Sony patenterar AI-assistent för Playstation

Permalänk
Melding Plague

Sony patenterar AI-assistent för Playstation

I ett nytt patent som Sony beviljats beskrivs system för röstassistenter baserade på artificiell intelligens. Lösningen ska låta spelaren ställa frågor och få hjälp inne i spelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som en fuskande assistent nära till hands med andra ord.
SONY, tell me, how the f**k do I beat this freaking game?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De borde valt NVIDIA istället för AMD i så fall, så hade de kunnat använda GeForce GTX G-Assist och GeForce RTX R.O.N.

Permalänk
Medlem

Om dom ger AI:n olika personligheter så visst!
Koppla ihop med kamera så dom verkligen kan spionerna på dig med.

"Vart hittar jag XYB svärdet? - Det kan jag svara på, ifall du göra 10 armhävningar."
Ett exempel, för att få spelarna i form

"Ta av din tröja så hjälper jag dig hitta ut ur denna grottan"

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tycker röstassistenter är obehagliga, stänger av, och om möjligt avinstallerar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Undrar hur patenten är utformad då ju denna funktion redan finns i t'ex nvidia shield, även om inga spel vad jag vet tar nytta av det fullt ut, men är ju väldigt enkelt att trycka på "google assistant"-knappen och säga typ "youtube how to beat level 2-5" eller liknande och direkt få upp en youtubevideo som visar svaret.

Vore ju fint om den kunde berätta vart alla campers gömmer sig

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt man kan stänga av det, helst på hårdvarunivå!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Avstängd

Är det något som efterfrågats är nästa fråga eller lägger man bara till funktionen för att det är kul. Använder aldrig funktionen med siri eller på bilen men faktiskt via Waze då jag tycker den funkar bra. På bilen blir man vansinnig då man testat och de inte alls gör som jag vill.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NutCracker:

Tycker röstassistenter är obehagliga, stänger av, och om möjligt avinstallerar!

Skickades från m.sweclockers.com

Precis samma åsikt. När jag köper en ny pryl så ser jag alltid till att sådana tjänster inte finns. Har ett par Sony wh-1000xm3 som jag vägrar uppdater firmware på då de tvingar på en Alexa.
Vem använder dessa tjänster? Jag har varken sett, hört eller läst om folk som faktiskt använder dessa i dagliga livet.. så vem är dessa rösttjänster till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Precis samma åsikt. När jag köper en ny pryl så ser jag alltid till att sådana tjänster inte finns. Har ett par Sony wh-1000xm3 som jag vägrar uppdater firmware på då de tvingar på en Alexa.
Vem använder dessa tjänster? Jag har varken sett, hört eller läst om folk som faktiskt använder dessa i dagliga livet.. så vem är dessa rösttjänster till?

Finns gott om folk som automatiserar sina hem tex med röstasistenter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grimmerd:

Finns gott om folk som automatiserar sina hem tex med röstasistenter

Skickades från m.sweclockers.com

Urban myth, ingen är så dum/har längre än gångavstånd till lampknapparna.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Urban myth, ingen är så dum/har längre än gångavstånd till lampknapparna.

Använder min google home för att släcka/tända lampor hemma. Väldigt smidigt när jag vill släcka lampan och ligger i sängen (långt bort från lampknappen). Använder den för att sätta timer på t.ex. pasta. Använder den för att skriva upp saker på handlarlistan när man märker att något tar slut när man står och lagar mat.

Lampknappen fungerar fortfarande precis som vanligt, men assistenten underlättar vissa saker

Däremot kan man inte kalla det för automatisering eftersom det innebär att säga "släck lyset". Automatisering betyder t.ex. att lampan tänds när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snedspark:

Använder min google home för att släcka/tända lampor hemma. Väldigt smidigt när jag vill släcka lampan och ligger i sängen (långt bort från lampknappen). Använder den för att sätta timer på t.ex. pasta. Använder den för att skriva upp saker på handlarlistan när man märker att något tar slut när man står och lagar mat.

Lampknappen fungerar fortfarande precis som vanligt, men assistenten underlättar vissa saker

Däremot kan man inte kalla det för automatisering eftersom det innebär att säga "släck lyset". Automatisering betyder t.ex. att lampan tänds när jag kommer hem.

Koppla till geofencing och några ljusrelän kompletterat med ifttt script så har du bitarna med automatik också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Urban myth, ingen är så dum/har längre än gångavstånd till lampknapparna.

Shows what you know, att göra "smarta hem" med Google, Alexa eller Siri bara växer. Till och med knx har ju implementeringsstöd för talstyrning nu för tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nej nej nej, Sony har inte beviljats ett patent. Det är en patentansökan som precis blivit publicerad.

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||