Google: "Negativ latens gör Stadia snabbare än lokalt spelande"

Google: "Negativ latens gör Stadia snabbare än lokalt spelande"

Tack vare en teknik Google kallar "negativ latens" ska Stadia på sikt erbjuda en bättre upplevelse än lokal hårdvara.

Läs hela artikeln här

Den dagen vi har äkta negativ latens (100% förutspådda handlingar) kommer man nog inte ha största fokus på att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är för latens för att skriva något fyndigt om detta.

Bull. Shit.

Jag tror det när jag ser det (men risken är stor att jag aldrig kommer göra det för molnspel tar jag inte i med tång.)

För övrigt borde det bli ganska ryckigt då, för när den faktiskt lyckas gissa rätt blir latensen låg, men när den misslyckas blir latensen längre. Blir cloudstutter ett nytt fenomen?

Hade varit coolt men tvek.

Vore ju fint om den kunde predicta headshots i CS, NOT!

Blir ledsen när man läser sånt här...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jo, jag vet ju hur jag känner om lag compensation och prediction i netcodes så jag tror jag vet hur det här kommer att sluta..

Tror på det när jag ser det ..

Skickades från m.sweclockers.com

Negativ avkastning är bättre än positiv! - Finansbranschen

Minority Report, just saying.

Skrivet av FribBe:

Negativ avkastning är bättre än positiv! - Finansbranschen

You shall not pass ~ Dumbledore

Eftersom jag är så förutsägbar och saknar fri vilja kommer negativ latens funka klockrent på mig. Datorn tänker ut vad jag kommer tänka om några millisekunder, så egentligen finns det ingen mening för mig att att tänka alls?! På med autoaim, autofire, luta dig tillbaka och njut! B)

Negativ latens är framtiden!

Ungefär som alternativa fakta då

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SCORPIUS:

Jag är för latens för att skriva något fyndigt om detta.

Klapp... klapp.. klapp.

Kvantdatorn är här!

Kommer öka ens reaktion och precision (aimbot) till maximum!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag längtar efter Deep blue börjar spela CS:GO och äga varenda CS spelare för den saknar reaktionstid!

Blast Processing!

Skickades från m.sweclockers.com

Yeah sure google

BOOM. Där kom det i klartext. Google ska spionera på hur dess kunder spelar. Bland annat för "negativ latens".

De som spelar stadia kommer i själva verket verka som mänskliga tränare för deras olika AI system. Congratz.

Som vanligt har The Princess Bride den korrekta kommentaren på detta

Min nyhets-latens är negativ. Jag postade det här inlägget igår. Jag lovar. Ser det ut som att jag postat det idag beror det på att din dator är seg.

Det som just gör en svår att träffa i fps är ett oregelbundet och rörelser utan mönster. Hur ska det kunna förutspås?

Skickades från m.sweclockers.com

Ser inte riktigt fördelarna med molnspelande, ännu. Om inte annat kanske man inte vill att Google ska veta vad och hur man spelar, då google kommer självklart använda detta på olika sätt i marknadsföringssyfte eller bara förse andra företag och myndigheter med info, samt kanske även sälja infon till tredje part, och div myndigheter, eller så i vanlig ordning så läcker data om en eller hackas..

Skrivet av FabriciusRex:

BOOM. Där kom det i klartext. Google ska spionera på hur dess kunder spelar. Bland annat för "negativ latens".

De som spelar stadia kommer i själva verket verka som mänskliga tränare för deras olika AI system. Congratz.

Mer data till Google. Den som har mest data vinner.
Skynet byggdes inte på en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju fullständigt vansinnigt. Sedan om vad fasen de sysslar med fungerar tillräckligt bra för svennebanan i praktiken är en annan femma, men säljtugget kan de spola omedelbart.

Det enda sättet det här blir bra är om det blir så populärt att varenda ISP har Stadia-servrar ståendes, som Netflix.
Fast då tappar man iofs molneffekten av att servrarna skickar data mellan varandra snabbt, om jag från Stockholm spelar med någon från London. Men för single-player går det väl.

Men till saken de egentligen tar upp:
Jag undrar hur hög fps de "burstar" upp till egentligen. Har man en renderingstid på ~4ms med 240fps & Hz så kan de inte tjäna in mer än teoretiskt 4ms max, med "oändlig fps".

Men visst, jämför man med 60fps, 16.7ms, de kanske kan klå den upplevelsen.

Lag compensation har ni redan sagt allt. Cloudstutter är ett bra namn @backfeed !

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ipac:

Min nyhets-latens är negativ. Jag postade det här inlägget igår. Jag lovar. Ser det ut som att jag postat det idag beror det på att din dator är seg.

Pfft.
Postade du inlägget igår och det tog en dag att dyka upp här så är det väl vanlig latens någonstans på vägen.
Jag däremot.
Jag kommer posta det här inlägget först imorgon.
Den du!

- Varför heal:ade du inte mig?
- Min negativa latens förutspådde att du skulle dö ändå.

Det här känns som en funktion man måste tro på för att den skall fungera.