Permalänk
Medlem

Nytt Tangentbord Tips

Tjena alla hjälpsamma !:)

Damen i huset är på tjocken och uppskattar inte längre mitt tangentbord

Så jag skulle behöva köpa ett nytt tangentbord som inte låter så mycket, vet inte om det utesluter alla mekaniska ? (hoppas inte)
just nu har jag ett Gigabyte Aivia Osmium med bruna switchar, men trivs bra med båda svarta,bruna och röda.

Vad finns det för andra alternativ om alla mekaniska låter för mycket ?

Tacksam för råd! :)¨

Edit:

plus i kanten är om man kan koppla headsetet till tangentbordet,(men inget krav) då mina odjur gärna tuggar sönder allt vad sladdar heter

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

cherry mx red silent verkar nicea och tystare än vanliga röda:)

Permalänk
Medlem

Bruna brytare i sig är tyst, så det som låter är nog när du trycker ner tangenten så hårt att den tar i botten plattan, och för att lösa det hjälper det inte med tystare brytare.

Så antingen kan du lära dig att skriva tystare (inte bottna ut) eller så kan du sätta o-ringar som dämpar. Finns på t.ex. maxgaming, finns även mkt billigare i Kina/eBay, men med tull osv kanske det inte blir så mycket billigare.
Personligen tycker jag inte om känslan med o-ringar då det känns mycket mer svampigt och mjukt (även jag tar i botten när jag skriver), men om du är ok med det är det en enkel lösning.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

kolla på corsair TGB med Cherry MX silent finns på två TGB K70 och strafe

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Finns på t.ex. maxgaming, finns även mkt billigare i Kina/eBay, men med tull osv kanske det inte blir så mycket billigare.

50 spänn på Kjell o Co. Billigast och du kan köpa i butik och installera redan idag utan att behöva vänta på att det ska skickas nästa vecka.

På andra ställen finns O-ringar i olika tjocklekar.

Tangentbord med en sarg runt brytarna brukar vara tystare än de utan.
Bra gummifötter gör skillnad: vissa tangentbord har ut-flippbara fötter utan något gummi på.
En desk mat under tangentbordet kan också hjälpa med ljudet.

Överkurs:
Bland gallerierna har anon257891 lagt upp några tyst-moddningar som är mer eller mindre avancerade.
Det finns Silent Brown-brytare från Gateron, men de är rätt ovanliga och jag har aldrig sett något tgb med dem att köpa i Sverige, men för de som bygger eget är det ett alternativ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

50 spänn på Kjell o Co. Billigast och du kan köpa i butik och installera redan idag utan att behöva vänta på att det ska skickas nästa vecka.

På andra ställen finns O-ringar i olika tjocklekar.

Tangentbord med en sarg runt brytarna brukar vara tystare än de utan.
Bra gummifötter gör skillnad: vissa tangentbord har ut-flippbara fötter utan något gummi på.
En desk mat under tangentbordet kan också hjälpa med ljudet.

Överkurs:
Bland gallerierna har anon257891 lagt upp några tyst-moddningar som är mer eller mindre avancerade.
Det finns Silent Brown-brytare från Gateron, men de är rätt ovanliga och jag har aldrig sett något tgb med dem att köpa i Sverige, men för de som bygger eget är det ett alternativ.

Jag köpte de o-ringarna och är värt ifall man vill få det en aning tyst. Har motsvarande situation hemma så jag beställde bara silent brown från Ali så får nöja mig med o-ringarna fram till dess.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett Fnatic MiniStreak med Mx Silent Red från maxfps.com (Finns annars på https://eu-shop.fnatic.com/products/ministreak-keyboard-cherry-mx-switches), de är ju dämpade både i nedslag och uppsläpp, så det är ganska tyst när man skriver mjukt på det och inte så mycket värre när man spammar knappar i spel.

Det blev tystare än mitt gamla Microsoft Sidewinder X4 iaf, även om detta är mekaniskt

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Oj vad svar jag hade fått tack så mycket!:)

Ska åka till någon butik och prova "cherry mx red silent" och se hur dom låter annars får det blir ringar

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |