Veckans fråga: Hur sängsurfar du?

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Din 3mm tunna kontakt har inte heller 400V igenom sig. Där har du 5-12v som inte kommer starta någon eld någonsin.

https://www.youtube.com/watch?v=mDDo6Prp4F4

Citat:

Men jag nekar inte att telefoner fattar eld vid laddning

Och därför ska de inte vara i sängen.
Det är inte när de bränner ner huset, utan om de gör det. Risken finns där och som visat så behövs bara de ynka 5-12v "som inte kommer starta någon eld någonsin för att det ska hända.

Citat:

men jag försöker bara spela ner det då jag uppfattar att du tror det händer var tionde telefon alternativt om man böjer kontakten för mycket.

Jag känner två som har varit med om brand pga telefon i sängen (en i soffan) där ena brände ner hela övervåningen av huset, och den andra lyckades stoppas vid soffan.
Så du bör ha förståelse varför jag tycker det är ren idioti att ladda enheter där de kan utsättas för tryck vilket knäcker kablar och kontakter som leder ström.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

iPad eller telefon

Visa signatur

Dator: AMD FX 8320@ 4Ghz | Corsair RM 750 | Corsair 8 gb XMS3 | MSI 990FXA-GD65 | CM 212 EVO | CM 690 ii | Samsung 840 EVO | Sapphire radeon r9 290

Permalänk

Jag sängsurfar inte utan jag lyssnar på P1:s Studio Ett (via Iphone) som sänds 22.12-23.55 och somnar innan programmet är slut. Om jag lägger mig senare så lyssnar jag på samma program på min iphone igen.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Nuförtiden så låter jag min telefon ligga i andra änden av sovrummet istället för bredvid sängen. Det funkar skitbra, för nu somnar jag direkt på kvällarna istället för att sitta och googla i 30 minuter om alla möjliga frågor som dyker upp i huvudet som varför är himlen blå Som bonus så kliver jag upp ur sängen på mornarna när larmet ringer eftersom jag inte har något annat väl om jag vill få tyst på skiten, och då piggnar man ju till.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av WDac:

Slår på ett Joe Rogan avsnitt på youtube i telefon å somnar till det oftast med öronplopparna i.
stänger alltid av bilden så de inte blir ljust i sovrummet så jag inte stör sambon för de första, å för de andra så stör ljuset ens sömn.

Men är det inte bättre att bara försöka sova än att försöka surfa utan ljud och bild, har du en Braille display eller hur går det till när du varken ser eller hör nått ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mobilen blir det, och TV på annars somnar jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men är det inte bättre att bara försöka sova än att försöka surfa utan ljud och bild, har du en Braille display eller hur går det till när du varken ser eller hör nått ?

somnar som en stock till "radio", men utan ljud å bild är ju absolut bäst för sömnen för oss alla, men att komma dit å sova, är lite trassligt för mig...

Nu förstod jag inte, Braille display?

jag har ju mina öronpluggar i, där har jag ljudet, men stänger av skärmen, för jag har Youtube Red konto, så då kan man döda skärmen på telefon / surfplattan utan at ljudet försvinner blir som ljudbok då fast på youtube

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av WDac:

somnar som en stock till "radio", men utan ljud å bild är ju absolut bäst för sömnen för oss alla, men att komma dit å sova, är lite trassligt för mig...

Nu förstod jag inte, Braille display?

jag har ju mina öronpluggar i, där har jag ljudet, men stänger av skärmen, för jag har Youtube Red konto, så då kan man döda skärmen på telefon / surfplattan utan at ljudet försvinner blir som ljudbok då fast på youtube

Du menar alltså inte hörselskydd utan in ear hörlurar.
Brailledisplay är för punktskrift så man kan känna vad som står.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Är man inte jättetrött så brukar det hjälpa mig i alla fall, Twitch får en att somna ganska lätt.

Ahh… jag lägger min inte om jag inte är jättetrött och då somnar jag på stört!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net