Google: "Negativ latens gör Stadia snabbare än lokalt spelande"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Mer data till Google. Den som har mest data vinner.
Skynet byggdes inte på en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt.

Och när AI singulariteten nås är vi alla körda. Adjös! Antropocen. Och hallå! Mechanicen.

Permalänk
Medlem

De tänker kanske att mobilvärldens "Idle"-spel kommer att komma till PC? För då funkar ju deras koncept

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Molnet

Negativ lagens, jag tror inte att vi kommer ha lokal mjukvara i framtiden. allt kommer att bli en slags prenumeration. Googles är gratis upp till 15gb osv. Operativen kommer så småningom köras via molnet även så för applikationer. Frågan dock är om man kommer att ha lagens, dock en annan fråga men det kommer nog bli att allt kommer så småningom bli off site. Du kommer att ha en "låda" tangentbord och kör det mot det.

Microsoft har ju sin Azure vilket de försöker nog i framtiden bli via molnet så även för resten av andra os. När detta blir är svårt att sia omvmen stadia är nog första steget mot det. När det fungerar så följer allt annat med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha Fak off Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aimbot i molnet!
Jag skulle ju så klart sikta rätt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ok, första gången jag hörde talas om förutspådd data var i Intels problem med spectre och meltdown. Betyder detta att även stadia kommer ha problem med säkerhetshål och dylikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Time travel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Det som just gör en svår att träffa i fps är ett oregelbundet och rörelser utan mönster. Hur ska det kunna förutspås?

Skickades från m.sweclockers.com

Den hel del MMO-spelare skulle tjäna på att använda detta, FPS not so much.
När de börjat sammanfläta partiklar i små chip med servern då jäklar, 0-latency. Du läste det här först. 😉

Permalänk
Medlem

Kan alltså bli lite som att spela med framebuffer påslaget med massor med bilder i minnet. Man trycker åt ett hål men skärmen renderar åt ett annat grovt överdrivet.
Sjösjuka is comming.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Eftersom jag är så förutsägbar och saknar fri vilja kommer negativ latens funka klockrent på mig. Datorn tänker ut vad jag kommer tänka om några millisekunder, så egentligen finns det ingen mening för mig att att tänka alls?! På med autoaim, autofire, luta dig tillbaka och njut! B)

Med alla som kollar på Twitch istället för att spela själva så kanske det inte är en så absurd tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

- Varför heal:ade du inte mig?
- Min negativa latens förutspådde att du skulle dö ändå.

Det här känns som en funktion man måste tro på för att den skall fungera.

Känns iofs inte som ett orimligt nästa mål för Google.

Först er data, sen er tro.

Man får ju inte kritisera tro hur som helst så det är ju en bevisat god affärsidé.

"Do you doubt our data?"

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Med alla som kollar på Twitch istället för att spela själva så kanske det inte är en så absurd tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollar för twitch av två tre anledningar, 1 lära mig spelet av proffsen, 2 "umgås" lite semi-passivt/aktivt med en skön rolig person som snackar om roliga saker samtidigt som de spelar. Då spel är ett av mina högsta intressen då föredrar jag sådan "gaming-show" istället för en "talk-show"

Jag ersätter inte spelande med twitch m.a.o.

edit:
3) kul att få upptäcka ett spel som man annars inte hade sett, bli sugen och sen spela det själv.

Permalänk
Medlem

Använder mig ytterst sällan av twitch. Spelar istället med bekanta och vänner, vissa vänner har man lirat med i 15 år

Permalänk
Medlem

Om den nu ändå kan förutse, då är väl nästa steg att man låta den ta över helt.... Vår framtid med AI:(koppla in autopiloten)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Emulatorer som retroarch använder redan run-ahead.

"This strategy has some analogs to frame rollback, similar to how GGPO handles high-lag connections. And in fact, if you set the “read ahead” frames on the experimental builds ridiculously high, you can get a feeling for what’s going on behind the scenes."

https://www.libretro.com/index.php/retroarch-1-7-2%E2%80%8A-%...

https://filthypants.blogspot.com/2016/03/using-rollback-to-hi...

Ett problem är att det kräver mer hårdvara om man ska köra flera simulationer av spelet samtidigt. Algoritmer hjälper säkert men ju mer dynamiskt och oförutsägbart ett spel är desto svårare blir det att förutspå hur spelaren kommer agera.

"Be aware that this method is highly resource intensive. The higher the number of frames you are going to run ahead of emulation, the higher demands it places on your CPU. "

Kommer det gå ihop rent ekonomiskt för Google om de måste använda 1-5(eller fler) gånger mer hårdvara per användare för att hålla nere latensen i vissa spel.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Hjälpsam

Läste att vissa krogar kommer böja sälja sprit med negativ alkoholhalt, som besökaren kan dricka för att bli nykter på nolltid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Finns väl en fördel med detta hoppas jag att man slipper alla fuskare.
Eller dom kommer nog på något sätt att fuska ändå.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fan va alla är negativa här inne då

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Det som just gör en svår att träffa i fps är ett oregelbundet och rörelser utan mönster. Hur ska det kunna förutspås?

Skickades från m.sweclockers.com

AI assisted Wallhack?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vem släppte lös marknadsföring interna e-mail till pressen?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trigger:

Fan va alla är negativa här inne då

Jag kommer skriva det här inlägget imorgon, det är min negativa latens som gör att det syns redan idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Så de har hittat på ett nytt ord för "dead reckoning". Jahaja... *gäsp*

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

luktar flopp redan nu...dvs de lanserar i november med dålig prestanda men pekar då på att snart så kommer de lansera förbättringar... känns ju härligt att de liksom tänker passera fysikens lagar

// LZ

Permalänk
Medlem

Låter som när man på 60-talet sålde Blue magic tvättmedel som var så mycket bättre än det vita!

Permalänk
Medlem

Minority Report

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Expertgissare

I framtiden kommer e-sportare kunna sälja sina egna spelprofiler, inlärda av google. Tangentbordet kommer att bestå av enbart en knapp för att kunna aktivera mikrofonen så man kan skrika skit på sina medspelare, för man kommer inte behöva styra själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

De tänker alltså lägga in ett permanent ping delay-hack på servern för alla, nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Så de har hittat på ett nytt ord för "dead reckoning". Jahaja... *gäsp*

Fast dead rec är väl egentligen att prediktera vad som händer i realtid när man saknar viss indata ("dead"), t.ex. när GPS tappar täckning så kan man hjälp av speed och kartan veta kanske väl vart man borde vara.
Här ska man räknas ut vad som kommer hända i framtiden innan det finns någon indata.
Lite samma, men inte riktigt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Triton242:

Låter som när man på 60-talet sålde Blue magic tvättmedel som var så mycket bättre än det vita!

Det var inte enbart de blå kornen, bäst var när man blandade vita och blå korn!
Hm det verkar bekant.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det var inte enbart de blå kornen, bäst var när man blandade vita och blå korn!
Hm det verkar bekant.

OT:Blå korn i tvättmedel brukar vara enzymer. Behövs för att tvätta vettigt i låga temperaturer

OnT: Jag väntar på att IT-institutet i Schweiz ska bekräfta positiva nyheter om negativ latens.