Streaming med dubbla PC - hur ska jag koppla ljudet? (Blue Yeti Mic)

Permalänk
Medlem

Streaming med dubbla PC - hur ska jag koppla ljudet? (Blue Yeti Mic)

tjenare , funderar på att skaffa en streaming pc. har kollat runt på internet men blir riktigt dum i huvudet.

kommer köra med elgato hd pro , samt min main screen är en 240hz

det enda som verkar vara krångligt verkar vara att få ljudet att funka från gaming pc till streaming pc'n ? och sen då kunna använda min ingameoch till OBS / twitch ? har en usb mic blue yeti. hur funkar det o hur kopplar jag allt rätt så ljudet blir korrekt?

* putsade till rubriken lite * //Dinoman
Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Hijacker:

tjenare , funderar på att skaffa en streaming pc. har kollat runt på internet men blir riktigt dum i huvudet.

kommer köra med elgato hd pro , samt min main screen är en 240hz

det enda som verkar vara krångligt verkar vara att få ljudet att funka från gaming pc till streaming pc'n ? och sen då kunna använda min ingameoch till OBS / twitch ? har en usb mic blue yeti. hur funkar det o hur kopplar jag allt rätt så ljudet blir korrekt?

Mors,

jag hittade detta på Reddit, kan det vara till hjälp?

"if you have a yeti, you can plug it in to the streaming pc, use it as a mic source, and plug a 3.5mm cord into the bottom of it, then run that cord to your gaming pc - this will allow you to use the yeti for both your gaming and streaming pc without hearing yourself"

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt