IKEA trådfri + homekit problem

Permalänk

IKEA trådfri + homekit problem

Jag har schemalagt en del grejer såsom att vissa klockslag ska vissa lampor tändas o.s.v. Det funkar oftast men inte alltid. Ibland går det perioder där inget tänds på tiden man angett. Ibland fixar man problemet genom att avaktivera just det schemat i Homekit appen för att sen slå på det igen men inte alltid.
Vad ska jag felsöka?

IKEAS homekit app har uppdaterat min gateway och lampor till ny firmware, men fjärrkontrollen har den aldrig lyckats uppdatera. Jag vet inte varför och jag har inte hittat nått på Google heller. Osäker om det är relevant för mitt problem? Jag har aldrig använt fjärrkontrollen (utom möjligtvis för parningsprocessen kanske?)..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,