakkanten istället för 80mm och hade special kontaktdon till moderkortet. 1000W effekt som sagt, men hade bara 6-pins PCIe kontakter så när törstigare kort än gamla fina 8800GTX kom hade det blivit strul.

En riktig återvändsgränd till datorelände sammantaget får man säga. Stor, tung, otymplig, skitjobbig att jobba i - allt inne i den var svart dessutom förutom att det var så ämlans trångt där inne, så man såg tammefan inte nånting. Man famlade i ett mörker som var som ett svart hål...

Laserskrivaren har jag iofs fortfarande, men den vill inte suga papper ur magasinet längre så vill man skriva ut något får man mata den för hand ett ark i taget.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vill påstå att momentnyckel inte ersätter all fingertoppskänsla, och att det finns många situationer där man tjänar på att dra åt med momentnyckel i vardagen (t.ex. hjulbultar på bilen) men där konventionell visdom är hindret för folk att använda ett bättre verktyg.

De mest inbitna motståndarna mot momentnyckel har alltid en personlig anekdot om någon som misslyckades med att dra något någon gång med momentnyckel, och därför är alla momentnycklar för evigt oanvändbara.

Man utvecklar fingertoppskänsla för däckbyte oxå. Har skruvat bil i 15-17 år. Har aldrig använt moment varken till tändstift eller däck. Har dragit av ett stift och en hjulskruv men det var när jag skulle skruva av dom från en bil som jag inte skruvat fast dom på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv

@maweric: Hur kan datorn gått sönder av att bryta strömmen till den? Vad hände?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

@maweric: Hur kan datorn gått sönder av att bryta strömmen till den? Vad hände?

Jag skruvade ur säkringen och drog tillbaka den två gånger. Gnistbildning och strömspik?
Datorn var dessutom inställd på att starta upp automatiskt efter strömavbrott.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Var detta med skruvarna samtidigt som det kom skruvar där man ansträngt sig för att avlägsna sexvärt krom ur metallen? Just de nya skruvarna där kunde tydligen slumpvis gå av trots rätt moment.

Nej, det var ganska speciella skruvar. De hade typ en gummipuck mellan själva skruven och huvudet och det var där där det gick av förstås. Jag drog den väldigt försiktigt, använde knappt någon kraft utan höll nyckeln löst mellan tummen och två fingrar.

Citat:

Ibland känns det som om detta med momentnyckel är överskattat. Erfarna mekaniker brukar hala fram momentnyckeln när det är fråga om topplocket och en del andra kritiska skruvar men för andra skruvar så är det mera "fingertoppskänsla".

Jo så kan det säkert vara. Men i bilfabriken är rätt moment ganska viktigt, därför har de ofta uppkopplade momentnycklar som automatiskt registrerar momentet en viss bult var dragen i och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Blev inte så dyrt för min del, mer än mentalt. Men det känns väldigt tråkigt och onödigt nu såhär i efterhand.

1998 var året. Jag var 10 bast, och hade precis fått en dator av min systers kompis pappa. Oerhört snällt! Jag satte direkt igång och började pilla på datorn. Hittade en mapp där det fanns en fil som hette cmd.exe och lite annat smått och gott. Den filen tog jag bort, tillsammans med hela mappen, för jag ville ju inte ha Commandos-spelet som då var populärt, på min dator för det var ju ett våldsamt spel med elitstyrkor och mord. Sånt fick inte jag spela!

Det visade sig dock inte vara någon spelfil, som ni kanske förstår. Detta resulterade i att datorn inte gick att starta efter det. Ingen av min familj hade någon teknisk kunskap heller, så vi trodde datorn var helt trasig, redan efter första dagen då jag fick den. Den fick åka till skroten.

När/hur gick det till när du som äldre insåg vad du hade gjort?

Svar på TS:s fråga:

Först en klassiker. Mina föräldrar var på resa i några veckor. Jag och min äldre bror var hemma på sommarlov. Jag hade nyss införskaffat GTA Vice City och det spelades en hel del. En dag satt jag och spelade och hörde åskbuller, men äsch, det är ännu så långt borta. Några sekunder senare small det och datorn var svart. Efter det var det bara att snällt vänta på att mamma och pappa kom hem och förde datorn på reparation. Jag kunde inget om datorer då så jag vet inte vad som gick sönder, men mina föräldrar kunda inte heller något om datorer så butiken kunde ju ta betalt därefter...

Mitt andra enda egentliga misstag var att lyssna på min kompis som rekommenderade AMD FX-8350 år 2016 när jag skulle bygga ny dator... Efter det håller jag mig själv up to date gällande datorkomponenter.

Permalänk
Medlem

Skulle bygga en dator åt en polare 2015-16 som ville byta från konsoll. Jag satte ihop ett paket som var typ:

6700k med NH-d15
GTX970
z170 Pro gaming

I bygget när jag skulle montera kylaren så drog jag en fat-finger och tappar kylaren rakt över moderkortet från säkert 50 cm höjd. Moderkortet blev skrot och kylaren hade flertalet flänsar som böjts / gått av så det blev en ny sådan också.

Inte så dyrt misstag men ca 2300kr back gick jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag är inne på mitt tredje asrock m-itx x299 moderkort nu. Men har haft tur med att gpu,mem och cpu har klarat sig varje gång när moderkortet gett sig

Jag led av samma missöde fast med X99 brädor, gick igenom 10st i slutändan pga endless bootloop...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64