Blizzard om mobilspelet Diablo Immortal: "Vi är först och främst en PC-utvecklare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Activision och Vivendi Games (ägaren av Blizzard) slogs samman för drygt 10 år sen.

doh, jag som bara märkt skillnad de två senaste åren..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Diablo Immortal, fyfan vad besviken man är, expansion till 3an, ett Diablo 2 remastered eller Diablo 4 hoppades man på och får ett jävla mobilspel, patetiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk blev så arga över Diablo Immortal... Har ni inte telefoner eller?

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att de går ut nu innan Blizzcon, de vill ju att folk skall förbeställa alla saker de utannonserar på mässan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Blizzard idag är inte det Blizzard vi växte upp med och älskade för 20 år sedan. Inget av den kreativitet och stolthet som fanns i företaget finns kvar och det var många år sedan det stampades ut.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Undrar vilken "frivillig" månadskostnad de förväntar sig att spelarna kommer acceptera...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

doh, jag som bara märkt skillnad de två senaste åren..

Det har varit en gradvis övergång. Först gick Activision ihop med Vivendis spelutveckling - dvs Blizzard, men även Sierra och en del annat Vivendi köpt på sig - 2008. Detta ledde till ett Activision Blizzard som ett börsnoterat företag, med Activision-chefen Bobby Kotick som chef, men ägt till 52% av Vivendi. I något läge när Activision hade gjort större vinst än vanligt och Vivendi gick dåligt, köpte Activision ut delar av sig själva från Vivendi, dvs i praktiken reducerade Vivendis andel av bolaget och gjorde sig själva mer oberoende. Över tid har Vivendi sålt av resten - det sista gick 2016 - så att ActiBlizz inte har någon stor yttre ägare längre.

Poängen är att Vivendi höll Blizzard om ryggen, och såg till att det var Mike Morhaime (chef för Blizzard och en av grundarna) som bestämde vad Blizzard gjorde med sina grejer. När Vivendi lämnat var det Bobby Kotick som bestämde, så från och med 2016 är det han som sakta men säkert har drivit Blizzard i sank. Morhaime lämnade ganska nyligen, så nu är det Kotick för hela slanten. Den här öppningen kan vara Activision som backar för att se ser reaktionen - till skillnad från EA kan Activision konsten att inse när de gått för långt - men vägen framåt är tydlig: Det är Bobby Kotick som sätter kursen, och Blizzard är bara ett varumärke.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det har varit en gradvis övergång. Först gick Activision ihop med Vivendis spelutveckling - dvs Blizzard, men även Sierra och en del annat Vivendi köpt på sig - 2008. Detta ledde till ett Activision Blizzard som ett börsnoterat företag, med Activision-chefen Bobby Kotick som chef, men ägt till 52% av Vivendi. I något läge när Activision hade gjort större vinst än vanligt och Vivendi gick dåligt, köpte Activision ut delar av sig själva från Vivendi, dvs i praktiken reducerade Vivendis andel av bolaget och gjorde sig själva mer oberoende. Över tid har Vivendi sålt av resten - det sista gick 2016 - så att ActiBlizz inte har någon stor yttre ägare längre.

Poängen är att Vivendi höll Blizzard om ryggen, och såg till att det var Mike Morhaime (chef för Blizzard och en av grundarna) som bestämde vad Blizzard gjorde med sina grejer. När Vivendi lämnat var det Bobby Kotick som bestämde, så från och med 2016 är det han som sakta men säkert har drivit Blizzard i sank. Morhaime lämnade ganska nyligen, så nu är det Kotick för hela slanten. Den här öppningen kan vara Activision som backar för att se ser reaktionen - till skillnad från EA kan Activision konsten att inse när de gått för långt - men vägen framåt är tydlig: Det är Bobby Kotick som sätter kursen, och Blizzard är bara ett varumärke.

asså de är svårt nu, mina två favorit spel BF-V & World of Warcraft ägs av rötägg..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Bra ARPG alternativ till Diablo som jag testat:
Grim Dawn
Path Of Exile
Victor Vran
The Incredible Adventures of Van Helsing-serien (humor och gore)

Inte hunnit testat än:
Warhammer 40.000: Inquisitor

Och paradnumret:
Wolcen: Lords of Mayhem (backade spelet för flera år sen, väntar på att det ska bli 100% komplett innan jag lirar, men hört att det är redan bra)

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Bra ARPG alternativ till Diablo som jag testat:
Grim Dawn
Path Of Exile
Victor Vran
The Incredible Adventures of Van Helsing-serien (humor och gore)

Inte hunnit testat än:
Warhammer 40.000: Inquisitor

Och paradnumret:
Wolcen: Lords of Mayhem (backade spelet för flera år sen, väntar på att det ska bli 100% komplett innan jag lirar, men hört att det är redan bra)

en typ av spel jag inte spelar längre, men jag vet att två av mina BF klan polare gillar Path Of Exile verkar poppis PoE

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Bra ARPG alternativ till Diablo som jag testat:
Grim Dawn
Path Of Exile
Victor Vran
The Incredible Adventures of Van Helsing-serien (humor och gore)

Inte hunnit testat än:
Warhammer 40.000: Inquisitor

Och paradnumret:
Wolcen: Lords of Mayhem (backade spelet för flera år sen, väntar på att det ska bli 100% komplett innan jag lirar, men hört att det är redan bra)

Victor Vran spelade jag en hel del, det var en liten ny fläkt, spelmekaniken skiljer sig lite från diablo och det var en trevligt upplevelse helt enkelt. Körde coop ihop med en kompis via nätet.

Wolcen har jag varit och är så nyfiken på, det verkar bra. Jag har dock lyckas hålla mig från köp. Vill väll helst att spelet ska bli färdigt först så att jag inte hinner tröttna på det innan det är färdigt.

Skickades från m.sweclockers.com