Tips för nytt trådlöst gaming headset inför black friday

Permalänk
Medlem

Tips för nytt trådlöst gaming headset inför black friday

Hej! Jag behöver tips.

Sitter och klurar på:
HyperX Cloud Flight
Siberia Arctis 7 2019 edition
Plantronics RIG 800HD
Audio Technica ATH-G1WL
Sennheiser GSP 670

Mina krav:
Trådlöst
Helst 24 timmar+ batteri tid. (obs inte siberia (840) med utbyttbara batterier, har det idag och batterierna/laddaren håller på att dö).
Over-Ear
Slutet, vill inte störas för mycket av omgivningen. Vill jag höra sätter jag lurarna på halva örat.
Hållbart, skall inte dö efter 1 - 2 år. Helst runt 5år.

Ljud kvalitet: Ok, ingen audiophile direkt.
Mic kvalitet: Ok
RGB: Helst skall det vara utan eller med möjlighet att stänga av.
Bluetooth är absolut inget krav, men det hade varit skönt att koppla det till mobilen också för att kunna svara enkelt.

Budget, under 10k, så länge det håller bra.

Har ni andra förslag får ni gärna komma med det också

Permalänk
Medlem

Jag är då väldigt nöjd med mina Cloud Flight som jag haft ca ett år, och verkar passa ganska bra in på dina önskemål.

Bekväma, lätta och isolerar omgivningen rätt så bra (sköna att vika av från ena örat också). Lång batteritid, sitter nästan 8 timmar per dag mån-fre och räcker närmare en vecka om jag stänger av belysningen, som jag alltid gör, specad till 30 timmar, och det tror jag då den gör lätt. Helt ok ljud och mikrofon, inte lika bra som trådat, men fullt tillräckligt.
Bluetooth finns icket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Jag är då väldigt nöjd med mina Cloud Flight som jag haft ca ett år, och verkar passa ganska bra in på dina önskemål.

Bekväma, lätta och isolerar omgivningen rätt så bra (sköna att vika av från ena örat också). Lång batteritid, sitter nästan 8 timmar per dag mån-fre och räcker närmare en vecka om jag stänger av belysningen, som jag alltid gör, specad till 30 timmar, och det tror jag då den gör lätt. Helt ok ljud och mikrofon, inte lika bra som trådat, men fullt tillräckligt.
Bluetooth finns icket.

Tack

Vad jag läste så skall det finnas en mjukvara till Cloud flighten som stänger av rgb'n automatiskt. Troligen via NGENUITY .

Permalänk

Nu hade du väldigt hög budget men kan ändå ge ett tips till: Steelseries Arctis 7 (2019 edition). Har vita själv, väldigt stilrena! Inge rgb-trams. Micen är bra tycker jag. Ljudet är också bra (några som klagat på bas) men man kan ladda ner mjukvara och ställa i den. Laddar kanske 1 ggr/vecka hittils.

Permalänk
Medlem

Jag har provat Arctis 7 och Cloud Flight, Arctis 7 går helt bort för min del pga passformen.
Cloud Flight däremot sitter fantastisk och har helt ok ljud. Det är ingen RGB på dem, bara rött ljus, men det går att stänga av.

Mitt tips är att åka till butik och prova.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Kanske tipsar för tidigt eftersom jag får mina i början på nästa vecka men jag valde i alla fall att köpa https://www.inet.se/produkt/6302161/corsair-virtuoso-rgb-wire... efter att ha läst recensioner på trådlösa gaming lurar för musik och spel det senaste året.
Sitter idag på PC360SE + DAC&Amp så jag vill inte kliva ner i kvalitet bara för att gå över till trådlöst

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radeth:

Tack

Vad jag läste så skall det finnas en mjukvara till Cloud flighten som stänger av rgb'n automatiskt. Troligen via NGENUITY .

Okej! Annars är det bara trycka två gånger på on/off-knappen så slipper man rött ljus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Okej! Annars är det bara trycka två gånger på on/off-knappen så slipper man rött ljus

Men som en på reddit sade, då måste du komma ihåg det

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad->Ljud*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har någon provat Audio Technica ATH-G1WL Wireless?

Permalänk
Medlem

Det blev ett Sennheiser GSP 370, kom precis ut, 100 timmar batteri tid (teoretiskt).

Får se hur det håller sig emot mitt siberia 840.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radeth:

Det blev ett Sennheiser GSP 370, kom precis ut, 100 timmar batteri tid (teoretiskt).

