Microsoft Surface Pro 7, nya Surface Laptop och ARM-modell hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro 7, nya Surface Laptop och ARM-modell hittar ut på webben

Dagen före Microsofts evenemang läcker fyra nya Surface-enheter ut på webben. Det handlar om alltifrån uppdaterad hårdvara till polerade designer och två helt nya modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkligt att man hållt på surface pro 3 designen så länge.

De klår väl till och med apple i den sporten?

Man kan tycka att det inte borde varit så svårt att behålla designen och måtten men utöka skärmstorleken så att bara en beezle hade varit i nedre delen (krävs för type coverns skull). Då hade den känts fräsch samtidigt som den varit kompatibel med type covers och dockor och så vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ha plattan med ARM.
Även om det är med Windows Lite.
Hoppas dock att det går att få in fullt Windows 10 ARM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Sjukt spännande! Blir nog en ny surface i år!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Märkligt att man hållt på surface pro 3 designen så länge.

De klår väl till och med apple i den sporten?

Man kan tycka att det inte borde varit så svårt att behålla designen och måtten men utöka skärmstorleken så att bara en beezle hade varit i nedre delen (krävs för type coverns skull). Då hade den känts fräsch samtidigt som den varit kompatibel med type covers och dockor och så vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Don't fix what isn't broken. Vanligtvis tycker jag att det är helt fel att tycka så när det gäller teknik, men Microsoft har ett grymt bra design, som funkar riktigt bra. Jag skulle hellre att de satsar prestanda än design i det här fall.

Permalänk

Sitter med min surface pro 4 och älskar den men kommer köpa 7an kosta vad det vill fan vad nice!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående ang deisgnen, ser ingenting direkt som skulle behöva fixas på den fronten. Däremot får dom gärna uppdatera sin IO, alldeles för få portar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Klockrent med samma design för oss som har kunder med Surface plattor till allt möjligt i produktions miljö, hållare/skal m.m. Passar rakt av på hela modelspannet sen ett antal år tillbaks.

Permalänk
Medlem

Hoppas pennan får sig en uppdatering också, vill ha en surfacedator för 2d/3D on the go, men jag tycker ipadpennan är så mycket bättre att det är löjligt. Sen så har tidigare modeller varit lite väl sega i 3d program. Men detta ser lovande ut !

Permalänk
Avstängd

"Borta är det mockaliknande "alcantara"-tyget" något jag längtat efter på Surface Laptop! Blev sunkigt även när man skötte det väl. Riktigt härligt med ARM Surface också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Klockrent med samma design för oss som har kunder med Surface plattor till allt möjligt i produktions miljö, hållare/skal m.m. Passar rakt av på hela modelspannet sen ett antal år tillbaks.

Varför skulle detta vara ett problem om enbart skärmytan var större, men enhetens yttermått var den samme?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför skulle detta vara ett problem om enbart skärmytan var större, men enhetens yttermått var den samme?

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa skal som skyddar hela enheten har ju utsågad på framsidan ut efter hur stor skärmen är idag. Dessa skydd blir ju då oanvändbara. Dock tror jag mängden kunder med just dessa skydd kanske inte är så många.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Varför skulle detta vara ett problem om enbart skärmytan var större, men enhetens yttermått var den samme?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är skönt att ha kanter på en "surfplatta", försök hålla ny dell xps 13 2 in 1 med en hand och skriva med den andra. Blir många fel registrerade tryck.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Proffsmoddare

Hoppas innerligt på en uppdaterad penna med snabbare respons.

Högre uppdateringsfrekvens och låglatenspenna hade varit hur nice som helst. Och själva panelen skulle gärna få komma lite närmare glasskärmen så att säga.

Vill ha något som funkar bra att göra anteckningar med samtidigt som den fungerar som en vanlig dator.

Har en SP4 och den funkar okej. Men jag tar allt för ofta ner pennan och kör med vanligt papper istället på grund av den slöa responsen.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Surface Laptop 3 (13 tum) ser rätt intressant ut, men är det verkligen så smart att ha en powerknapp som en helt vanlig tangent brevid "del"? Har använt en asus med liknande design och det resulterade i en massa svordommar.

Man ser inte heller vad det är för I/O (vilket märkligt nog har blivit en av de viktigaste punkterna på en laptop), någon som vet vad hur det ser ut på den fronten?

Har tyvärr bara 8GB ram som inte går att uppgradera i min xps13 kaby lake, så även fast jag fortfarande är grymt nöjd så börjar det bli dags att byta pga av mängden ram, så ska bli intressant och se vem som lyckas bäst med i 13" segmentet i ice lake generationen. Razer blade stealth ser riktigt lovande ut (två Type-A, två Type-C varav en tb3), i ett riktigt läckert chassi.

Permalänk
Medlem

Har inget behov av en laptop men har alltid velat ha en sånt här. Tycker dock att dom är för dyra.

Kanske köper en när jag börjar plugga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Har en Surface Pro 4 jag använder mer eller mindre varje dag. Verkligen inte en enhet för alla, men till mig har den fungerat perfekt i flera år nu.

Börjar dock kännas lite segt med Core m3-processor och 4 GB RAM, så..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag tycker det är skönt att ha kanter på en "surfplatta", försök hålla ny dell xps 13 2 in 1 med en hand och skriva med den andra. Blir många fel registrerade tryck.

Det är inga problem med en ipad pro så ska väl inte vara en omöjlighet.

Det finns mjukvara som gör att där man håller inte registreras som tryck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Jag tycker det är skönt att ha kanter på en "surfplatta", försök hålla ny dell xps 13 2 in 1 med en hand och skriva med den andra. Blir många fel registrerade tryck.

Skulle vilja applicera samma tänk på telefoner, är skönt med en extra liten kant eller ram på alla sidor för precis som du säger så motverkar eller förhindrar det feltryck.
Tycker i allmänhet att främst mobil industrin har gått till överdrift när man klagar på en alla ”bezels” som typ knappt syns, är några mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Skulle vilja applicera samma tänk på telefoner, är skönt med en extra liten kant eller ram på alla sidor för precis som du säger så motverkar eller förhindrar det feltryck.
Tycker i allmänhet att främst mobil industrin har gått till överdrift när man klagar på en alla ”bezels” som typ knappt syns, är några mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Hatar skärmen på min telefon som går ner på sidorna. Massor med feltryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Hatar skärmen på min telefon som går ner på sidorna. Massor med feltryck

Second that. Samsunga edge skärmar ex har jag verkligen svårt se fördelarna med. Edge i ditt fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Har inte så mycket erfarenhet av den senaste generationen, dock har jag en 10,5 pro. Nedre och övre kanten är ungefär en tumme i brädd så blir aldrig några feltryck, dock om jag håller på långsidorna blir det feltryck ibland. Däremot är ipad pro 11 och 12,9 bra mycket snyggare.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Datavetare
Skrivet av emilakered:

Har en Surface Pro 4 jag använder mer eller mindre varje dag. Verkligen inte en enhet för alla, men till mig har den fungerat perfekt i flera år nu.

Börjar dock kännas lite segt med Core m3-processor och 4 GB RAM, så..

Kan bara instämma. Har toppmodellen av SP4 (i7-6650U med 16 GB RAM). Initialt kördes den nästan uteslutande som en liten/lätt laptop, men med tiden har jag allt mer börjat använda den som en pekplatta (läser mycket samt kollar på film/tuben). Får motvilligt erkänna att det gjort att man blir lite smyganvändare av Edge (bra touchstöd, skulle aldrig användas på en "vanlig" dator)...

För mig brukar tangentbordet vara komponent som ger med sig med tiden, inte så kul att byta på en laptop p.g.a. kostnaden. Därför supersmidigt med Surface, köpte två typecovers från start (varav ett har bytts ut på garanti av Microsoft).

Men nu börjar batteriet helt ge upp och det har aldrig varit superbra på min modell
Ser därför med spänning fram emot ARM-versionen av Surface, kan mycket väl bli ett inköp av en sådan.

Redan idag gör jag mina "tunga" lyft från min laptop över nätet. Allt fler program börjar få riktigt bra integration med att interaktiva saker körs lokalt medan beräkningar och annat "tungt" kan köras över nätet.

Webbläsaren är ju det uppenbara här, men även program som Visual Studio Code går att använda så att man bara editerar lokalt medan all kompilering etc körs på en annan dator (typiskt långt kraftigare sådan). Den uppdelningen löser problemet med "lagg" som normal remote-desktop har, är ju noll lagg här då de kritiska interaktiva bitar körs lokalt!

För Windows/ARM betyder det också att jag fortfarande kan jobbat mot en x86/desktop som står och väsnas någonstans där jag varken ser eller hör den!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Framgick det om USB-C anslutningen går att ladda med? I så fall kan det bli ett köp! Skulle va sjukt smidigt, sugen på att skaffa en Surface efter en polare i klasen har en och det skulle vara sjukt skönt att slippa släpa på flera olika block..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Kör med en Surface Pro 2 fortfarande, har varit grymt nöjd men nu känns det som ett bra läge att uppgradera till sjuan!

Permalänk
Medlem

Har man fixat överhettningsproblemet på 6an som leder till att skärmen börjar hoppa?
Köper en 7:a, men inte om de fortfarande har samma problem.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får galet mycket reklam av Microsoft på alla håll och kanter om just detta surface maskiner? Ser det verkligen överallt.

Fina maskiner men så långt ifrån prisvärda man kan komma. Lite apple över det på det sättet. Skulle kanske kunna tänka mig köpa på firman men aldrig privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jag har haft surface pro 4 i många år nu men är så trött på antalet ingångar/utgångar är så få. Har bara en usb ingång, ingen ethernet, inge hdmi, dvi, vga utgång. Så jag köpte till donglar och usbhub med ethernet för att få allt jag behövde. Surface pro är bäst när det gäller vikt och vara portabel vilket var anledningden till att jag köpte den, men nästa bärbara kommer bli en med fler inutgångar vilket betyder nånting annat är surface pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Är det bara jag som får galet mycket reklam av Microsoft på alla håll och kanter om just detta surface maskiner? Ser det verkligen överallt.

Fina maskiner men så långt ifrån prisvärda man kan komma. Lite apple över det på det sättet. Skulle kanske kunna tänka mig köpa på firman men aldrig privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju skillnad prisvärt och vara något man inte har budget till med.
Surface har ju aldrig direkt varit några billiga maskiner men men man får produkter av bra kvalite och i en smidig formfaktor.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Nä jag kunde inte motivera priset för en 7a med något snabbare cpu och usb-c.
Det blev en Pro 6 i7 för 11990kr istället.
Duger utmärkt.