Måla ett självporträtt och vinn valfria komponenter värda 10 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Måla ett självporträtt och vinn valfria komponenter värda 10 000 kronor

Utmana en S Pen i nästa del av Samsung Galaxy Note10 Championship genom att måla ett självporträtt. I prispotten syns inget mindre än presentkort på datordelar värde 10 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

¯(º_o)/¯

Did i win?

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Endast fingrar eller får man använda exempelvis sudd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Endast fingrar eller får man använda exempelvis sudd?

"Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna."

Det borde vara ok att använda sudd så länge du tar bort och inte använder suddet för att lägga till något till verket.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk

Är det okej att nyttja sina naglar vid detaljarbete?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainlessbob:

"Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna."

Det borde vara ok att använda sudd så länge du tar bort och inte använder suddet för att lägga till något till verket.

Borde ja, men vill inte chansa på vad reglerna borde vara.

Permalänk
Medlem

Hm.... udda tävling, men lär ju testas, alltid roligt att kladda lite med fingrarna haha.... men typ på ett papper då, och hålla upp det brevid sig själv ish?

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainlessbob:

"Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna."

Det borde vara ok att använda sudd så länge du tar bort och inte använder suddet för att lägga till något till verket.

Suddgummi mot fingerfärg..?

Möjligen om kolpulver räknas som fingerfärg då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Suddgummi mot fingerfärg..?

Möjligen om kolpulver räknas som fingerfärg då.

Det står "rita eller måla" i reglerna och det nämns inget om färg.

Finns kol i flytande form också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det står "rita eller måla" i reglerna och det nämns inget om färg.

Finns kol i flytande form också.

"och måla en avbild av sig själv med enbart fingrarna. Så plocka fram färgburkarna och"

Flytande kol hade jag inte hört talas om faktiskt, låter intressant.

Fast biter verkligen suddgummi i vilket fall på det, såvida inte papperet har mer eller mindre noll upptagningsförmåga?

Hursomhelst är ju ändå ett suddgummi i vilket fall som helst objektivt att betrakta som ett verktyg mellan fingrarna och papperet, inte ett material. För annars får man ju anta att även pennor och markers är godkända. Det är flytande färg i dem trots allt, som kan hållas med fingrarna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

"och måla en avbild av sig själv med enbart fingrarna. Så plocka fram färgburkarna och"

Flytande kol hade jag inte hört talas om faktiskt, låter intressant.

Fast biter verkligen suddgummi i vilket fall på det, såvida inte papperet har mer eller mindre noll upptagningsförmåga?

Hursomhelst är ju ändå ett suddgummi i vilket fall som helst objektivt att betrakta som ett verktyg mellan fingrarna och papperet, inte ett material. För annars får man ju anta att även pennor och markers är godkända. Det är flytande färg i dem trots allt, som kan hållas med fingrarna.

Det är en fråga om vi ska skilja på applikationen av färg och borttagandet, eller om båda ska ske endast med fingrarna. Där följer också frågan om det är okej att använda olika sätt att maskera papperet.

Jag har inte testat sudda flytande kol men det borde gå så länge papperet inte har för djup gräng. Tänkte annars hålla mig till kolpulver (och kanske vit gouache om det blir nej på att sudda).

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av DasIch:

Endast fingrar eller får man använda exempelvis sudd?

Skrivet av brainlessbob:

"Rita eller måla ett självporträtt med hjälp av enbart fingrarna."

Det borde vara ok att använda sudd så länge du tar bort och inte använder suddet för att lägga till något till verket.

Skrivet av Korvfinger:

Är det okej att nyttja sina naglar vid detaljarbete?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DasIch:

Borde ja, men vill inte chansa på vad reglerna borde vara.

Skrivet av z0rna:

Hm.... udda tävling, men lär ju testas, alltid roligt att kladda lite med fingrarna haha.... men typ på ett papper då, och hålla upp det brevid sig själv ish?

Skrivet av AndreaX:

Suddgummi mot fingerfärg..?

Möjligen om kolpulver räknas som fingerfärg då.

Skrivet av DasIch:

Det står "rita eller måla" i reglerna och det nämns inget om färg.

Finns kol i flytande form också.

Skrivet av AndreaX:

"och måla en avbild av sig själv med enbart fingrarna. Så plocka fram färgburkarna och"

Flytande kol hade jag inte hört talas om faktiskt, låter intressant.

Fast biter verkligen suddgummi i vilket fall på det, såvida inte papperet har mer eller mindre noll upptagningsförmåga?

Hursomhelst är ju ändå ett suddgummi i vilket fall som helst objektivt att betrakta som ett verktyg mellan fingrarna och papperet, inte ett material. För annars får man ju anta att även pennor och markers är godkända. Det är flytande färg i dem trots allt, som kan hållas med fingrarna.

Skrivet av DasIch:

Det är en fråga om vi ska skilja på applikationen av färg och borttagandet, eller om båda ska ske endast med fingrarna. Där följer också frågan om det är okej att använda olika sätt att maskera papperet.

Jag har inte testat sudda flytande kol men det borde gå så länge papperet inte har för djup gräng. Tänkte annars hålla mig till kolpulver (och kanske vit gouache om det blir nej på att sudda).

Målningen ska liknas med hur det skulle vara att måla ett konstverk på en "vanlig" telefon, där man bara kan använda sig av sina klumpiga fingrar. Så fingrarna är det som gäller! Vilken typ av färg, om det är specifikt fingerfärg eller inte, tycker jag är valfritt. Går det att måla med flytande kol och fingrar vore det kul att se. Men tänk er måla på en smartphone med fingrarna, fast på ett papper istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man normalt sett säljer eller licensierar sina fingermålningar för myyycket mer pengar så är detta en jättedålig tävling!

Permalänk
Skrivet av keyser:

Om man normalt sett säljer eller licensierar sina fingermålningar för myyycket mer pengar så är detta en jättedålig tävling!

Då deltar man helt enkelt inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

Då deltar man helt enkelt inte

Skickades från m.sweclockers.com

/s

Permalänk
Medlem

Finns det någon begränsning avseende underlagets storlek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om man normalt sett säljer eller licensierar sina fingermålningar för myyycket mer pengar så är detta en jättedålig tävling!

Touché

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av achdor:

Finns det någon begränsning avseende underlagets storlek?

nej

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

Då deltar man helt enkelt inte

Skickades från m.sweclockers.com

Whoosh

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Så kol- och grafitpulver är godkända medium?
Har som konstnär länge arbetat med denna typ av konst så vore ganska fördelaktigt🙃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvfinger:

Så kol- och grafitpulver är godkända medium?
Har som konstnär länge arbetat med denna typ av konst så vore ganska fördelaktigt🙃

Skickades från m.sweclockers.com

Med dina korvfingrar blir det väl ändå inget bra?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Med dina korvfingrar blir det väl ändå inget bra?

Det är nog muralmålning som gäller då helt enkelt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Akerhage:

Med dina korvfingrar blir det väl ändå inget bra?

Haha! Efter 10 år i yrket är det ingenting som hindrar mig 👍 Handlar bara om storleken på verket🙃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Målningen ska liknas med hur det skulle vara att måla ett konstverk på en "vanlig" telefon, där man bara kan använda sig av sina klumpiga fingrar. Så fingrarna är det som gäller! Vilken typ av färg, om det är specifikt fingerfärg eller inte, tycker jag är valfritt. Går det att måla med flytande kol och fingrar vore det kul att se. Men tänk er måla på en smartphone med fingrarna, fast på ett papper istället

Hm, men när jag målat på telefonen med mina klumpiga fingrar har jag använt jättemycket sudd.

Permalänk

Känns lite allmänt som ganska oklara regler kring detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem

Tolkar jag Frida rätt att det inte spelar roll vilken typ av färg, oavsett om den är i flytande form eller inte, så länge den målas med fingrarna? Alltså, kolpulver likväl som pigment i pulverform, är okej?

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Tolkar jag Frida rätt att det inte spelar roll vilken typ av färg, oavsett om den är i flytande form eller inte, så länge den målas med fingrarna? Alltså, kolpulver likväl som pigment i pulverform, är okej?

Det som för mig fortfarande känns diffust är huruvida radergummi eller häftmassa (fackterm elefantskit) är okej och inom ramen för dessa regler?

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DasIch:

Tolkar jag Frida rätt att det inte spelar roll vilken typ av färg, oavsett om den är i flytande form eller inte, så länge den målas med fingrarna? Alltså, kolpulver likväl som pigment i pulverform, är okej?

Undvik blyfärg, arsenikfärg och mald mumie så blir det nog bra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag ska nog göra ett försök

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvfinger:

Det som för mig fortfarande känns diffust är huruvida radergummi eller häftmassa (fackterm elefantskit) är okej och inom ramen för dessa regler?

Jag tolkade svaret som nej, men håller med om att det kunde varit tydligare (och det går ju som sagt att använda sudd när man ritar/målar med fingrarna på mobilen).

Aja, lite kol inhandlat iaf. Var säkert 10 år sen jag använde det senast. Ritar jag traditionellt blir det mest att jag skissar med bläck eller tusch. Lär bli en utmaning att bara använda fingrarna då kol är så jäkla bångstyrigt och gärna sprider sig överallt, men det ska säkert gå bra.