Får se hur det håller sig emot mitt siberia 840.

Testade du några av de andra du listade?

Skriva gärna vad du tycker om GSP 370, de såg klart intressant ut.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radeth:

Men som en på reddit sade, då måste du komma ihåg det

For the record så släppte dom en firmware för detta, så den kommer ihåg inställningen man hade innan.
Så det stängs av automatiskt när man startar dom om man hade de av innan.

GSP 370 ser intressanta ut dock, får kolla en review på dom
Hade dock föredragit öppna trådlösa men sådana existerar inte typ ;/

Gillar inte stängda så det känns som man snackar i en burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Testade du några av de andra du listade?

Skriva gärna vad du tycker om GSP 370, de såg klart intressant ut.

Nej, jag testade inga andra, jag har inte haft tid att stick in till inet i malmö, samt att jag vet inte ens om man får lova att testa längre. Senast jag testade utrustning var när styggapojkarna fanns

Permalänk
Medlem

Köp bara inget steelseries skit. Har samma som du (siberia (840). Bara problem efter problem med dessa och nu dog dom helt knappt 2 år gamla.

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem

Vad jag kan säga:

GSP 370.

Bra:
Ljudet är helt ok enligt mig (ingen audiophil) men låter mycket bättre än mina siberia 840.
Batteritiden verkar vara helt ok, jag nog endast använt 30 timmar sedan jag fick det i måndags men inte laddat ännu mer än vid uppackning.
Räckvidden är ok, runt 10 meter i hus. Tappar när man kommer till köket.
Micen har godkänd kvalitet enligt discord.

Dåligt:
Ibland ser inte sennheisers egna mjukvara sitt headset(men windows gör) Fungerar om man startar om headsetet.
Firmwaren var lite otydlig att uppdatera(Man måste koppla in usb till datorn, men står endast "Dra ut och sätt i usb kabel").
Batteriet är all over the place i sennheisers mjukvara. Efter att ha laddat i måndags i ca 16 timmar så var batteri tiden på 81%. Den var på 84% när jag började ladda det. Efter 30 timmar så säger den att den är på 81%. Vet inte alls vad jag skall tro. Har en sån USB amp mätare och den säger att den inte laddade headsetet i måndags.
Micen är väldigt tyst. Ingen Mic boost finns.

Är det värt det?
Jag ville ha ett headset som hade lång batteri tid. Det verkar jag ha fått.
Bra ljud också.
Micen är ok.

Mjukvaran är inte bra förutom EQ.
Ingen micboost finns vilket gör att man måste verkligen placera micen korrekt fysiskt för annars kommer inte de andra höra dig.

Fixar sennheiser mjukvaran och micboost så är det abslut värt det i min åsikt. Just nu är det väll "not great, not terrible" för priset.

Permalänk
Medlem

Bra mini recension! Kollade du även in GSP 670?

Någon som vet skillnaden mellan dessa? Har googlat utan framgång.

Båda är nya men 370 verkar vara lite nyare. Den har även mycket bättre batteritid medans 670in har bättre ljud?

Har jag fått allt om bakfoten?

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem

@manturr: Ingen aning, jag har aldrig ägt ett sennheiser headset innan. Detta är nyare med bättre batteri tid men det andra är dyrare =/

Permalänk
Medlem

Sitter själv i valet o kvalet mellan Sennheiser GSP 370 eller Corsair Virtuoso.

Har ett par Sennheiser PC360 G4me idag som är jag fruktansvärt nöjd med, men dom har tyvärr gjort sitt..

Det som väger för Sennheiser är såklart batteritiden men även att jag har varit så nöjd med mina tidigare.
Som @Radeth säger så verkar det vara lite knas med mjukvaran, men hade kontakt med Sennheiser igår som sa att uppdatering släpptes igår?

Det som väger för Corsair är såklart att det ser fruktansvärt bra ut, och även är byggt i aliminum.

Skulle gärna se Sweclockers ( @Airbase ) även göra en recension på GSP 370 och jämnföra dessa mot Virtuoso, då dessa är enligt mig dom två toppkandidaterna under 2000 kr.

Permalänk
Medlem

Valde Arctis 7 2019 ed och är skitnöjd. Använder mina enbart till spel och discord så Micen var viktig för mig.
Spelade till och med in en Youtubevideo med bara micen ifrån headsetet och kvalitén blev acceptabel!
Är faktiskt jätte nöjd för priset 1000kr på Rea Webhallen.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan