Kingston HyperX lanserar trådlösa spelmusen Pulsefire Dart och Qi-laddare

Permalänk
Melding Plague

Kingston HyperX lanserar trådlösa spelmusen Pulsefire Dart och Qi-laddare

Med Pulsefire Dart tar sig HyperX an konceptet trådlösa spelmöss. Samtidigt lanseras den trådlösa Qi-laddaren Chargeplay Base med dubbla laddningsytor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dyr och tung, nej där blir det inget köp.

Permalänk
Medlem

Kör trådat och gör nog det med nästa också. Men är ju absolut sugen på trådlös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Dyr och tung, nej där blir det inget köp.

Målgruppen är nog inte mindre bemedlade utan gymkort. Men seriöst, vill man inte ha lite motstånd i musen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dr.Mabuse:

Målgruppen är nog inte mindre bemedlade utan gymkort. Men seriöst, vill man inte ha lite motstånd i musen?

Nope, därför man kör G pro wireless.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Men den är ju ännu dyrare? Eller menar du att den är lättare?

OnTopic: Har haft trådlöst och tyckte det fungerade bra. Hade dock laddbart batteri som behövde regelbunden laddning vilket var ett aber och sedan dog det så det blev trådat igen. Qi-laddning är annars ganska smart om man kunde få en hel mussmatta som laddare och något som kunde få mig att gå tillbaka igen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dr.Mabuse:

@tvelander: Men den är ju ännu dyrare? Eller menar du att den är lättare?

OnTopic: Har haft trådlöst och tyckte det fungerade bra. Hade dock laddbart batteri som behövde regelbunden laddning vilket var ett aber och sedan dog det så det blev trådat igen. Qi-laddning är annars ganska smart om man kunde få en hel mussmatta som laddare och något som kunde få mig att gå tillbaka igen

Dom nya mössen logitech håller mössen svinlänge så inga problem tbh.

Jag menade lättare ja, tyngre är rätt sköna i saker som ej behöver precision.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@tvelander: Men den är ju ännu dyrare? Eller menar du att den är lättare?

OnTopic: Har haft trådlöst och tyckte det fungerade bra. Hade dock laddbart batteri som behövde regelbunden laddning vilket var ett aber och sedan dog det så det blev trådat igen. Qi-laddning är annars ganska smart om man kunde få en hel mussmatta som laddare och något som kunde få mig att gå tillbaka igen

Logitech har redan det med sin Powerplay-matta. Inte QI kompatibel så du kan inte ladda telefonen på den, men å andra sidan behöver du inte lägga ifrån dig musen varje gång den ska laddas heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Logitech har redan det med sin Powerplay-matta. Inte QI kompatibel så du kan inte ladda telefonen på den, men å andra sidan behöver du inte lägga ifrån dig musen varje gång den ska laddas heller

Skickades från m.sweclockers.com

Sedär! Måste undersökas

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

G Pro Wireless ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte haft koll på trådlösa möss överhuvudtaget men finns det någon som är lik naga hex v2? Med ca 6-7 sidoknappar? Behöver inte vara så många men gärna med än två stycken

Permalänk

@Dr.Mabuse: Liten varning. Köpte Powerplay och G502 lightspeed vilket blir en ganska saftig kombo på 3000:- Är än så länge väldigt missnöjd. Musen lever sitt eget liv och ändrar DPI själv. Med ganska frekventa intervaller disconnectas den också fast den har full laddning, spelar ingen roll om man kopplar in den via sladd heller. Går inte att få igång, det är starta om datorn som gäller.
Det enda som är häftigt är att laddningen funkar klockrent, aldrig slut på batteri. Kan ju fått ett måndags-ex...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dryn:

Har inte haft koll på trådlösa möss överhuvudtaget men finns det någon som är lik naga hex v2? Med ca 6-7 sidoknappar? Behöver inte vara så många men gärna med än två stycken

Logitech G604 ser rätt vettig ut när det gäller sidoknappar.

Skickades från m.sweclockers.com