Bethesda avtäcker Fallout Legacy Collection – från år 1997 till Fallout 4

Permalänk
Melding Plague

Bethesda avtäcker Fallout Legacy Collection – från år 1997 till Fallout 4

Spelutgivaren Bethesda besvarar ryktena och avtäcker en ny samlingsutgåva för spelserien Fallout. Nya Legacy Collection tar avstamp i 1997 års Fallout och sträcker sig fram till Fallout 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@Kattus: Antagligen inte, för varför ska man lägga effort när man bara kan sälja spelen till folk igen för gratis pengar?

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Bethesda är en meme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

Det går nog inte att räkna med.

Permalänk
Medlem

Fallout: Brotherhood of Steel?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Spelbranchens motsvarighet till musikens; "öh, sista plattan sålde inte så bra.....Lansera en 'Best of' platta!!!11!"

''
Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Får man med någon väska?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan nog bli ett köp när priset sjunkit lite, svag för Fallout som man är. 400kr är dock lite högt för så pass gamla spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inget mer Bethesda för min del.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Meh, har de inte annonserat ut någon over-promising super collectors edition med massa en äkta power armor som sedan visar sig vara en variant man klipper ut ur en kartong?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

"Den fysiska utgåvan innehåller Fallout, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3 GOTY, Fallout: New Vegas Ultimate Edition och Fallout 4 GOTY. De tre senare innehåller även alla större nedladdningsbara tillägg (DLC)."

Gissar att allt DLC-material fortfarande är DLC..

Vilket naturligtvis förtar poängen hyfsat rejält.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

Du behöver ju bara installera en enkärning processor innan du spelar det. En ovanligt enkel och stabil lösning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

körde trean bara för något halvår sen funkade utmärkt om man bortser från random CTD här och där i spelet men det är ju Bethestabuggar som lever kvar sen det släptes och aldrig fixats och finns i samtliga Bethestaspel.

hur de kan ta 400:- för paketet är för mig obegripligt FO 1,2 och tactics har ju getts bort till höger och vänster gratis till o från i flera år på gog. fo3 och NV brukar ju gå för typ 70:- och FO4 brukar ju va max 150-200:- eller nått på div steamreor med div DLC'er.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

Kika på Tale of Two Wastelands. Enda sättet att få F3 att fungera. I NV "motorn".

FO4 är ju typ €30 på Steam under rea.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Kan nog bli ett köp när priset sjunkit lite, svag för Fallout som man är. 400kr är dock lite högt för så pass gamla spel.

Om man nu gillar Fallout serien så tycker nog jag att 400kr lät väldigt billigt om det nu är en samlarutgåva med alla spelen som släppts.
Själv tänker jag inte köpa det men mest för att jag spelat fyran och inte blev direkt överväldigad. Har även spelat en del på ettan och gillade det men kommer kännas fel att börja spela ett så gammalt spel igen. Min tid räcker inte helt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HitGirls:

Kika på Tale of Two Wastelands. Enda sättet att få F3 att fungera. I NV "motorn".

FO4 är ju typ €30 på Steam under rea.

Priserna på Steam har de satt sjukt högt nu efter att de började sälja via sin egen Launcher.

Steam - Fallout 4 - 650kr
Bethesda - Fallout 4 - 299kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tycker 400kr är dyrt. Sen släpps det bara i Tyskland och UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

På Windows kanske, men det funkar fint på Linux efter lite fixningsmods https://youtu.be/PJzfk2o4v9U
Kört timtal utan krasher.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tactics! Älskade Fallout Tactics. Stenhårt spel.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Meh, har de inte annonserat ut någon over-promising super collectors edition med massa en äkta power armor som sedan visar sig vara en variant man klipper ut ur en kartong?

Glöm inte att den sedan börjar mögla

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Fallout 2 - Restoration project

Jag som här om veckan precis påbörjat ett omspel av Fallout2. Visade sig att jag hade 1,2 och Tactics(inkl BoS) som samlarutgåva både på skiva, på Steam och GOG. Så nä, inget köp där för min del, den här gången..

För det som ska spela(om) F2 så rekommendrar jag varmt
Guiden: https://fallout.gamepedia.com/The_Nearly_Ultimate_Fallout_2_G...
Modden som innehåller enormt mycket buggfixar och lägger till det material som fanns i originalkoden men aldrig nådde kund samt inkluderar HD-patch (Fallout 2 Restoration Project):
https://falloutmods.fandom.com/wiki/Killap%27s_Fallout_2_Rest...
https://www.nma-fallout.com/threads/fallout-2-restoration-pro...
http://www.killap.net/
Den kompleterande guiden med det som är tillagt med patchen:
http://hem.bredband.net/darek1/f2rp_wt.htm
Samt alla slut och hur en uppnår dem:
https://fallout.gamepedia.com/Fallout_2_endings

Det jag har upptäckt är det fina med att spela ett turbaserat spel på laptop är att en kan ta all tid på sig i världen och det spelar typ ingen roll viket pekdon en använder. Allt väntar ändå på en!

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KattIMössa:

Det jag har upptäckt är det fina med att spela ett turbaserat spel på laptop är att en kan ta all tid på sig i världen och det spelar typ ingen roll viket pekdon en använder. Allt väntar ändå på en!

Vänta bara tills du upptäcker att detsamma gäller för alla spelmaskiner!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Får man med någon väska?

Skickades från m.sweclockers.com

ICA kasse med ett "Fallout" skrivet i ena hörnet med en Sharpie? Legendary extra super-nova special edition. Fast den kan skilja lite från hur bilderna ser ut....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Stefflo:

Om man nu gillar Fallout serien så tycker nog jag att 400kr lät väldigt billigt om det nu är en samlarutgåva med alla spelen som släppts.
Själv tänker jag inte köpa det men mest för att jag spelat fyran och inte blev direkt överväldigad. Har även spelat en del på ettan och gillade det men kommer kännas fel att börja spela ett så gammalt spel igen. Min tid räcker inte helt enkelt.

Nja, jag vet inte hur många kopior jag har av originalspelen redan, och trean och fyran är ganska gamla nu. Det tar emot att betala 400kr för det

Har man inte spelat ettan och tvåan har man verkligen missat något.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av anon291473:

Vänta bara tills du upptäcker att detsamma gäller för alla spelmaskiner!!!

Hehe, ja jo. Men det innebär för mig att jag kan sitta på bussen mellan jobbet och hemmet. Vilket för mig nu är en förutsättning för att jag ska kunna spela ostört ö.h.t. Blev förälder tidigare i år.
Shooters(räknar även in Fallout 3,4 osv här) eller RPG(Dragon Age - serien t.ex) uppskattar jag att spela både på pc med mus och tangentbord samt på konsol med gamepad. Men varken mus eller tangentbord är rimligt för mig att konka med på nämda buss. Sen så finns mig veterligt inte Fallout 2 till någon portabel konsol - rätta mig gärna om jag har fel.

Konsensus så gäller då endast offlinespel som fungerar med touchplattan och helst ska gå att spara och börja direkt utan speciella sparpunkter. Här fyller Fallout 2 det kriterierna. Även Fallout 1 såklart, men det är just nu inte min kopp av te.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om Bethesda tog sig tiden att slänga på några community-patchar från de värsta buggarna och göra någon mindre uppdatering för att få de gamla spelen att lira bättre på moderna OS. Men känner jag Bethesda rätt kan vi glömma detta.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Lite sorgligt att de inte säkrade rättigheterna för att slänga med Brotherhood of Steel som någon nämnde.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Kommer de åtminstone fixa buggarna i spelen så de går att spela på moderna PCs utan att spelen faller i bitar? Fallout 3 är näst intill omöjligt att spela utan att det kraschar hur man än gör.

GOG.com versionen av Fallout 3 funkar finfint! -Även via Wine på Linux-baserade OS.

Steam's Fallout 3 version vet jag dock inte riktig om den hänger med, kräver den fortfarande att man har "Games for Windows Live!" möget installerat?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.