Permalänk
Medlem

Gamingmus elgiganten - tips?

Min G703 från Logitech blev kass, försökte få det på garanti men Logitech ville inte ersätta då det gått en månad över tid. Elgiganten gav ett presentkort på 1300 kr så nu är jag på jakt efter ny trådlös mus (ej Logitech). Hade hoppats på att qi var standard bland möss vid detta laget men så är ju inte läget direkt.

Tar tacksam emot tips på trådlös mus på Elgiganten runt 1000-1300kr, gärna tips på matta oxå. Ska funka för gaming men inte absolut hardcore gamer mus.

Tack!

Permalänk
Medlem

Ett års garanti i Sverige enligt Konsumentköplagen. Stå på dig!

Permalänk
Medlem

@Exner:
Förmodligen gått en månad över garantitiden. Snällt av Elgiganten däremot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Ett års garanti i Sverige enligt Konsumentköplagen. Stå på dig!

Nej, garanti är alltid frivilligt från säljaren.

Vi har däremot reklamationsrätt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Logitech lämnar 2år, min var inköpt i augusti för två år sedan. Dvs en månad över. Det som störde mig var att det var ett vanligt fel på den modellen, när man scrollar ner så hoppar den upp istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Ett års garanti i Sverige enligt Konsumentköplagen. Stå på dig!

Så fel det kan bli. Det finns ingen lag som säger att man måste erbjuda garanti. Nu var det dessutom en månad över garantitiden på TS produkt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Kör själv på en Rival 310 (tidigare körde jag rival 300) men har läst enormt mycket recensioner om Logitechs G Pro wireless.

https://www.komplett.se/product/1079882/gaming/spelutrustning...

Dock kan det vara värt att vänta, har sett dem gå på 1000-1100kr lite då och då, egentligen det jag väntar på givet att priset är grisigt för en mus

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Kör själv på en Rival 310 (tidigare körde jag rival 300) men har läst enormt mycket recensioner om Logitechs G Pro wireless.

https://www.komplett.se/product/1079882/gaming/spelutrustning...

Dock kan det vara värt att vänta, har sett dem gå på 1000-1100kr lite då och då, egentligen det jag väntar på givet att priset är grisigt för en mus

Tack, betydligt stabilare betyg än de andra märkena (hos elgiganten iaf). Verkar som den levererar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Ett års garanti i Sverige enligt Konsumentköplagen. Stå på dig!

Skrivet av Dreijer:

Så fel det kan bli. Det finns ingen lag som säger att man måste erbjuda garanti. Nu var det dessutom en månad över garantitiden på TS produkt.

Vi har tre års lagstadgad reklamationsrätt men det är inte samma sak som garanti, vilket är frivilligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej, garanti är alltid frivilligt från säljaren.

Vi har däremot reklamationsrätt.

Skrivet av Dreijer:

Så fel det kan bli. Det finns ingen lag som säger att man måste erbjuda garanti. Nu var det dessutom en månad över garantitiden på TS produkt.

Skrivet av Json_81:

Vi har tre års lagstadgad reklamationsrätt men det är inte samma sak som garanti, vilket är frivilligt.

I stand corrected.

Permalänk
Medlem

hmm jag har nog haft tur med min logitech mus, det är en MBJ58 som tillverkades år 2000 and still going strong. fått rengjort den ett par gånger men i övrigt funkar den bra.

kolla lite olika tester för musar du gillar och se vilken som verkar vara bäst, minns att min kostade 599kr när jag köpte den (börjar bli gammal). antar att optiska möss var rätt nya då. det är min första och enda optiska mus.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Om du vill ha Qi laddningsbar mus så är det Corsair du ska köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu vet jag att du sa ”inte Logitech”, men måste slå ett slag för G305 och en ett vanligt icke-ladbbart Lithium-batteri.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1504287-bilder-pa-ditt...

Spara resterande pengar till nått annat.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Ingen aning om vad det är för trovärdighet hos källan och hur de tänker när de säger garanti....
Men någon annan som känner till något om det här?
https://europa.eu/youreuright/content/know-youreuright-5_sv?p...

Permalänk
Medlem

Känner att jag redan bedragit mig själv med "inte Logitech", är nära köp av G703 HERO, dvs en ny variant på G703 (som jag förstår det) med högre dpi. Sitter annars på en icke fungerande musmatta för 1300 (power play)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapaza80:

Logitech lämnar 2år, min var inköpt i augusti för två år sedan. Dvs en månad över. Det som störde mig var att det var ett vanligt fel på den modellen, när man scrollar ner så hoppar den upp istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Fasen här borde de lämnat lite goodwill. När man köper en mus så förväntar iaf jag mig att den skall hålla 5-10år. Jag hade lite högre förväntningar på Logitechs support än så. Tur att Elgiganten var justa iaf.