Sennheiser släpper trådlöst headset med 100 timmar batteritid

Permalänk
Medlem

Stor nackdel (för nacken, hahaha) är att trådlösa lurar alltid är mycket tyngre pga batterier, förstärkare etc.

Sitter jag hemma och inte rör mig så mycket kör jag nog hellre ett par lätta lurar även om det innebär en sladd. I mina trådlösa som jag har på språng ligger prio för mig på noice canceling.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Json_81: Fast återigen påstår du som konsument att producenterna ljuger och har fel när dom säger att bandbredden är problemet. Min poäng är att du och jag helt enkelt inte vet någonting och då alla producenter lider av samma problem så låter det kanske troligt att deras förklaring stämmer?

Enda chansen att din tanke stämmer är om alla väljer att skjuta sig själv i foten och inte sticka ut ur mängden eller det bara är en enorm konspiration. Båda låter ganska ologiska eller hur?

Tror inte kostnaden är ett problem med tanke på vad steelseries och sennheiser tex tar för sina toppmodelerl som båda ligger över 3000:- och lider av samma problem med mikrofonen som mycket billigare lurar.

Nej, jag säger att 2,4GHz inte är anledningen till begränsad bandbredd.
Producenterna kan mycket väl ha problem med begränsad bandbredd men anledning är något annat eller möjligen en kombination av 2,4GHz ihop med andra krav.

Jag vet inte varför det är så svårt för dig att förstå det när siffror visats upp på vad lossless kräver och vad som är möjligt vid den frekvensen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Du får väl stå fast vid din åsikt att du vet mer än alla tillverkare. Känns ganska poänglöst att diskutera.