MSI Creator TRX40 är moderkort för AMD Ryzen Threadripper 3000-serien

Permalänk
Melding Plague

MSI Creator TRX40 är moderkort för AMD Ryzen Threadripper 3000-serien

Uppgifterna om nya styrkretsar för Ryzen Threadripper stärks ytterligare när MSI läcker sitt kommande moderkort Creator TRX40.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas kretsarna kommer med nåt nytt som tex TB, u3, i sämsta fall u2 platser annars så hoppar jag detta också. klarar mig ypperligt på det jag har gillar verkligen inte den långsamma utvecklingen på moderkortskretsar /funktioner fler kärnor e inget jag behöver i dagsläget fler pci-e e ju bra men annars tillför detta inget om det blir liknande som förra kretsarna. Fast kul e det att det kommer nytt får väl bara invänta & se vad det blir

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Det blir ju rätt segmenterat och krångligt nu. Om de hade kunnat få in stöd för 8 kanaler med första threadripper så hade vi kanske sluppit segmenteringen. Sen om det inte gick är vän en sak, men om det var ett "affärstekniskt" beslut så är det ju tråkigt såklart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

skönt att man fick svar på de iaf, nu vet jag att jag behöver få tag på en Threadripper Gen2 innan de försvinner för gott om jag skall göra en uppgradering från min Gen1 :/

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Workripper?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det blir ju rätt segmenterat och krångligt nu. Om de hade kunnat få in stöd för 8 kanaler med första threadripper så hade vi kanske sluppit segmenteringen. Sen om det inte gick är vän en sak, men om det var ett "affärstekniskt" beslut så är det ju tråkigt såklart.

Nu känns det dock att de som tittar på CPU:er i detta segment tenderar att köpa nya moderkort ändå när de uppgraderar sina riggar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

skönt att man fick svar på de iaf, nu vet jag att jag behöver få tag på en Threadripper Gen2 innan de försvinner för gott om jag skall göra en uppgradering från min Gen1 :/

Nu kanske jag har missförstått, men är det inte troligt att tr3000 upp till 32 kärnor kommer fungera på x399 med enda nackdelen att den blir kvar vid pcie gen 3? Borde inte en sån vara en bättre uppgradering för dig?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Nu känns det dock att de som tittar på CPU:er i detta segment tenderar att köpa nya moderkort ändå när de uppgraderar sina riggar.

Beror väl på. På Intel är det ju självklart då de av affärstekniska skär alrtificiellt stryper kompatibiliteten. På AMD så är det ju ett ganska stort dragplåster att man kan ha sitt moderkort i många år men byta CPU till ny generation varje år om man vill, ocb det finns absolut de som köpt ett Threadripper-baserat system med just det i åtanke.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murak:

Nu kanske jag har missförstått, men är det inte troligt att tr3000 upp till 32 kärnor kommer fungera på x399 med enda nackdelen att den blir kvar vid pcie gen 3? Borde inte en sån vara en bättre uppgradering för dig?

absolut är vore de bättre, men jag hittar ingen info som säger att de "verkligen" kommer gå att köra TR3000 på mitt gamla Mammakort.
jag önskar ju givetvis att de går. men vågar inte chansa riktigt när de kostar som de kostar

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Beror väl på. På Intel är det ju självklart då de av affärstekniska skär alrtificiellt stryper kompatibiliteten. På AMD så är det ju ett ganska stort dragplåster att man kan ha sitt moderkort i många år men byta CPU till ny generation varje år om man vill, ocb det finns absolut de som köpt ett Threadripper-baserat system med just det i åtanke.

just precis så hade jag tänkt när jag köpte min TR1000 setup.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.