12 liters-chassi för mATX i aluminium för 450 SEK tutti - resultatet

Permalänk
Medlem

12 liters-chassi för mATX i aluminium för 450 SEK tutti - resultatet

Hej alla!

Jag körde först min nya dator på en plywoodskiva - men tröttnade på detta så tänkte att jag ska hitta ett riktigt tight chassi. Efter mycket letande så hittade jag ett chassi som heter Jonsbo C2. Efter ytterligare lite letande så hittade jag en site som sålde det för 450 SEK inkl. frakt. Taget.

Efter att ha dremmelslipat bort fläktgallret på undersidan och även öppnat upp ett luftutblås på baksidan så installerades allt väldigt enkelt. 140 mm Noctua-fläkt i botten med dammfilter och något förhöjda tassar verkar hantera den inte speciellt krävande hårdvaran galant. Specifikationerna i burken är: Ryzen 3600, 32GB DDR4 3200Mhz, 512GB Intel 660p m2. SSD, GFX1650 och SFX-nätagg 450w. Kör POP_OS! (linux-dist).

Här har ni ett par bilder ifrån bygget till det färdiga resultatet.

Det enda irriterande är att USB3-porten i lådan har en gigantisk kontakt som inte får plats då fläkten tar upp plats där - kanske finns någon vinklad?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim:
Det är ett trevligt resultat. Jag har letat efter att bygga två liknande konfigurationer för mina barn. Jag måste erkänna att jag tittade på mycket dyrare fall.

Kan du dela (eller meddela mig) dina prispriser och källor, särskilt fallet till 450kr inklusive frakt. Vilket fynd det var.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

@bimbim:
Det är ett trevligt resultat. Jag har letat efter att bygga två liknande konfigurationer för mina barn. Jag måste erkänna att jag tittade på mycket dyrare fall.

Kan du dela (eller meddela mig) dina prispriser och källor, särskilt fallet till 450kr inklusive frakt. Vilket fynd det var.

Självklart - finns att hitta här. Åkte inte på någon Postnord-straffavgift då det skickas via DHL eller om det var Schenker.

(Sorry för långsamt svar)

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Tack. Inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Självklart - finns att hitta här. Åkte inte på någon Postnord-straffavgift då det skickas via DHL eller om det var Schenker.

Ska spara den här siten - var det 'Direct Line' du valde då eller funkade det lika bra med Airmail

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Ska spara den här siten - var det 'Direct Line' du valde då eller funkade det lika bra med Airmail

Oj, minns inte. Valde nog det som var billigast alt. förvalt.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.