Epic Games Store uppdateras med krympta patchar och spårning av speltid

Permalänk
Melding Plague

Epic Games Store uppdateras med krympta patchar och spårning av speltid

Epic Games Store utökar stadigt butikens utbud och funktioner. Nu kräver patchar mindre utrymme, samtidigt som speltid spåras och spelbiblioteket får en listvy. Dessutom avslöjas framtida nyheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara prestationer som saknas, då kanske Epic Intresseras.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

det här är ju funktioner som borde funnits där från början..

hade dom spelat sjysst och släppt sin butik när dom väl hade alla funktioner som motsvarande butiker har och ger ut spel gratis som dom tydligen gör, då hade dom nog blivit lite mer populära.
jag hade absolut använt butiken om dom hade släppt en färdig fungerande butik men dom släppte ett skal av butik och lockade kunder genom att köpa upp rättigheter till spel så folk blev tvingade att använda deras "butik" för att kunna spela dom spelen.

men istället valde dom mer snabba cash och begick pr självmord.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Grymt! Kul att dom utvecklas, men roligast är att dom ger mer pengar till utvecklarna än vad Valve gör 🙏🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Bara prestationer som saknas, då kanske Epic Intresseras.

Glöm inte en community med forum etc, vettig front end till butik, utbrett stöd för cloud saves och in home streaming så är vi nästan där.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat av Epic. Hur fungerar det rent tekniskt när en patch blir så pass mycket mindre? Komprimeras innehållet på ett annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Bra jobbat av Epic. Hur fungerar det rent tekniskt när en patch blir så pass mycket mindre? Komprimeras innehållet på ett annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag förstått rätt, så hämtar den bara filer som ändras/uppdaterats och därför blir mängden mindre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Bra jobbat av Epic. Hur fungerar det rent tekniskt när en patch blir så pass mycket mindre? Komprimeras innehållet på ett annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gissa att man t ex laddar ner skillnaden i filerna istället för att ladda ned dom helt på nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Glöm inte en community med forum etc, vettig front end till butik, utbrett stöd för cloud saves och in home streaming så är vi nästan där.

Och hur många spelare man kan vara i ett spel Underligt nog står inte sådan info.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om jag förstått rätt, så hämtar den bara filer som ändras/uppdaterats och därför blir mängden mindre

Skrivet av Squallie:

Skulle gissa att man t ex laddar ner skillnaden i filerna istället för att ladda ned dom helt på nytt?

Tack! Jag har dock alltid trott att det varit så. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack! Jag har dock alltid trott att det varit så. 😁

Gears of war 4 patcharna i Windows Store var 100gb..... eller krävde iaf det x2 vid installation.

Det fungerar inte alltid som man förväntar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Gears of war 4 patcharna i Windows Store var 100gb..... eller krävde iaf det x2 vid installation.

Det fungerar inte alltid som man förväntar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Förklarar alltså varför de ca 50gb BFV-uppdateringarna är så jobbiga att vänta på. Har alltid tänkt att kartorna tagit upp så pass mycket vid nylanseringarna men med facit i hand så känns det logiskt.

Permalänk
Medlem

Trevligt att EGS utvecklas framåt. Detta är ju den i särklass vanligaste launchern bland yngre på grund av Fortnite. Förutom Minecraft och Roblox då som på sätt och vis har separata launchers.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Och hur många spelare man kan vara i ett spel Underligt nog står inte sådan info.

Det ingår i vettig store front, men jag håller med.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Är en kundvagn i en butik så förbannat komplicerat att implementera?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vilken revolution.

Permalänk
Medlem

Har epic pratat om en tidsplan på när dom tänker gå med vinst för butiken? Pengarna dom spenderar måste vara större än inkomsten just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jehuty:
Bara Fortnite som finns där drar nog in runt 300mil dollar i månaden. Vill Epic skulle.med lätthet kunna krossa alla konkurrenter just nu om du ville.

Permalänk
Medlem

Vill verkligen inte att Epic ska växa mer med tanke på vem som står bakom och deras metoder. Länge leve steam även om det finns många brister även där.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Vill verkligen inte att Epic ska växa mer med tanke på vem som står bakom och deras metoder. Länge leve steam även om det finns många brister även där.

Illuminati?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Illuminati?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Steam borde kanske gå ut och upplysa kunderna om vad som gör deras plattform så unik, men det är väl antagligen det som var Epics plan från första början (så att de kan plagiera den), vilket gör att Steam står emot den frestelsen till förmån för att låta folk göra dåliga val själva och upptäcka konsekvenserna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roxkz:

Glöm inte en community med forum etc, vettig front end till butik, utbrett stöd för cloud saves och in home streaming så är vi nästan där.

Nej, Steams community är cancer. Vi behöver inte mer cancer.
Cloud saves håller jag med om dock.

Permalänk
Proffsmoddare

Sålänge de sysslar med exklusiva deals så kommer jag undvika dem som pesten. Mer inlåsning är det sista världen behöver.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, Steams community är cancer. Vi behöver inte mer cancer.
Cloud saves håller jag med om dock.

Äsch, nu ska vi inte vara så negativa, finns bra sidor av det också. Jag har då inte lidit något av den i alla fall.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Sålänge de sysslar med exklusiva deals så kommer jag undvika dem som pesten. Mer inlåsning är det sista världen behöver.

För att vara helt ärlig hade jag kunnat se förbi exklusiviteten om det inte var för deras lögner och dåliga uppträde.
Är vid det här laget mer intresserad av att dem "uppdaterar" sitt beteende än deras platform.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Vangen:

Bara prestationer som saknas, då kanske Epic Intresseras.

Hoppas dom implementerar det bättre än steam då, tänk Xbox live Gamerscore. Tycker inte det är alls lika spännande på steam som det är på Xbox t.ex, men kanske är ensam om det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hoster:

För att vara helt ärlig hade jag kunnat se förbi exklusiviteten om det inte var för deras lögner och dåliga uppträde.
Är vid det här laget mer intresserad av att dem "uppdaterar" sitt beteende än deras platform.

Det här var intressant. Vad för lögner och beteende menar du?

Permalänk
Medlem

Det gnälls en del på Epic Games märker jag. Jag var väl medveten om detta när jag skaffade launchern. Men för mig finns det inget att klaga på. Funkar utmärkt för mig. Det finns cloud saves för mina spel, jag har en vänner-lista som funkar, interfacet är rent och tydligt (bättre än steams tycker jag). Det finns inget mer jag känner att jag behöver i en launcher.

Att man får skaffa allt fler launchers kanske inte är så ultimat, men det kan man ju inte skylla på Epic för. Skyll då mer på steam som inte haft lika fördelaktig utdelning till speltillverkarna.

En marknad får ofta bättre utveckling med ökad konkurrens. Se bara "AMD vs Intel" t.ex. Nog för att lite "fulspel" kan förekomma, men som helhet går utvecklingen för t.ex. processorer framåt säkert bättre än vad den gjort om det hade varit mera "monopolliknande" förhållanden.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Avstängd

Hmm, måste säga att jag är tacksam för att han väljer att dela ut lite gratis spel då och då i varje fall.

Sedan är det väl Donald Trump som äger Steam vad jag hört.